Nu som först läste jag, inte utan ett visst nöje, denna underhållande krönika. Med ett än större leende på läpparna, kan jag konstatera att den hittils har renderat i ungefär 160 mer eller mindre tankfulla inlägg på detta forum....
Jag cyklar ytterst sällan i Stockholmsområdet, men jag har sett dem komma till sina arbeten, dessa MEMILs, efter utkämpat slag på stadens cykelbanor.. och om jag hade min bostadsort och arbete så att det var möjligt, så skulle jag utan en sekunds tvekan ansluta mig till deras armé, jag menar.. vad är trafikregler eller ett nonchalerat rödljus I kampen på sekunder i denna strid....? Är inte en stor del av friheten med cykling att man kan glida fram lite som man vill utan att bli hindrad av trafikljus, enkelriktningar, parkeringsförbud och annat byråkratiskt otyg...?
En annan sak som slagit mig, inte minst med tanke på antal och karaktär på de svar som krönikan get upphov till, är om inte just detta forum är en av de allra största samlingsplatserna för MEMILs... Kanske dags att byta namn till HappyMEMILs...?
Mvh Ulf S.