Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om den sitter på framhjulet så brukar de inte fungera speciellt bra. Fettning tar bort både skriket och bromsverkan.Det är en DBS från -92 typ och det är inte sånn frihjuls-trampa-bakåt-broms.
Problemet är typ "tar sådär, skriker och fjädrar inte tillbaka ordentligt"
Det är jävligt udda symptom. Bakbromsen tvärhugger ibland, typ när den är lite fuktig men när det är torrt som nu så tar den dåligt. Frambromsen tar rätt ok men skriker som fan. Får plocka isär och hoppas att en broms från 90-talets Danmark inte har asbest....En fjäder som inte vill vara med längre? Du får nog bryta dig in och titta.
Hur yttrar sig förresten problemet?
Va? När jag var ung betydde det "Dåren Bakom Styret".dbs är norskt, inte danskt, och betyder 'den beste sykkel'.
Nä nä, ”DÖDEN bakom styret”.Va? När jag var ung betydde det "Dåren Bakom Styret".
Fungerar också bra!"Dasset Bakom Svängen" förekom oftast i mina hemtrakter.
Efter Peter Dass?"Dasset Bakom Svängen" förekom oftast i mina hemtrakter.
Det blev delvis bättre men långt ifrån bra. Kan vara läge att dumpa denna och skaffa en annan "åkatillkonsumjonne".Hur gick renoveringen TS?
Ska montera isär mina Gigant trumbromsar på min DBS, trots att det är den beste sykkel så börjar bromsverkan degradera fort. Har ni något bra tips på var man med fördel köper delar från? Får upp mycket moped hemsidor när jag söker..