Grattis till cykeln MrBike! Verkar ju vara kanoncykel till grymt bra pris. Var själv ett klick ifrån att beställa samma.
Här velas det vidare. Är efter många tips och funderingar nu mest inne på antingen scott spark 940 2018 för 27000 eller Kona Hei Hei AL 2018 för 21500. Canyon Neuron mkt prisvärd, men tror att 130mm slaglängd är i överkant för mig och orkar inte vänta ca 2 månader på att få en cykel.
Svårt att bestämma mig mellan scott och kona. Spark egentligen dyrare än vad jag vill lägga, men bättre spec samt TwinLoc funktion. Konan har jag provcyklat i skogsdunge, superrolig tyckte jag, brett smil hela väg. Scott 950 2018 (25000 på cykloteket) testade jag på asfalt, kändes bra men kanske inte lika rolig på något sätt, säkert mer effektiv och användbar. Singelklinga och eagle gx och bättre dämpare för några tusen extra talar dock för 940 jämte 950.
Slits mellan att inte lägga för mycket på en första riktig cykel, då jag inte vet exakt vad som passar mig bäst ännu (konan) och att satsa pengar i överkant men gardera mig med kanske bredare användningsområde (scott).
Hörde dessutom att Kona Hei Hei får helt ny ram 2020, och med tanke på hur svala scott pre 2017 verkar vara på blocket, kanske andrahandsvärdet dyker på snart gamla Hei Hei, om man vill sälja vill säga. Någon som vet när nästa sparkgeneration kommer förresten?
Som ni hör, för mycket funderingar, för lite verkstad. Men snart så!