GoranS
Aktiv medlem
[RR] Julkalender - Skåpsmat med krydda [Alla luckor öppnade]
Insåg i somras att jag har några utländska cykelresor som jag aldrig har kommit mig för att skriva RR:ar för. Tänkte därför göra en skåpsrensning och dra ihop det jag har liggande till en julkalender. Lite kryddning kommer också till skåpsmaten.
Första RR-luckan öppnas imorgon. Sedan är tanken att det ska bli en ny RR-lucka varje dag fram t.o.m. julafton. Vissa luckor kommer att behandla en cykeldag. Om bildmaterialet varit magert någon cykeldag kommer jag typiskt slagit ihop den med föregående eller efterföljande cykeldag för att ingen lucka ska bli alltför kort.
Jag har än så länge bara gått igenom mina bilder för att se att det finns tillräckligt med material för en kalender. Detta gör att jag kommer att behöva skriva texten löpande. Jag gissar att detta kommer att hålla nere textmängden jämfört med några tidigare kalendrar där jag hade skrivit en del i förväg.
Hur som helst hoppas jag att kalendern kan ge lite underhållning i mörkret och kylan. Kommer med all sannolikhet att bli min sista kalender, i alla fall på rätt många år.
2015 - En italiensk julkalender
2017 - En backig julkalender
2018 - Från Britain till Bozen
2019 - Ett udda cykelår
Första RR-luckan öppnas imorgon. Sedan är tanken att det ska bli en ny RR-lucka varje dag fram t.o.m. julafton. Vissa luckor kommer att behandla en cykeldag. Om bildmaterialet varit magert någon cykeldag kommer jag typiskt slagit ihop den med föregående eller efterföljande cykeldag för att ingen lucka ska bli alltför kort.
Jag har än så länge bara gått igenom mina bilder för att se att det finns tillräckligt med material för en kalender. Detta gör att jag kommer att behöva skriva texten löpande. Jag gissar att detta kommer att hålla nere textmängden jämfört med några tidigare kalendrar där jag hade skrivit en del i förväg.
Hur som helst hoppas jag att kalendern kan ge lite underhållning i mörkret och kylan. Kommer med all sannolikhet att bli min sista kalender, i alla fall på rätt många år.
Mallorca 2009 Lucka 1 - Petra + Puig de Randa Lucka 2 - Orient*2 + Petra Lucka 3 - "Piggen" + Sant Salvador Lucka 4 - Sa Calobra + Cap Formentor Norge 2023 Lucka 5 - Røldal-Dyrskar/Haukelifjell Giro delle Dolomiti (Italien) 2008 Lucka 6 - Aldino + daltur + Klobenstein Lucka 7 - Passo Rombo/Timmelsjoch Lucka 8 - Stelvio + daltur + Traumansdorff Lucka 9 - Plan de Corones/Kronplatz Lucka 10 - Sella ronda + daltur Mallorca 2010 Lucka 11 - Es Verger/Sóller + San Salvador/Sineu Lucka 12 - Sa Calobra + Orient Lucka 13 - Sóller + Puig de Randa Giro delle Dolomiti (Italien) 2010 Lucka 14 - Val Senales/Schnalstal Passo Erbe/Valparola/Pordoi/Costalunga Lucka 15 - Passo Giovo/Jaufenpass Passo Duran + Forcella Staulanza Lucka 16 - Rifugio Gardeccia Lucka 17 - Monte Bondone + Frassineto Lucka 18 - Stelvio + daltur Norge 2023 Lucka 19 - Lysebotn Giro delle Dolomiti (Italien) 2013 Lucka 20 - Passo Coe + Prati di Nago Gardasjön-Bolzano Lucka 21 - Auna di Sopra + Passo Nigra/Pampeago Lucka 22 - Alpe Siusi/Seiser Alm Gardeccia + Cornaiano La Palma 2011 Lucka 23 - Los Brecitos + Mirador Cumbrecita + Rif. Pilar Faro de Fuencaliente Norge 2023 Lucka 24 - Flistjønnskaret (Gaustatoppen)Tidigare RR-julkalendrar från min sida.
2015 - En italiensk julkalender
2017 - En backig julkalender
2018 - Från Britain till Bozen
2019 - Ett udda cykelår
Senast ändrad: