Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Karin_P sa:Plusdäck och helstelt hade säkert varit alldeles utmärkt. Har annars suktat efter en Salsa Fargo för att jag tycker den är så snygg. Men jag har aldrig provat bockstyre i skogen (förutom på cx:en då, men då har jag mest bara fått punka) och så vitt jag vet finns den inte i butik i Sverige så att man kan få klämma på den, så jag har inte vågat slå till. Men om någon har en till utlåns, så hojta gärna till!
.
Asch, Sundsvall är ju en bit ifrån mina hemmatrakter, men om jag har vägarna förbi, jatack gärna.Palle Kuling sa:Jag har en Fargoram på ingång och hoppas på att kunna bygga ihop den innan sommaren är slut, så har du vägarna förbi sundsvall någon gång så är det bara att hojta till om du vill klämma&känna!
Karin_P sa:(och vin!)
lundatok sa:CHATEAUNEUF-DU-PAPE! Som vi säger, fan vad härligt!
Va härligt att höra... lika härligt att läsa om dina äventyr.Karin_P sa:Men jag är fortfarande vid liv.
Uj uj, kollade på google streetview, det ser ju fint ut det där! Jag siktar ditåt så får jag se var jag hamnar.GoranS sa:Mangartsko Sedlo, precis på gränsen till Italien, ligger på min bucket list.
Å! Göttigt, ska kolla.konken sa:I Slovenien finns det många fina ställen att hoja på! Har varit där ett par gånger men har då mest fokuserat på utförsstigar.
Lite bra länkar
Karin_P sa:Italienska tåg har jag inte förstått mig på ännu. Frågade på stationen och de sa att det är ok att ta den som den är till Conegliano, men läser man här https://faq.trainline.eu/article/159-take-my-bike-on-the-train så verkar det som att det är väska som gäller på italienska tåg, samma sak sagt på väldigt många sätt. Möjligtvis ok på regionaltågen, med separat bokning, kanske är det som gäller för mig då...
Ah, sjysst. Den lilla detaljen hade de missat för de italienska tågen på den websidan som jag bokade igenom.GoranS sa:På trenitalia.com är det bara att knappa in mellan vilka stationer man vill åka och när och så får man upp tänkbara avgångar:
Klickar man sen på i:et (röda pilen) får man upp information som säger om det är OK att plocka med cykel eller inte.
Karin_P sa:Var förutseende nog att sy ihop en transportväska av tunt men starkt vindtyg. Väger inte många gram, och stor som ett halvt mjölkpaket när den är ihoprullad..
Tack för tipset, men jag hittade en annan camping som var helt ok. Gömt bakom något mycket ocharmigt industri/handelsområde. Försökte cykla ut till stan därifrån, har nog sällan varit så nära att dö så många gånger under så kort tid. Är jättefin cykelbana längs bron, men för att komma dit måste man ta sig genom två motorvägsrondeller. Mötte två grupper av panikslagna touringgcyklister som fastnat mellan motorvägarna. Gick lite bättre för mig som inte hade packning på, bara att springa jävligt snabbt över vägen, kasta cykeln över vägräckena och klättra över själv. Dag 2 tog jag bussen istället...Bikzz sa:Camping Fusina är nice, skuggig, med restaurang, och det går en båt in till Venedig
Böldprästen sa:Vad lever du på ungf per dag? Hade varit roligt att veta vad man kan klara sig på om man någon gång skulle börja hata sin fru och barn och lämna dom! :D
Thanks!!!!Karin_P sa:En massa text & bilder.......................................
Börne sa:Thanks!!!!Karin_P sa:En massa text & bilder.......................................
Mini_me sa:Du är fan en hjälte.
GoranS sa:Sigge Star har ju postat rätt friskt från Rumänien och en hel del andra ställen i sydöstra Europa/Balkan. Enligt profilen bor han i Bukarest, så om du är i de krokarna kan du kanske kolla med honom för tips. På https://happyride.se/forum/read.php/1/3144698/ finns länkar till de flesta (alla?) av hans RR:er samt en massa andra. För de som berör Albanien, Bulgarien, Kroatien, Makedonien, Moldavien och Rumänien är han dock ensam "skyldig".
Om du drar upp mot Ungern så har, om jag förstått det rätt, gabbeon rötter där och skulle kanske kunna bidra med tips.