Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jbella sa:Är det något problem att får en LBS att meka åt en när man köpt på nätet? Har inte jag upplevt iallafall...
// Johan
MRW sa:kay sa:MRW sa:jag gillar dem :) detta är min fjärde å ja jag cyklar i hellas..och långlopp.. å jag hänger också på gym. å springer löptävlingar och hinderbanor. å kör wakeboard å snowboard å sen dricker jag öl å hånglar m tjejer :)
specialized? Scott? Canoyn?
ta va fan ni vill.. men scott e bäst.. dåliga komponenter? ähh det e ju bara å byta.. inga pengar? jobba mer då..
;)
Är det en Genius 720 plus det där, eller??. Jag valde i allafall länge fram och tillbaka mellan just en Genius 720 plus och en Scott Spark 920. Men eftersom jag kör mer XC fick den bli en 920 Spark till slut. Men tror faktiskt jag ska köpa mig en SCOTT Genius 710 Plus nästa köp. Men väntar nog något år för husefridens skull, och ser vad 2017års modeller har att erbjuda. Men det blir garantera en scott till i alla fall :)
japp.. har haft en Scale 910.. En Spark 750 och nu en Genius 720 plus.. har faktiskt också cyklat på Feldt och testat Canoyn ,TREK och Fultysken Radon.. alla e fina på sitt sätt. Men jag bryr mig inte så mycket om märket i sig. för mig var det viktigt å köpa från en LBS . internethandla å mecka själv som heltisdsarbetande 4 barnspappa samtidigt som jag ska ta hand om huset och bilen å också träna 5-6 pass i veckan avgjorde. jag ska inte mecka.. jag ska cykla å träna.. mecka får LBS göra medan jag tränar :) å sen gillade jag helt enkelt den LBS jag besökte när jag köpte min första Scott.. de var de första som inte försökte lura på mig en dyrare cykel än min budget. å de har alltid ställt upp med både lånecyklar och meckhjälp av varierande grad. ( fick faktiskt låna en jävligt rolig cykel till CV men jag tackade nej). edit.. stavar dåligt utan läsglasögon... :)
nikasp sa:Scott har helt OK hojar men det är helt klart lite gubbstämpel.
Jimmieboy sa:Hehe.
Du verkar inte kunna mycket om varken bilar eller cyklar....
MRW sa:Gubbstämpel på scott å spec? Ja kanske fast jag tror mer på bekvämlighet och inte många som jag runt 46 som sitter å letar på nätet efter fultyskar mm den tiden har man inte när man närmar sig 50 å huset drullar över av barn å allt annat..båten..landet..svärmor..terassen..luftvärmepumpen.. nää orka sitta på nätet. Nä vi över 40 är helt enkelt mer köpstarka å bekväma. Fan det hade kunnat stå Levis eller Acer på den egentligen bara den finns i butiken vi går in i innan vi åker till bauhaus å köper nya slipers till framsidan. När man däremot e 25 å inte helt landat lönemässigt å bor rätt dyrt så tar man sig tid å leta efter mer prisvärdigt..inga barn som snor datorn heller så de kan sitta å surfa i timmar å jämföra radon mot santa cruz mot cube å mot canyon å hitta xt mot sram. Så ja absolut.. våra cykelbutiker säger åt oss å köpa scott å specialized å det gör vi med glädje . 25 åriga hipsters gör det inte men när deras tjejer får barn..när 1.an blir ett radhus å när pampers tar över i påsen från stormarknade så hamnar även dem på sportson eller conceptstore :)
Kränkt medelåldersman?Jimmieboy sa:Det gjorde du precis själv.
