[RR] Sydeuropeiska berg med tält och öl
Bikzz sa:Sådär. Nu är jag oxå på G. Cyklade till Arlanda, flög till Budapest, cyklade genom stan och uppför ett berg till campen ! Tar en kall bärs och relaxar.....
Picture, or it didn't happen!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bikzz sa:Sådär. Nu är jag oxå på G. Cyklade till Arlanda, flög till Budapest, cyklade genom stan och uppför ett berg till campen ! Tar en kall bärs och relaxar.....
Karin_P sa:Njae...planen härnäst är att vänta på samtal från cykelbutiken, och se om det finns nytt vevlager att tillgå inte alltför långt härifrån. Det har fått sig en klutt fett nu för en stund sedan, men det börjar visst glappa därinne och låter fan. Fettade ju in det i Spanien, och det har hållit bra hittills, men nu håller det på att ge upp. Nästa långresa blir på cykel med standardiserade standarder på allting (inte raceface, mao).
Tänkte annars ta mig ner längs kusten och in i Kroatien, eller hänga lite till i Vipava och leta stigar. Om det bara inte var så oherrans varmt!
Här kanske någon tågexpert kan kliva in och förklara hur jag bokar en tågbiljett från utland och hemåt, för det verkar helt jävla omöjligt. Jo, funderade på scannade biljetter, men misstänker att det kanske inte är giltigt eftersom tåget lever kvar på stenåldern. Konduktörerna måste väl ha det rätta fraset när de klipper biljetten. Om det gick att få till det var annars tanken att ta tåget och kliva av någonstans i sydsverige och cykla hem därifrån.
Ja tack!gabbeon sa:Bikzz sa:Sådär. Nu är jag oxå på G. Cyklade till Arlanda, flög till Budapest, cyklade genom stan och uppför ett berg till campen ! Tar en kall bärs och relaxar.....
Det där kräver faktiskt en egen tråd. NU!
Jadu, det kan man verkligen fråga sig. Varit ute och cyklat istället för att hänga på happy?zodah sa:Varför har jag inte sett denna förän nu?!
Bikzz sa:Ja precis, Niche camping. Ball stad det här. Vet inte om jag fixar att underhålla en egen tråd från min lilla lur.... Skulle isåfall heta "Europa med floder, massor med öl & sightseeing och lagom korta etapper".
Har flygit med olådad cykel många gånger, alltid funkat. Brukat tejpa fast en bambupinne bak som sticker ned utanför växeln och skyddat den mot slag. Har en lätt & stark säck som jag slänger ner alla väskor och prylar i och checkar in - en väska med alla viktiga grejor som handbagage ...
aahlborg sa:Lätt värt att krypa över glödande kol för att få cykla på det berget.
Tack för alla fina bilder och berättelser!
Jo, så är det nog. Han jag cyklade med hade varit med ett gäng på fem pers och blev stoppade av en parkvakt som ville bötfälla dem med 400€ var. Men de lyckades visst snacka sig ur det...parkvakten var civilklädd (oklart om han ens var en äkta parkvakt) och var dessutom ute och jagade olagligt. Så de låtsades som att de aldrig mötts, och sen var de kvitt.konken sa:är det inte i nationalparken det är böter på 400€, och i övrigt bara olagligt? Det är ju "strängt" mtb förbud just i nationalparken
Börne sa:Är äventyret slut?
Tack, det var kul att skriva också!Börne sa:Varit kul att följa i alla fall :)
GoranS sa:Om du har möjlighet att inkludera namn på orter, berg, floder, ... som du passerar vore det mkt uppskattat. Jag är barnsligt förtjust i att veta var på kartan landskapen man ser på bilderna finns.
Sambal Oelek sa:Härligt tält förresten, det gäller att du inte går för långt bort för då kommer du inte hitta igen det, smälter in bra :)
Haha. Jag har ett Minina 1. Grymt snutt. Fast rekommenderas ej om man är lång (över 170 typ)Karin_P sa:Sambal Oelek sa:Härligt tält förresten, det gäller att du inte går för långt bort för då kommer du inte hitta igen det, smälter in bra :)
Fan, det där tältet asså. Perfekt färg för stealth camping visserligen, men i övrigt...Jag säljer det billigt. Är det någon som har tips på ett bra tält? Det blåste som sjutton inatt och tältet växlade mellan att trycka ner tältduken i ansiktet på mig och att vara på väg att flyga iväg. Samt att det lät som en flygplansmotor.
ForesterGuy sa:Ett lågt tält ger mindre vindfång.
Det här är inget för klaustrofobiker... ;-)
https://www.tradera.com/item/340242/350599558/enpersonstalt-snugpak-stratosphere