Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AX3L sa:Jag är framförallt glad att man behåller 27.5+/29" kompabiliteten. Nya Hightowern kan absolut bli aktuell den dagen det är dags att byta, men ärligt talat är jag så vansinnigt nöjd med den att det lär dröja om inget oväntat inträffar.
KiwiQ sa:AX3L sa:Jag är framförallt glad att man behåller 27.5+/29" kompabiliteten. Nya Hightowern kan absolut bli aktuell den dagen det är dags att byta, men ärligt talat är jag så vansinnigt nöjd med den att det lär dröja om inget oväntat inträffar.
Håller med, kände absolut inget "wow" när jag såg nya HT'n. Tycker vissuelt att dämpar positionen är estetiskt noll tilltalande, nu ser alla SC hojar i princip identiska ut.. Konstigt att HT V2 inte tar större däck än 2.4.. Vissa 2.5 enligt SC. WELL, det är nog en väldigt fin och alldeles säkert en kompetent hoj, ..
Leffe sa:Men är inte den nya mer lik HTLT? Och vad kommer då ersätta HT, egentligen?
KiwiQ sa:AX3L sa:Jag är framförallt glad att man behåller 27.5+/29" kompabiliteten. Nya Hightowern kan absolut bli aktuell den dagen det är dags att byta, men ärligt talat är jag så vansinnigt nöjd med den att det lär dröja om inget oväntat inträffar.
Håller med, kände absolut inget "wow" när jag såg nya HT'n. Tycker vissuelt att dämpar positionen är estetiskt noll tilltalande, nu ser alla SC hojar i princip identiska ut.. Konstigt att HT V2 inte tar större däck än 2.4.. Vissa 2.5 enligt SC. WELL, den är nog din..
Håller inte med om att den nya är mer lik HTLT. Det skiljer ju bara 5mm i slag, 135 vs 140. Och många kör ju redan sina HT 29:or med 150-gaffel..glitch sa:Leffe sa:Men är inte den nya mer lik HTLT? Och vad kommer då ersätta HT, egentligen?
Tallboy 4. Den kommer garanterat få 120 slag.
Blur 100mm
Tallboy 4 120 (nuvarande är 110)
Hightower 140
Megatower 160
Lingon sa:Håller inte med om att den nya är mer lik HTLT. Det skiljer ju bara 5mm i slag, 135 vs 140. Och många kör ju redan sina HT 29:or med 150-gaffel..glitch sa:Leffe sa:Men är inte den nya mer lik HTLT? Och vad kommer då ersätta HT, egentligen?
Tallboy 4. Den kommer garanterat få 120 slag.
Blur 100mm
Tallboy 4 120 (nuvarande är 110)
Hightower 140
Megatower 160
HT ersätts av HT och HTLT ersätts av MT. :)
pnyberg sa:Alltså, nu kanske jag är faar off men. Jag tycker att jag får rätt mkt pedalstrikes på min XL Capra 29 när den står i Low, och då är den 348mm över backen och det är 4mm högre än av nya HT är i high?!
Är det något jag missar eller cyklar man över inte stock och sten i USA eller behöver man aldrig trampa med den nya HTn?
¨AX3L sa:pnyberg sa:Alltså, nu kanske jag är faar off men. Jag tycker att jag får rätt mkt pedalstrikes på min XL Capra 29 när den står i Low, och då är den 348mm över backen och det är 4mm högre än av nya HT är i high?!
Är det något jag missar eller cyklar man över inte stock och sten i USA eller behöver man aldrig trampa med den nya HTn?
En uppenbar skillnad där är ju SAG, som är betydligt större räknat i mm på en Capra än en HT i och med mer slag (30% av 170mm är mer än 30% av 150).
Med det sagt så jo, det där med pedal strikes är ju helt klart ett reellt problem med moderna "low long and slack" hojar. Antagligen för att man som sagt mestadels inte kör den typen av naturlig stig i USA.
Caprans länkage är extremt proggresivt och du gungar enkelt igenom första 2/3 av slaglängden innan det börjar stötta emot. Plocka ur alla tokens ur dämparen om du inte redan gjort det. Dessutom stämmer inte YT:s geometritabell exakt. Den är en smula lägre i verkligheten.pnyberg sa:Ok. 30% av 160 för min del (har inte pro race versionen).
Men det blir ju fortfarande att BB på HT är lägre i high än vad min är i low med en heeeel jävla mm!!!!!
Diss iss krjäjsy!
Rekon är ett bra däck för det du beskriver, men du nämner inte vilket däcktryck du anser lågt & högt. Ibland har jag gått upp till 1.8bar på Rekon bak under transportsträckor för att få bättre rull men har aldrig tyckt att det fattas grepp uppför ens då.mafakka sa:Testade Gömmaren i helgen med min HT med Maxxis Rekon och behövde pumpa upp däcken för att slippa genomslag. Kör i vanliga fall med lågt däcktryck men gillade att det var mer lättrullat, dock tycker jag greppet var lite sådär uppför med det höga trycket.
Har ni något bra tips på ett Tubeless 27,5+ som är lättrullat? Kör mest i Fiskartorpet vilket sällan är särskilt lerigt och saknar relativt otekniskt.
Watchtower sa:Tjena.
Gällande OGHT, är länkageskruvarnas fattning i tum?
