Seriöst :D

babylons

Ny medlem
går de o bygga om dirtcyklar till dh? sätta på bkdämpare oså?

Edit av the_TnT: Vad har jag sagt om att SKRIKA?

Senast redigerad av en moderator:
Här kommer ritning:
Gallery_Double100.jpg ht=462

/Johan

Klart de går, frågan är dock om du får något som är värt att åka på och blir ekonomiskt lönsamt.
Med tanke på frågan så gissar jag på att din kunskap är väldigt låg alltså bör du hålla dig borta från allt vad egenbyggen heter om du vill cykla utan att riskera livet vid varje gupp som kommer i gatan.

// Fischer

Det är väl sånna cuklar dom har på slopestyle; crankworks, adidas slopestyle m.m. jag tycker de är en blandning av lite dirt/FR/DH. de kanske inte har samma geomitri som dirt cyklarna men de ska vara lika lätta att hoppa med + man kan droppa lika bra som en DH cykel eller köra utför.

de cyklarna är najjz, kanske borde satsa på sån istället och du slipper bygget :P?
lite bilder på "slopestyle" cyklar: P.S. bilderna kan dock vara lite konstiga eftersom jag vart tvungen göra dem mindre.

7VE1MX_wht.jpg ht=449

7VE2MX_rep.jpg ht=438

DSCF0008.jpg ht=267

intropicl.jpg ht=484

slopestyle.JPG ht=420

slopestyle6.jpg ht=352

transition.JPG ht=353

så det var alla :P kanske lite många men ville vara tydlig som möjligt med min poäng.
en annan slutsats: skaru hoppa dirt mest, sätt en gaffel med mindre travel. och om du ska droppa mer, sätt då en gaffel med mer travel. Peace, lycka till!

Tillbaka
Topp