Singel klinga fram

BabaY

Ny medlem
Singel klinga fram
Hej.
På ett drev parti vid namn sram nx gxp, vilka olika str på klingor kan man köra, någon som vet ? Och vart man kan köpa.
Tack

Singel klinga fram
Sixten kör inte du med garbaruk klinga? Är dem bra? Långa tänder och olika chainlines beroende på storlek på klinga, låter intressant

Det blir en garbaruk eller wolftooth vid nästa köp

Singel klinga fram
KiwiQ sa:
Sixten kör inte du med garbaruk klinga? Är dem bra? Långa tänder och olika chainlines beroende på storlek på klinga, låter intressant
Det blir en garbaruk eller wolftooth vid nästa köp
Jo jag kör Garbaruk, med långa tänder. Jag upplever att friktionen (kedja/framklinga) är onödigt hög när man kör på 50T bak, misstänker (utan att veta) att X-Sync 2 klingorna är bättre i det avseendet.

Singel klinga fram
Örjan Lax sa:
Sixten Fors sa:
Jag upplever att friktionen (kedja/framklinga) är onödigt hög när man kör på 50T bak
Vilket man slipper när man kör 2x fram... :)
*fniss fniss*
Eller en annan framklinga kanske? Garbaruk har ökad offset (och kedjelinje) med ökad klingstorlek vilket är onödigt om man inte har problem med plats för klinga vs. kedjestaget i cykeln.

Jag ligger sällan och nöter längre sträckor på 50T, men om man klättrar långt och länge på XC-tävling hade mindre friktion varit viktigt. Jag märker inte friktionen när jag cyklar, bara när jag torrcyklar i mekarstället och jämför friktion på 1:a och 2:a vxl.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp