Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Happys skitigaste cykel?
Är växelörat bytt någon gång?
NickPick sa:Om en skruv är kontinuerligt åtdragen (särskilt i aluminium) så har du ju helt enkelt dragit sönder gängorna. Det är riktigt enkelt!
Gå till en verkstad i din närhet och fråga om dom kan sätta dit en helicoilgänga. Då blir det bättre än nytt.
Ps allt på bilden är skitigt. Kontaktytan är renaste del;)
Rose sa:Kimbo: Trevlig att höra att du är nöjd, och det vore ännu trevligare om vi kan göra dig ännu nöjdare.
1: På ett par cyklar med samma ramkonstruktion (dock ingen Granite Chief) har vi löst ett mystiskt knakande genom att smörja lagren till länkaget som ligger bakom de blå "muttrarna" på vänster sida. Speciellt det nedre verkar att kunna "torka ut" av någon anledning och börja knaka. Det brukar kunna gå att lösa genom att droppa lite tunn kedjeolja i lagret och sen låter man cykeln ligga ner en tid så att oljan hinner söka sig in i lagret ordentligt. Kan vara värt att testa i ditt fall också.
2: De allra flesta skruvarna skall dras till ca. 6-7Nm på våra fulldämpare. Lite mutterlåsning på gängorna är aldrig fel om man vill förhindra att länkaget gängar upp när man har som trevligast.
3: Här hittar du rätt lager: https://www.rosebikes.se/artikel/shimano-xt-bb-mt800-bsa-bottom-bracket-cups/aid:812326
edvin_m: Vajerhållaren skall inte sitta fast i ramen, eftersom det behöver finnas ett visst slack i vajrarna för att baksvingen skall kunna röra sig fritt. Med för lite slack kan man skada vajrarna och tappa hela vajerhållaren.
/Mats Ribacka, ROSE
Granit eller Miller men det finns flera saker som jag inte får att gå ihop men det kan vi ta igenom pm.Rose sa:sdx: Vilken modell är det du funderar på?
Jag är själv 168 och har 78 i grenmått och kör på Small vad gäller Mountainbike.
/ Mikael Kippilä, ROSE
Rose sa:Kimbo: Kan du mejla mig ditt kundnummer å ska vi kolla vad du behöver.
mikael.kippila@rosebikes.se
Mikael Kippilä / ROSE
eriaxe sa:Hejsan!
Jag letar nytt framhjul med navdynamo till pendlarhybriden. Har idag skivbroms 6-skruv infästning som jag helst behåller men om det krävs kan jag byta till en CL-infästning. Vad kostar det att få ett hjul 28"/700C byggt av er med något av Shimanonaven 6V, 3W?
nikasp sa:Hej! Två frågor till Rose:
1) Jag har en Rose PRO DX Cross 2000 och undrar om de snygga slimmade skärmarna i aluminium går att köpa mer? Ser bara fula SKS i plast på hemsidan.
2) När jag skulle dra åt fästet för framskärmen så roterade bara gänginsatsen som verkar vara pressad i framgaffeln (hålet sitter ca 20 mm ovanför navet). Går sådana att köpa löst (sitter med buntband nu)?
/Niklas