MRW sa:Gubbstämpel på scott å spec? Ja kanske fast jag tror mer på bekvämlighet och inte många som jag runt 46 som sitter å letar på nätet efter fultyskar mm den tiden har man inte när man närmar sig 50 å huset drullar över av barn å allt annat..båten..landet..svärmor..terassen..luftvärmepumpen.. nää orka sitta på nätet. Nä vi över 40 är helt enkelt mer köpstarka å bekväma. Fan det hade kunnat stå Levis eller Acer på den egentligen bara den finns i butiken vi går in i innan vi åker till bauhaus å köper nya slipers till framsidan. När man däremot e 25 å inte helt landat lönemässigt å bor rätt dyrt så tar man sig tid å leta efter mer prisvärdigt..inga barn som snor datorn heller så de kan sitta å surfa i timmar å jämföra radon mot santa cruz mot cube å mot canyon å hitta xt mot sram. Så ja absolut.. våra cykelbutiker säger åt oss å köpa scott å specialized å det gör vi med glädje . 25 åriga hipsters gör det inte men när deras tjejer får barn..när 1.an blir ett radhus å när pampers tar över i påsen från stormarknade så hamnar även dem på sportson eller conceptstore :)
MRW sa:Japp nu e jag skild... hade nått å göra med att jag cyklade ..tränade å surfade på cykelsidor hela tiden.. ;) å att jag skrev å istället för och... hon var språkpolis å mästare i wordfeud .. happy e kul.. här inne e alla kaxiga.. sen på fb när man ser deras bild eller när man träffar dem i hellas så ser man lammet bakom vargen i alla tuffingar här inne.. mest killingar faktiskt.. väldigt sälkan stira stygga vargar när man drar ut dem offentligt :)
Letar du efter någon annan att reta upp, eller vad är det med dig?Lulle sa:MRW sa:Japp nu e jag skild... hade nått å göra med att jag cyklade ..tränade å surfade på cykelsidor hela tiden.. ;) å att jag skrev å istället för och... hon var språkpolis å mästare i wordfeud .. happy e kul.. här inne e alla kaxiga.. sen på fb när man ser deras bild eller när man träffar dem i hellas så ser man lammet bakom vargen i alla tuffingar här inne.. mest killingar faktiskt.. väldigt sälkan stira stygga vargar när man drar ut dem offentligt :)
A e å d m röd öd ase få a.
Kikon sa:Letar du efter någon annan att reta upp, eller vad är det med dig?Lulle sa:MRW sa:Japp nu e jag skild... hade nått å göra med att jag cyklade ..tränade å surfade på cykelsidor hela tiden.. ;) å att jag skrev å istället för och... hon var språkpolis å mästare i wordfeud .. happy e kul.. här inne e alla kaxiga.. sen på fb när man ser deras bild eller när man träffar dem i hellas så ser man lammet bakom vargen i alla tuffingar här inne.. mest killingar faktiskt.. väldigt sälkan stira stygga vargar när man drar ut dem offentligt :)
A e å d m röd öd ase få a.
Edit. Leta du efte nån annan att reta upp elle va e de me dej?
nikasp sa:Jag är också 40+ och har torp, barn och villa men vad lämnar du in cykeln för egentligen och hur ofta? Att justera lite växlar och annat tar inte så många minuter mot att hänga cykeln på bilen och åka till LBS två gånger. Är det svintråkigt och/eller man inte är händig kan jag gå med på.
Är de det här som kallas pittmätning?MRW sa:Japp nu e jag skild... hade nått å göra med att jag cyklade ..tränade å surfade på cykelsidor hela tiden.. ;) å att jag skrev å istället för och... hon var språkpolis å mästare i wordfeud .. happy e kul.. här inne e alla kaxiga.. sen på fb när man ser deras bild eller när man träffar dem i hellas så ser man lammet bakom vargen i alla tuffingar här inne.. mest killingar faktiskt.. väldigt sälkan stira stygga vargar när man drar ut dem offentligt :)
kay sa:nikasp sa:Scott har helt OK hojar men det är helt klart lite gubbstämpel.
Ahhhhh!!!! Ja men då passar ju Scott mig perfekt. Jag är ju 45 år och gubbe :-) Jag visste väl att jag köpt rätt cykel märke.
