Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känns som att ryggskyddet täcker ganska liten del av ryggen på USWE Patriot? Någon som jämfört med tex POC Spine VPD Air Backpack?Roger_Edvinsson sa:Testade en del varianter och den som satt bäst på mig var USWE Patriot.
Hyffsat med plats i fickorna inkl en stor öppen ”ficka” för överdragskläder mm.
Inkluderade en riktigt stor vätskeblåsa men den använder jag sällan numer.
Ryggplattan känns gedigen och då ruggen sitter där den skall så gör även ryggskyddet det.
Inte billig men bra.
https://www.uswe-sports.com/mtb/packs/patriot/patriot-15-backprotector
Antex66 sa:https://www.camelbak.com/en/packs/m..._10_US?color=fe4e3e2a31c349a08e041676d0de3da9
Har den förra modellen och den funkar bra, men denna verkar riktigt bra.
Smart att man kan köra utan väskan med bara ryggskyddet.
Sambal Oelek sa:Jag har en USWE, vet inte vad den heter men den liknar Airborne:
https://se.uswe-sports.com/airborne-9l-3l-grey-orange
Riktigt skön, tycker jag då, det får man prova sig fram.
Jag kör också med Fanny pack ibland men hela poängen för mig är att slippa ha något alls på ryggen. Ryggskydd elle ryggsäck kvittar för mig det känns ju ungefär likadant.roskai sa:Själv har jag slutat cykla med ryggsäck. Tycker att ett ryggskydd och midjeväska funkar mycket bättre, inte alls lika klumpigt. Men ibland släpar man runt på stora kameror etc då är evoc freerider riktigt bra.
I Moab på 4h tur fick man vara lite kreativ för att få inte behöva ta med ryggsäck, ska du ha mer saker än detta med dig så är det väl ryggsäck som gäller :)
På cykeln:
* 2st 0,5 l vattenflaskor
* Flaskhållare med inbyggd verktygslåda
* Slang tejpad på ramen
I midjeväskan (EVOC Hip Pack Pro)
* 2st 0,5 l vattenflaskor (finns hållare på utsidan) Det är även möjligt att köra vätskeblåsa om man inte klarar av vattenflaskor.
* Pump
* Stor kompaktkamera
* Förstahjälpen kit
* 4 cliffbars
Typ såhär: (saknas en flaska på ramen och möjligen en på väskan men allt fick iaf plats och detta var enda bilden som fanns:) )
Ja det är ju smart med olika färdigpackade kit. Ryggskyddet jag kör med är som en väst (Alpinestars paragon vest) som verkar vara ett rätt bra skydd, har provat att OTBa i EWS fart med ryggen före in i tall. Har alltid en slang tejpad på ramen, lika bra att ha den där liksom. Man kan ju köpa något lättare om man bryt sig om sådant, typ Tubolito.Rattnalle sa:Jag kör också med Fanny pack ibland men hela poängen för mig är att slippa ha något alls på ryggen. Ryggskydd elle ryggsäck kvittar för mig det känns ju ungefär likadant.roskai sa:Själv har jag slutat cykla med ryggsäck. Tycker att ett ryggskydd och midjeväska funkar mycket bättre, inte alls lika klumpigt. Men ibland släpar man runt på stora kameror etc då är evoc freerider riktigt bra.
I Moab på 4h tur fick man vara lite kreativ för att få inte behöva ta med ryggsäck, ska du ha mer saker än detta med dig så är det väl ryggsäck som gäller :)
På cykeln:
* Slang tejpad på ramen
* 2st 0,5 l vattenflaskor (finns hållare på utsidan) Det är även möjligt att köra vätskeblåsa om man inte klarar av vattenflaskor.
* Pump
* Stor kompaktkamera
* Förstahjälpen kit
* 4 cliffbars
Typ såhär: (saknas en flaska på ramen och möjligen en på väskan men allt fick iaf plats och detta var enda bilden som fanns:) )
Ska man dessutom behöva tejpa ner cykeln med vikter för att få det att funka... Jag har båda väskorna komplett packade med allt som behövs för en lång respektive kort tur och tar bara den som passar för stunden.
Mest att det ser trist ut och att jag hellre har vikten på ryggen där den är fjädrad.roskai sa:Ja det är ju smart med olika färdigpackade kit. Ryggskyddet jag kör med är som en väst (Alpinestars paragon vest) som verkar vara ett rätt bra skydd, har provat att OTBa i EWS fart med ryggen före in i tall. Har alltid en slang tejpad på ramen, lika bra att ha den där liksom. Man kan ju köpa något lättare om man bryt sig om sådant, typ Tubolito.Rattnalle sa:Jag kör också med Fanny pack ibland men hela poängen för mig är att slippa ha något alls på ryggen. Ryggskydd elle ryggsäck kvittar för mig det känns ju ungefär likadant.roskai sa:Själv har jag slutat cykla med ryggsäck. Tycker att ett ryggskydd och midjeväska funkar mycket bättre, inte alls lika klumpigt. Men ibland släpar man runt på stora kameror etc då är evoc freerider riktigt bra.
På cykeln:
* Slang tejpad på ramen
* Pump
* Stor kompaktkamera
* Förstahjälpen kit
* 4 cliffbars
Ska man dessutom behöva tejpa ner cykeln med vikter för att få det att funka... Jag har båda väskorna komplett packade med allt som behövs för en lång respektive kort tur och tar bara den som passar för stunden.