Santa Cruz-Stinky 1-0

Santa Cruz-Stinky 1-0
Ajdå, det kanske är SC som tänkt fel och monterat de annorlunda på Heckler, på Bullit sitter fästplatser(för buntband) på nedre kedjestaget. Här en bild, från fel sida, men man ser hur slangarna går ändå. Rätt fram på nedre staget, både bakbromsslang och bakväxelvajer:
<http://leo.happymtb.org/scb04/scb04_1.jpg>

Du kan ju testa dra upp slangen som fästena är nu, men svingen rör sig en hel del och du får en slang som sticker ut däruppe. Men det blir snyggare och mer praktiskt om du fäster den med buntband på nedre kedjestaget.

/Leo

Santa Cruz-Stinky 1-0
Det va en fin leksak... =)
Bara en pytte pytteliten sak, SANTA CRUZ decalerna's färgton ligger förnära
lacken, det skulle nog vara snyggare med svarta decaler.Men man cyklar ju inte med
decalerna... Och det var min åsikt, som du inte bör bry dig om =)
Ha det så kul med leksaken simona...

Santa Cruz-Stinky 1-0
leo: ja det ser ut som om SC har tänkt olika med bullit o heckler, vi får se när jag kör vad som händer.
Swerider: dekalerna är svart dock bara kanterna. jag har fått en massa dekaler av doctor få se om jag gör når med dem. gillar inte att gå runt som en reklam pelare heller. hojen behöver mer lera just nu, den har varit inne alldeles för länge!

Santa Cruz-Stinky 1-0
Ser ut som en supergrym cykel! Jag blir lite horny när jag ser en 5th element dämpare med titanfjäder.. ;)
Den helpolerade versionen är väldigt vacker (allt är iofs subjektivt) men den kostar en bra bit mer, säkert 1500-2000 utöver det vanliga priset.

Blir en trevlig -05 sommar i den Simonska tillvaron får man förmoda. :)

Santa Cruz-Stinky 1-0
tommy: det är inte titan o hela byggen väger en ton tror jag, sparade vikt endast på styret (carbon) o däck (big betty) annars är det rätt tungt ...

Atlas berben: i helgen!

Santa Cruz-Stinky 1-0
Oooh! Titta så tjusigt!

En riktig badbaby till Simon says!

Funkar bra med den ferrariröda med!

Big Betty n' little Simon *sss*

Möblerat om har du gjort också :)

Men... kommer det inte att bli jobbigt att trampa runt HappyFMT'05 på den där? ;)

Santa Cruz-Stinky 1-0
Simon skrev:
"hojen behöver mer lera just nu, den har varit inne alldeles för länge!"
Du får passa på att döpa den i första lerhål du hittar =)
Du kan ju allitd tapetsera lägenheten med decalerna ;-)

Santa Cruz-Stinky 1-0
Ett ton är väl att ta i Simona? Det sitter väl ingenting som är blytungt på den?

Visst blir det ju några kilon med MZ gaffel, coil-dämpare, stora skivor osv. Men
det är väl ingenting jättetungt på den? :)

Santa Cruz-Stinky 1-0
det känns tungt, gissar på 16-17
saint är tungt, coil är tungt marzocchi gaffel är tungt men så var det på den jag lånade av doctor (nu till salu ..)o då hade den dh däck dessutom men jag trivdes ändå. jag får väl banat den om det känns för tungt i skogen ...

The TnT: det är inte tal om FMT 05!!!

Santa Cruz-Stinky 1-0
Grattis Simona!!! Den blev verkligen helnajs!

För övrigt kan jag medela att det nu står

Santa Cruz - Stinky 2-0!

Konan var också min drömhoj fram till för någon vecka sen. Då upptäckte jag hur underbar SC Bulliten var! Hel kär helt enkelt. Säger samma sak som Simon(a): Jag kommer inte kunna tänka på annat förän jag har en! Tyvärr måste jag vänta ända till våren, runt april/maj i alla fall till det blir något. Skidåkning kostar också en del pengar. Vilken färg vet jag dock inte än. Är lite inne på en "Tranceblue". (Posta gärna lite bilder på förslag)

Än en gång: Grattis till nya hojen Simona! =D

Santa Cruz-Stinky 1-0
Du kan visst köra FMT på den! Sätt på smalare däck bara så är den en racer (nästan i alla fall).
Skulle tro att din väger cirkus 16,5 kg. Min väger 16,2 med lite kortare gaffel och tyngre däck men annars ganska lik...
Visst ska du ha plattformspedaler på den? Ett par riktigt stora plattisar skulle se coolt ut till den lilla ramen!