Håller på att skruva ihop en HT och tyckte att mina insexor hade dålig passning i länkageskruven, så vågade inte ta i för risken att pajja skallen.
Eller måste jag köpa nya verktyg.. ?
AX3L sa:Watchtower sa:Tjena.
Håller på att skruva ihop en HT och tyckte att mina insexor hade dålig passning i länkageskruven, så vågade inte ta i för risken att pajja skallen.
Nejnej, det är metriska! Vanliga 4mm för "hylsorna" samt de små och 8mm för de stora axlarna om jag inte missminner mig. Så ja, nya verktyg låter som nästa steg.
Watchtower sa:AX3L sa:Watchtower sa:Tjena.
Nejnej, det är metriska! Vanliga 4mm för "hylsorna" samt de små och 8mm för de stora axlarna om jag inte missminner mig. Så ja, nya verktyg låter som nästa steg.
Tack!
Tur att jag fråga.
Då har jag en bra anledning att köpa nya t-handtag då.
AX3L sa:Watchtower sa:AX3L sa:Watchtower sa:Tjena.
Tack!
Tur att jag fråga.
Om du tycker bra verktyg kostar mycket, prova att använda dåliga verktyg och betala för reparationerna det meför ;)
Är ramen ny eller beggad? För hårdvaran är av mjukost så om den är beggad har någon annan redan skruvat där och rundat lite.Watchtower sa:AX3L sa:Watchtower sa:AX3L sa:Watchtower sa:Tjena.
Tack!
Tur att jag fråga.
Om du tycker bra verktyg kostar mycket, prova att använda dåliga verktyg och betala för reparationerna det meför ;)
Nej då, betalar gärna för bra verktyg. Däremot är nog de 'multi-insexverktygen' sällan någon höjdare. Har gärna ett gäng bra t-handtag :)
glitch sa:Är ramen ny eller beggad? För hårdvaran är av mjukost så om den är beggad har någon annan redan skruvat där och rundat lite.Watchtower sa:AX3L sa:Watchtower sa:AX3L sa:Watchtower sa:Tjena.
Tack!
Tur att jag fråga.
Nej då, betalar gärna för bra verktyg. Däremot är nog de 'multi-insexverktygen' sällan någon höjdare. Har gärna ett gäng bra t-handtag :)
Boromir sa:Ska byta ut min Trance och valet står mellan SC 5010 för att kunna återanvända vinterdäck mm eller Hightowerför att få 29". Jag har fått ett bra erbjudande på en 2019 (gamla) C S-build.
Hur mycket skiljer nya vs gamla Hightower åt vad gäller effektivitet och ANNAT? Hemmacyklingen är teknisk med mycket rötter, men platt.
//T
Kriegarn sa:Boromir sa:Ska byta ut min Trance och valet står mellan SC 5010 för att kunna återanvända vinterdäck mm eller Hightowerför att få 29". Jag har fått ett bra erbjudande på en 2019 (gamla) C S-build.
Hur mycket skiljer nya vs gamla Hightower åt vad gäller effektivitet och ANNAT? Hemmacyklingen är teknisk med mycket rötter, men platt.
//T
Kan bara säga att jag är imponerad av hur fantastiskt bra min HTLT-19 är på platten.
Vizual54 sa:Det här använder jag till nedre länken på min. Har funkat finfint hittills. Används såklart till en massa annat också.
https://www.marinaman.se/batvard-1/fett-smorjmedel/marinfett-calcium-lithium-ep2-400-gr
thefinger sa:Skulle experterna säga att detta är en bra deal eller rekommenderar ni något annat? 2017 HT
https://www.bike24.com/p2337042.html?q=santa+cruz
glitch sa:Toooopaz! Eller för den snåle Mcleod.
Monarch verkar så där.
Dom bytte från vinkelkontakt- till radiella lager 2018. Dom nya skall dras med 20Nm.PeTeR sNaBb sa:Tänkte bara som allergiker av knak och knäpp dela med mig av min första upplevelse av det på min SCHT - 19. På min var det inte styr, vevlager eller sadel som lät utan länkaget, släppte bara på samtliga skruvar och smorde, drog sedan med moment, som förövrigt är i mitt tycke lite oklart vad som gäller, någon som vet?
glitch sa:Toooopaz! Eller för den snåle Mcleod.
Monarch verkar så där.
thefinger sa:Är detta en bra deal? https://www.bike24.com/p2303546.html?q=shock+200+51
feeblesmith sa:thefinger sa:Är detta en bra deal? https://www.bike24.com/p2303546.html?q=shock+200+51
Om andra bilden stämmer är det fel dämpar fäste om den skall sitta på Hightower. Värt att kolla innan beställningen, beskrivning och bilder kan ju vara felaktiga.
thefinger sa:feeblesmith sa:thefinger sa:Är detta en bra deal? https://www.bike24.com/p2303546.html?q=shock+200+51
Om andra bilden stämmer är det fel dämpar fäste om den skall sitta på Hightower. Värt att kolla innan beställningen, beskrivning och bilder kan ju vara felaktiga.
Fungerar denna då? Läst att man skall kunna köra en 200x57 i ramen?!
https://www.wiggle.se/fox-suspensio...cuhFs7iPmb0pOYsQ8lMVNmrxwzMQMkwBoCOTgQAvD_BwE