RR Hallstahammar

baggy

Aktiv medlem
RR Hallstahammar
Starring: Baggy, Zyno and KöpingsFredrik

Det var någon som ville ha en RR så här kommer det…!

Vi hade bestämt att träffas klockan 9, problemet var att jag inte hittade inte digitalkameran i tid så det fick tyvärr bli mobilkamera.

DSC00335.jpg ht=480

Fredrik är ungkarl och kan därför själv bestämma vad han ska köra för bil. Den måste självklart vara Italiensk...

DSC00353.jpg ht=480

De flesta andra som köper Italienskt vill att den ska vara snabb och cool, men Fredrik tycker att rymlig är bättre, något vi andra är tacksamma för.

DSC00338.jpg ht=480

Han har köpt den för att kunna frakta cyklar. Här är en stillstudie på Fredrik och Zynos bakdelar.

DSC00337.JPG ht=480

Här står våra tyska bundsförvanter på rad… Rena, fina och redo att invadera.

DSC00339.jpg ht=480

Spåret var till en början blött men lättkört…

DSC00349.jpg ht=480

Vi behövde aldrig vila, men ibland behövde våra cyklar det…

DSC00350.jpg ht=480

Ibland fastnade även jag på kort…

DSC00351.jpg ht=480

Uppförslutet var eg. lite tekniskt men bilden ger inget sken av det…

DSC00345.jpg ht=480

Vissa partier var snabbkörda…

DSC00346.jpg ht=480

Andra isbelagda och hala…

DSC00347.jpg ht=480

Terrängen var blandad enligt svensk kompott, sten, rötter, löv, ris och gegga. Zyno klarar sig fint efter en vecka som cyklist.

DSC00348.jpg ht=480

Fredrik fantiserade om Feta Albert till sin tyska springare under hela turen.

DSC00342.jpg ht=480

En del backar var rätt hala av all fukt även om det inte verkade så vid första anblick.

DSC00343.jpg ht=480

En trött cykel igen…

DSC00344.jpg ht=480

Här är en bild i farten under ett lättkört parti…

Jag har inte cyklat MTB så länge men tycker att hallsta-banan är riktigt bra. Innehåller lite av varje och det finns svårare partier men det mesta känns cykelbart för de flesta. Vissa partier var rätt leriga, men jag glömde att fota dem. Vi som varit där rekommenderar ett besök!

RR Hallstahammar
Vi provade att cykla upp för den igår, var rätt svårt med frost i gräset. Backen är ju inte jättestor men liften ska visst funka. Hör inte hemma i Hallsta, så någon annan kanske kan undersöka.

/J

RR Hallstahammar
baggy skrev:
-------------------------------------------------------
> Team Düskland!
> Fredriks Canyon är väl en fintysk :)

Jo, egentligen. Men då blir det inte lika roligt!

RR Hallstahammar
Det var ett superfint spår det där, förvånandsvärt torrt mysåkning utan allt för mycket svårigheter.
Uppmärkningen var föredömmlig och det var lätt att hitta.

Kommer nog att bli välbesökt framöver.

Titta vilka stiliga och snabba grabbar man kan hitta i skogarna. Det var kul att snackas vid :-)
DSC04027.JPG ht=544

DSC04031.JPG ht=544

Så här går banan
HallstaMTB.jpg ht=628

RR Hallstahammar
Fail på mej. Vart startar banan?
Står bakom ett gult hus här och hittar inga skyltar
Eller är jag bara blind?

Senast redigerad av en moderator:
RR Hallstahammar
Var i Hallsta på förmiddagen för att se om jag och kompisen kunde hitta mtb-spåret. Det gick sådär. Första kilometrarna gick bra men sen blev det till att köra på känn. När vi kom tillbaka så tog vi en vända grusväg på elljusspåret efter att ha frågat några som sprang där om det var ok. Nästa gång funderar jag på om man inte skall köra mörkgrön märkning, eftersom den stigen verkar bäst markerad.

http://www.endomondo.com/workouts/u1UVltB32fM

Tillbaka
Topp