Rosa Thomson, matchar dina rosa CK-prylar.

pink-thomson-t.jpg

Tyvärr, eller kanske snarare lyckligtvis, en engångsgrej för Speedgoat.

Daner skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en specialare på g med Thomson också, men
> det blir inte åt det hållet, det kan jag lova!

Bra! :)

Alltså, jag kan tänka mig rosa styrlager och nav på min egen cykel - som detaljfärger. Men Styrstam och sadelstolpe är ju mer andra-färg på en cykel och det skulle bli för mycket. Tycker jag.

Rock skrev:
> jag tänker på trans-x varjegång jag ser sånadär
> grejer

Samma här. Jag trodde vi hade lämnat grälla anodiseringar kvar på nittitalet, men icke...

Vad är Speedgoat? är det någon medlem på forumet?

Jag har sett en lila (eller rosa som det heter nu, eftersom rosa är "innefärgen" verkar det som) anodiserad Thomson stolpe förrut, men på deras sajt har dom ett statement där de påstår att de inte ens är någon ide att fråga om en lila anodiserad stolpe eller stam.

Hur gör man för att fixa custom anodiserat från Thomson?

Har för mig att dom på Lessnert sa att dom kände någon som kunde anodisera eftersom jag såg en Yeti Ultimate där med blå anodiserad Manitou 1. Fast det var 13 år sen förvisso. Problemet som jag ser det är att olika varianter av ALU färgas olika så man kan inte få samma nyans på alla komponenterna. Annars skulle man ju köpa en XTR grupp och höglanspolera och skicka på lila anodisering.

Marcus: en Badboy ska vara svart, snyggast så så du får inte förstöra en så fin och snabb cykel. (:

Speedgoat lade en tillräckligt stor beställning från Thomson för att få den färg som de ville ha.

Thomson har f.o. inga planer att breda ut färgsortimentet för egen räkning.

kan man inte få tag i x2 o x4 i siver? både borde man ju kunna lämna in dem o få dem i den fräg man vill. finns ju firmot som fixar sådant.

Nej det borde inte vara raketforskning att anodisera aluminiumprylar i rosa kulör, men det kanske blir (för) dyrt om man bara ska låta anodisera sin egen stolpe, styrstam. Möjligt att det finns en marknad för rosa stolpar, stammar, att man köper in några Thomson (eller annat märke), anodiserar rosa och sedan säljer vidare.

Det värsta intresset för rosa prylar verkar ha lagt sig, till skillnad mot första året Chris King gjorde en begränsad upplaga av rosa styrlager och sedan nav. Nu när de verkar göra en omgång varje år svalnar intresset något och rosa styrlager och nav ligger kvar längre på t ex eBay än första året, då de gick åt till "nästan vilket pris som helst" (tack vare att folk trodde att CK aldrig mer skulle göra saker i den färgen, som deras kamouflagefärgade nav t ex).

Smådetaljer är enklare att matcha in på en ram än en styrstam, sadelstolpe.

Bilagor

• Moots1.jpg
    Moots1.jpg
    22.6 KB · Besök: 21
  • moots3.jpg
    moots3.jpg
    23.4 KB · Besök: 17
Senast redigerad av en moderator:
Jag har för mig att det är något politiskt med skära stammar och styrlager, tror närmare bestämt att det har med bröstcancerforskning att göra, att man betalar lite extra och samtidigt markerar att man betraktar det som en prioriterad fråga och stödjer forskningen.

Jo jag är medveten om att King gjorde rosa styrlager och nav också för att stödja cancerforskningen, det är hedervärt.

Vad jag menade med att jag tror att intresset för rosa saker har svalnat något är tolkningen av "marknaden". Första året gick rosa styrlager och senare nav åt som smör - eftersom folk trodde att det var en engångsföreteelse av Chris King. Nu ligger saker kvar ganska länge och somliga blir inte ens sålda.

Ju färre saker på marknaden, desto intressantare, mer åtråvärt blir det att äga det, oavsett om det är cykelprylar, frimärken eller gamla vinflaskor.

TommyE skrev:

> Vad jag menade med att jag tror att intresset för
> rosa saker har svalnat något är tolkningen av
> "marknaden".

Jag tycker rosa är utpräglat fult. Men att det är helt juste om man stödjer bröstcancerforskningen genom att ha rosa prylar.

[cynisk]
Det är väl ett marknadsföringsjippo att slänga några ynka kronor (?) per tusenlapp till något välgörande ändåmål? Sen att det är väl förklätt och många går på det är väl en annan sak.

Mycket av "välgörenheten" man kommer i kontakt med brukar ju bestå av antingen vidrigt påhoppar-tiggeri på våra gator eller smart affärsverksamhet och man får som potentiell bidragsgivare svårt att känna sympati för saken vid dom metoderna.

Hur det är i CK fallet vågar jag inte gissa, men det skall till lite för att övertyga mig om annat. Tur att man inte gillar rosa... :-P
[/cynisk]

Kan någon berätta mer om dom kamouflagefärgade limited edition King naven, möjligtvis någon som sparat ner en bild?

Anodiserat splatter är jävligt snyggt, har för mig att Kooka körde sånt ett tag. Man kunde få splatter anodisering på Ringle delar också då det begav sig 'innan uppköpet' men man var tvungen att vända sig direkt till fabrik. Tydligen var detta rätt så sällsynt, har bara sett en endaste bild på Ringle del i splatter.

Hittade också den där bilden, jävligt liten bild dock.

Har för mig att jag såg ett cammo-nav på Sun/Ringles hemsida också, men det är nog också LE eftersom inget pris stod.

Tillbaka
Topp