Singelklinga, vad är grejen?
Skulle vara tacksam om någon kunde förklara vad som är "grejen" med singelklinga fram?
Det är väl bara att ta bort framväxeln (och sätta dit en kedjestyrare)?
Men det verkar som att det finns något mer kring detta som jag inte förstått. Läste t ex artikeln om Specialized 2014 http://happymtb.org/forum/read.php/1/2180089 och i den efterföljande tråden skriver oxr "En stor begränsning för att kunna korta kedjestagen handlar nog om när SRAM X7 kommer med enkelklinga."
Det är väl bara att ta bort framväxeln (och sätta dit en kedjestyrare)?
Men det verkar som att det finns något mer kring detta som jag inte förstått. Läste t ex artikeln om Specialized 2014 http://happymtb.org/forum/read.php/1/2180089 och i den efterföljande tråden skriver oxr "En stor begränsning för att kunna korta kedjestagen handlar nog om när SRAM X7 kommer med enkelklinga."
