Sänka däcktryck + Huck Norris

Raggamuffin sa:
Det kan vara en fråga om hastighet med, inte i mitt fall alltså, men i andras.

För mig är det rätt stor skillnad när man försöker hitta de där sista sekunderna och då hinner man inte med att vara smidig alltid. Eller så tar i för mycket och strular till det istället, så tappar man fart och bankar i det där man tänkt att man skulle segla över lite snyggt.

Det här är ju fel. Gör om gör rätt, aldrig offra fart för att eventuellt gå utanför sin safety-zone(=krasch)

Det blev en lätt sänkning av trycket och ett mindre bredare däck(2.4) tack makten, problemo solved.

Jamen precis. Visst kanske mitt inlägg var lite provocerande, ber om ursäkt för det. Tycker bara att många diskussioner handlar bara om material och väldigt lite om det faktiskt utveckla sin cykelteknik, framförallt då för den vanlige cyklisten och inte hardcore racern. Det kanske inte alltid går att köpa sig fri från problem om man har en bristande teknik.

Tomcaten sa:
Raggamuffin sa:
Det kan vara en fråga om hastighet med, inte i mitt fall alltså, men i andras.

För mig är det rätt stor skillnad när man försöker hitta de där sista sekunderna och då hinner man inte med att vara smidig alltid. Eller så tar i för mycket och strular till det istället, så tappar man fart och bankar i det där man tänkt att man skulle segla över lite snyggt.

Det här är ju fel. Gör om gör rätt, aldrig offra fart för att eventuellt gå utanför sin safety-zone(=krasch)

Nä det är ju det jag menar, då får det hellre banka i och då går det inte att köra med fisluft.
Hellre krokig fälg än att bromsa.

Tillbaka
Topp