Sälja eller inte sälja...

Magnus-A

Ny medlem
Hej på er!

Jag har en gammal dinosaur till MTB som i och för sig fungerar utmärkt! Hjärtligt omtyck och omhändertagen!

En 98-ans Santa Cruz Heckler med Mavic Crossmax, Marzocchi gaffel, XTR och lite kolfiber.

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska sälja den eller inte när jag köper ny?!?!?

Vad tror ni man kan få för hojjen? Ärliga svar skulle värkligen uppskattas!

DSCF6971.jpg

Har fått blodad tand nu efter flera års uppehåll!

Tackar på förhand.

Mvh
/Magnus

jag skulle nog avvakta med att sälja... Om du verkligen inte behöver lite pengar, för speciellt mycket får du inte jämfört med vad den kostade ny.. Har du plats för den behåll. Nackdelen med en 10 år gammal cykel är att utvecklingen gått framåt hela tiden, medans din har stannat i utveckling. Priserna går ner och prestanda blir bättre hela tiden.

Den där hecklerramen är en lite biffigare variant av Superlight, och den är ju bland de bättre XC-ramarna utan VPP etc, så potential finns ju om du vill fräscha upp den lite..

Det vore ju ABSOLUT VANSINNE att sälja en sådan klenod om den fungerar som den ska! Vill du förlora pengar så släng på en luftdämpare bak, unna dig lite mer lull-lull-fiber i form av t.ex flaskställ, sadelstolpe, styrstam... Porriga snabbkopplingar och nokon-vajerhöljen... Så har du satt lite ny flärd på en riktig gammal goding!

Men det är fasiken helgerån att sälja ett sådant stycke historia i så bra skick... en komplett XTR950-grupp är någonting man ska hålla hårt i medans dom sista rullande exemplaren fortfarande finns kvar.

Byta framgaffel och bakdämpare? det har väll skett en hel del utveckling på den sidan.
Om du nu känner ett behov av att göra nått

Tackar för alla kommentarer, det uppskattas verkligen!

Mycket medveten om att jag inte får speciellt mycket om jag skulle sälja den.
Tanken från början var att uppdatera delar på den. Jag vill ha ny Foxgaffel men då finns det ingen med fästen för V-bromsar. Alltså måste jag ha skivbromsar. Vilket innebär nytt framhjul och det i sin tur innebär att jag måste ha nytt växel reglage.
Börjar bli dyrt för "samma gamla" cykel känns det som....
Sen vill jag ju säkert ha skiva i bak oxå och då drar det ivag ännu mer!
Nytt godis i almänhet lockar inte så värst, har redan rätt mycket lull lull... :)
Bättre satsa på funktion i så fall.

Skulle gärna behålla den till min sambo(om hon nu är så intresserad).
Kan vara roligt att ha till polare som hälsar på oxå.
Bara att ha den kvar för alla goda minnens skull är inte helt fel heller!

Eftersom jag verkligen gillar steniga, tekniska stigar och någon enstaka "lite-downhill" så skulle det sitta fint med mer fjädringsväg baktill oxå!
Har därför planerat att ev köpa en ny Heckler med Foxgaffel, skivor och ett par fina hjul.
Blir väl troligtvis mestadels XT på den nya, men XTR låter gott det med förståss... :)

Tackar så mycket så länge!

Ha det gott!
/Magnus

Tillbaka
Topp