Svårt att förstå? Kom igen, visst, inte vidare vackert eller sofistikerat direkt, men förstå gick ju, eller är det ni som är tröga?
Kan bara säga att det vore så bra om det rörde sig framåt. En snubbe som jag, noll ambitioner att vinna eller något sådant, cyklar för att det är kul. Jag tävlade, ja tävlade, en gång i veckan när jag bodde i Melbourne. Det var hur enkelt som helst, jag dök upp, pyntade 5 eller var det 10 dollar, sen cyklade jag ett crit på en backig rundslinga, höll på att spy varje gång, vann aldrig, men hade rejält kul. Jag var Inte med i någon klubb eller förbund, det blev lite dyrare att vara med, men inte alltför illa.
Proffsen dök upp på ett visst ställe utanför melbourne på söndagmornar under deras "off season", sen var det bara att hänga på, 45 blås på platten, McEwen och något proffs till drar. Drar och drar, de sitter med händera uppe på styret och pladdrar. Tappa en halv meter på rullen så var man eller i alla fall jag, helt rökt, bara att vända hem. :)
Cykling i Sverige är verkligen så jäkla krånglig och jag förstår verkligen att den inte är poppis.
Vi har väl ändå de bästa svenska generationen tävlingscyklister nu, os och vm medaljer, men inte börjar folk cykla ändå. Pendla och bete sig som ett as i stockholm, det verkar locka tyvärr.