Kung Stalle sa:Är de det här som kallas pittmätning?MRW sa:Japp nu e jag skild... hade nått å göra med att jag cyklade ..tränade å surfade på cykelsidor hela tiden.. ;) å att jag skrev å istället för och... hon var språkpolis å mästare i wordfeud .. happy e kul.. här inne e alla kaxiga.. sen på fb när man ser deras bild eller när man träffar dem i hellas så ser man lammet bakom vargen i alla tuffingar här inne.. mest killingar faktiskt.. väldigt sälkan stira stygga vargar när man drar ut dem offentligt :)
Stalle
Evinnerlig sa:Summering av tråden:
Någon frågar varför Scott är opopulära på happy. Någon annan svarar att man får dålig spec. för pengarna. Alla som äger en Scott får panikångest och kallar alla som inte köper Scott för fattiga.
nikasp sa:Det var ganska spot on. Jag försökte verkligen vilja köpa en Genius (hade två Scott innan), tror det var modell 730 för två år sedan, men det kändes som väldigt lite cykel för pengarna jämfört med annat.
Evinnerlig sa:Summering av tråden:
Någon frågar varför Scott är opopulära på happy. Någon annan svarar att man får dålig spec. för pengarna. Alla som äger en Scott får panikångest och kallar alla som inte köper Scott för fattiga.
Orwar sa:Man blir sjukt osugen på att äga en Scott när man läser den här tråden.
Orwar sa:Man blir sjukt osugen på att äga en Scott när man läser den här tråden.
Ubu sa:Vad jag undrar är vart alla dessa Scott tar vägen, jag har cyklat i Hellas i 8 år snart och tror inte jag känner eller ens sett någon som cyklar på Scott. Är det stort främst ute i landet?
j3n5 sa:Ubu sa:Vad jag undrar är vart alla dessa Scott tar vägen, jag har cyklat i Hellas i 8 år snart och tror inte jag känner eller ens sett någon som cyklar på Scott. Är det stort främst ute i landet?
Japp, det är bara på landsbygden folk är så dumma att de köper stora märken. Runt Hellas är människor tillräckligt upplysta för att förstå att prisvärdhet x smalt märke / fultysk = cred..
MRW sa:vad är dyrt? 15 000 e det dyrt? 100 000 e det dyrt? vad är prisvärt? är det prisvärt med bra komponenter som man ändå byter ut? Är det prisvärt i tid eller i pengar? jag tycker man isåfall ska räkna som en kompis till mig gjorde. dvs hur mycket cyklar du mot vad cykeln kostade.
en cykel för 45 000 e ju inte dyr om jag cyklar 4 pass a 2 tim i veckan å har den i 3 år. men en cykel för 20 000 e apdyr om man har den i 1 år å cyklar 1-2 ggr i månaden. sen om det e en SCOTT eller en fultysk eller en kinaram spelar då ännu mindre roll..
Jag cyklar i hellas å jag cyklar även på de andra slingorna runt nacka/tyresö å jag snittar väl 3 pass i veckan under högsäsong mars-okt å varje pass blir mellan 1,5-3 tim.. så egentligen är ju 100 000 inte blodigt förutsatt att jag har den i 4-5 år.. men då kommer nästa roliga grej.. man har dem ju bara i ett år sen byter man ju till en roligare/nyare.. eller ok ett år till men då har man bytt allt på den utom kanske ventilgummit :)
kay sa:Orwar sa:Man blir sjukt osugen på att äga en Scott när man läser den här tråden.
Inte om man läser dom första inläggen :-)
Låt bli då. :)Orwar sa:kay sa:Orwar sa:Man blir sjukt osugen på att äga en Scott när man läser den här tråden.
Inte om man läser dom första inläggen :-)
Jo.
nikasp sa:Det blir ju än mindre prisvärt om man måste uppgradera halva hojen direkt efter köp. Skulle tro att de flesta inte gör så mycket modifieringar efter köp. Rose som jag köpte CX:en ifrån tillät en hel del tweakande på websidan så cykeln kändes rätt direkt ur lådan och min Transition blev hopplockad del för del.
Lulle sa:Det är ju inget specifikt för Scott, då kan man ju ta en dyr cykel från något roligare märke.
PKJoacim sa:Jag usch och fy för Specialized. Jag ångrar bittert att jag i min okunnighet köpte en i somras. Och jag måste komma ihåg att tala om för min fru att hennes Scott som hon köpte i somras är en dålig cykel, hon tror nämligen i sin okunskap att hon är nöjd med den. Men det ska jag nog få ur henne.