/Per

Santa Cruz-Stinky 1-0
Kaijan Skrev:
-------------------------------------------------------
> Krabobacken å Galgbacken med en Heckler måste va
> skitjobbigt

Nerför? ;-)

Santa Cruz-Stinky 1-0
iMats Skrev:
> Kaijan Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Krabobacken å Galgbacken med en Heckler måste
> va
> > skitjobbigt
>
> Nerför? ;-)
>
> ----------------------------
> Proud sponsor of Jomper 2005

Om man åker banan åt rätt håll Så blir det uppför.Nerför måste det va en dröm=)

Santa Cruz-Stinky 1-0
då ska jag satsa på FMT 05 åt fel håll!
hagdahl: jag gissar också på 16,5, vad har du för spec på din? pedalerna är mina SH 646 dvs tunga plattform med klick i. de flyttar jag bland mina cyklar, trivs bra med dem. när min ekonomi har hämtat sig (dvs aldrig ..) så blir det CB mallet

Santa Cruz-Stinky 1-0
Simon Skrev:
> då ska jag satsa på FMT 05 åt fel håll!

Gör inte det, det är apjobbigt åt andra hållet! Backarna är brantare åt fel håll och höjdmetrarna blir desamma.

Galgbacken utför är ganska trist, fast det blir spännande i slutet av backen (tänk utför nu) för där är en kurva med stora tvättbrädegropar. Stor risk man blåser rakt fram i den ;)

Jag har faktiskt inte kört galgbacken och Krabo på Pricken än, får testa imorgon om kroppen piggnat till efter en helg med massor av LEGO-klossar och väldigt få timmar sömn.

Santa Cruz-Stinky 1-0
Simon Skrev:
hagdahl: jag gissar också på 16,5, vad har du för
> spec på din?

Så här ser min ut:

Ram: SC Heckler 5" med 5th element coilover
Gaffel: Marzocchi Z1 Drop-off 1
Bak/framnav: Deore (budget? japp.)
Fälgar: Alexrims DM24
Styre: Easton EA50 + Lizardskins Logo Lock-Ons
Styrstam: Zoom Freeride 60mm
Styrlager: Väldigt standard
Sadel: Stenhård Selle Italia
Sadelstolpe: Thomson Elite
Vevparti: Shimano LX Hollowtech 22/32/egen bash
Pedaler: Wellgo B-27 (+ Shimanos 520 spd:er)
Växlar: XT rakt igenom
Bromsar: Hayes HFX-9
Däck: Conti Diesel 2.5 (+ ett par Twister för långloppen)

Med detta väger den 16,2. Men Twisterdäcken, lätta slangar, tre klingor istället för bash, lättare styrstam och spd-pedaler väger den ganska precis 14kg och blir genast väääldigt snabb...

Santa Cruz-Stinky 1-0
Ram: SC Heckler 5" med 5th element coilover
Gaffel: Marzocchi Z150 fr med genomående 20mm axel
Bak/framnav: XT bak noname med enomående axel fram (köpte beggat)
Fälgar: mavic 517
Styre: Easton monkey lite carbon + CB neo rips o hope grip doctor
Styrstam: easton magnesium 75/15
Styrlager: hope
Sadel: lånat azonic
Sadelstolpe: lånat ritchey
Vevparti: Shimano saint 22/32/
Pedaler: sh 646
Växlar: XT rakt igenom
Bromsar: hope min fram o M4 bak 180 mm skivor
Däck: schwalbe big betty (väer typ 880 r styck)
så ja issar att min väger nog 17,5

ja ja det blir no bra! ja har inga tankar på långlopp så det är lugnt

Santa Cruz-Stinky 1-0
Det var nån som sålde en babyblå bullit här för länge sen, den tyckte jag var kaxig med den färgen... ;)

OTROLIGT snygg heckler, tur att man redan har cykel!

Santa Cruz-Stinky 1-0
Rippa Skrev:
> Hmmm... men du har ju satt bromsarna helt puckat.
> Mono mini skall du ju ha bak och M4 fram. Det är
> fram min vill ha mest bromsverkan.

Den tanken slog mig också tidigare idag. Sätt M4:an fram istället.

Sedan kom jag aldrig heller på varför du hade fälgar för fälgbroms,
men sen insåg jag att du måste ha återanvänt hjulen från nån gammal
kona eller nåt? :)

*trött*

Fin hojj i vilket fall.

Santa Cruz-Stinky 1-0
stämmer det jag har återanvänt gamla fälgar. angående bromsarna det är så att jag har köpt de beggade o då var de så. jag håller på undersöka om det går att byta eftersom oket borde passa. då får man switcha slangarna o lufta igen. står på planeringslista.

Santa Cruz-Stinky 1-0
Senast redigerad av en moderator:
Santa Cruz-Stinky 1-0
Chrillepille Skrev:
> Måste ju också mockla mig lite - i fredags var min
> drömcykel färdigmonterad och togs ut på en blöt
> premiärtur ned för Getryggen i Göteborg i lördags.
> Som en dröm, så jäkla skön cykel, så jäkla vacker
> cykel.

Titta vad tjusigt!

Grattis, har du den kvar vid nästa års Mayhem eller är det nytt igen då? :-D

Santa Cruz-Stinky 1-0
Simon: Riktigt läcker hoj! Grattis!

Tyvärr måste jag sätta en käpp i dina hjul angående bromsoken.
Det går inte att byta plats bara rakt av för då stämmer inte storleken på skivorna längre. Sätter man ett bakbromsok där fram så krävs en 20mm större skiva, och tvärt om. Frambromsok där bak kräver alltså 20mm mindre skiva (eller en adapter för att få ut oket går också bra).

Vad har du för storlek på skivorna nu?

Santa Cruz-Stinky 1-0
Tungt? Min Bullit väger 16kg, din borde väga max 16 då din dämpare väger ett halvt kilo mer och ramen ett halvt kilo mindre. :-)

Titanfjäder, hehe, ja Progressive har ju målat alla stålfjädrarna med titangrått och det är snyggt! Det ser ut som en 275 lbs fjäder eller något liknande?

/Leo

Santa Cruz-Stinky 1-0
chrillepille: jag får inte upp bilderna nåt knas med servern kanske just nu
pelle hå: jag har 180 både bak o fram just nu så du menar att jag måste skaffa 200 fram om jag vill bya?
leo:hur fan kan du se att det är 275 från bilden???? ja det är det
angående vikten tror jag vi hamnar på 17 men det är bara en gissning. orkar jag ska jag ta den till cykloteket nån dag o väga den

Santa Cruz-Stinky 1-0
Simon och PelleHå: mig veterligen så skiljer det ej på ok fram och bak, det som skiljer är ju vilken skiva de är gjorda för (och beställer man Hopeok får man specificera vilken storlek på skivan man vill ha).

Dock kan jag ju så klart ha fel, det jag inte vet är om fästet på gaffeln skulle skilja sig från det bak på cykeln. Men jag tror inte det. Mina gamla XTfram- och bakok ser precis lika dana ut och båda passar till lika stora skivor.

Santa Cruz-Stinky 1-0
oj nu fick jag upp dina bilder: inte illa, en vit orange, snygg som bara den!
angående skivorna har jag fått olika bud vet inte vem jag ska tro tänkte skruva bort dem o försöka helt enkelt

Santa Cruz-Stinky 1-0
Simon: Ja så blir det. 200 fram och 160 bak eller en adapter så att du kan behålla din 180mm skiva bak.
Tittar du på oket så står det en ingraverad "8" någonstans (på insidan mot hjulet tror jag), det är modellnumret på oket.
Kolla på CRC's webshop så ser du vilka skivor som gäller för respektive ok.

Chrillepille Skrev:
> Simon och PelleHå: mig veterligen så skiljer det
> ej på ok fram och bak, det som skiljer är ju
> vilken skiva de är gjorda för (och beställer man
> Hopeok får man specificera vilken storlek på
> skivan man vill ha).
>

Ja precis, beroende på hur man ser men skivan bak skiljer 20mm för samma okmodell.
Har man samma storlek på skivorna från början fram och bak så blir dock skillnaden 40mm om man byter plats.
Hope har ju olika ok för 160, 180 och 200mm skiva för att man ska slippa köra med adaptrar.

> Dock kan jag ju så klart ha fel, det jag inte vet
> är om fästet på gaffeln skulle skilja sig från det
> bak på cykeln. Men jag tror inte det. Mina gamla
> XTfram- och bakok ser precis lika dana ut och båda
> passar till lika stora skivor.

Det låter omöjligt om du har I.S.-fästen. Du måste ha olika skivor, olika ok eller adapter.

Santa Cruz-Stinky 1-0
Simon Skrev:
> leo:hur fan kan du se att det är 275 från
> bilden???? ja det är det
> angående vikten tror jag vi hamnar på 17 men det
> är bara en gissning. orkar jag ska jag ta den till
> cykloteket nån dag o väga den

Hehe, gissa det du. ;-) Den bara ser ut som en 275:a, det är rätt stor skillnad på utseendet mellan 275, 300, 325, 350 osv. Sedan väger du inte bly heller och cykeln är en small.

Ja, väg cykeln, vore skoj att få verklig vikt. Gissar ändå på max 16kg. Både dina fälgar, styre och styrstam är lätta grejer. Däcken däremot väger lite mer än mina Diesel, kanske 200gram totalt mer. Har också XT nav och Saint 22,32+bash på min. Dessutom är din frambroms lättare än min. :-)

/Leo

Santa Cruz-Stinky 1-0
är du säkert att diesel är lättare än big betty? mina väger 880 vad väger diesel?
angående coil kan jag inte se skillnad på 300 o 275 måste läsa på dem! vad har du 300? hecklern jag lånade hade 300 men 275 är perfekt för min vikt

Santa Cruz-Stinky 1-0
Snyggers lite traktor du fått ihop Simon... är helt övertygad att du kommer ha kalasskojs på den i stöket... o Disel Pro väger ca 760g... mkt bra o användbara däck... mina har funkat klockrent både i hellas o alperna...

Tillbaka
Topp