Silva Pannlampa L1

P-Unltd

Ny medlem
Silva Pannlampa L1
Är det någon som har erfarenhet av denna lampan? Ska ha den till kvällspassen när jag är ute i skogen och kör MTB.

Tackar!

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.

Bilagor

• Silva.jpg
    Silva.jpg
    10 KB · Besök: 61
Senast redigerad av en moderator:
Silva Pannlampa L1
Är nog tyvärr inte tillräckligt stark för stigcykling i annat än gångfart. Minimum för skogsåka är 2-3 gånger så mycket ljus som den lampan ger.

Silva Pannlampa L1
Jag har den som ett komplement till den belysning jag har på styret (bl a en 35W lampa) och då fungerar det, även om jag mest kör asfalt så här års. Men den fungerar inte som enda belysning, då behöver du någon av t ex Silvas starkare lampor. För att bara vara en 3W lampa så har den annars riktigt bra ljus.

/Andreas

Silva Pannlampa L1
Har själv en sån i dagsläget. Den funkar hyfsat i skogen, i hastiheter runt 10-15kmh, ända tills man testat
halogen :)
Var faktiskt på biltema idag och köpte blyack och 50w halogenlampa, har bara snabb testat grejorna och nu tänker jag aldrig använda min L1 lampa igen. Saknas bara en fiffig annordning till hjälmen innan jag kan skog-testa allt.

edit: rekomenderar starkt att du bygger en egen halogen lampa istället, då de är så pass enkelt och billigt som jag nyligen själv konstaterade, på biltema får du alla grejor för drygt 300kr, och guide hittar du naturligtviss på happy.

Fredrick

Senast redigerad av en moderator:
Silva Pannlampa L1
Jag kör med LX-varianten som har en 5W LED, och den fungerar okej. Men jag håller ändå på att bygga en styrlampa som komplement för strålen är ganska smal på LX-lampan.

Silva Pannlampa L1
mitscat skrev:
-------------------------------------------------------
> Har själv en sån i dagsläget. Den funkar hyfsat
> i skogen, i hastiheter runt 10-15kmh, ända tills
> man testat
> halogen :)
> Var faktiskt på biltema idag och köpte blyack
> och 50w halogenlampa, har bara snabb testat
> grejorna och nu tänker jag aldrig använda min L1
> lampa igen. Saknas bara en fiffig annordning till
> hjälmen innan jag kan skog-testa allt.
>
> edit: rekomenderar starkt att du bygger en egen
> halogen lampa istället, då de är så pass
> enkelt och billigt som jag nyligen själv
> konstaterade, på biltema får du alla grejor för
> drygt 300kr, och guide hittar du naturligtviss på
> happy.
>
> Fredrick

DSC00194Small.JPG ht=512

Enklare kan det knappt bli...
// Oskar

Silva Pannlampa L1
Vart har du fått tag på den där utomordentligt fina lamphållaren/buren? Har själv inte riktigt kommit på hur jag ska fästa lampan på ett bra viss så att den skyddas man samtidigt blir kyld, din lössnig känns ju som "mitt i prick"
Fredrick

Silva Pannlampa L1
Jag har en Silva L1.
Som enda lyse har den lite för smal ljusbild,
men kompletterat med en 10W halogenlampa som jag har på styret fungerar den utmärkt.
Både för fortåka på lätta stigar/vägar och för avancerad stigcykling i urskogen där jag bor.

Silva Pannlampa L1
utmärkt till löpning men ingenting för teknisk körning i hög fart det betyder inte att jag inte älskar min L1 a den har många användningsområden kanske som backup när batteriet tar slut i storsläggan

//Magnus

Tillbaka
Topp