Single-speed SM 2007

Single-speed SM 2007
mycket trevligt arrangemang! och vi lyckades ju pricka duggregnet just under loppet mellan hällregnen före och efter. jag kom förstås bland de sista i mål men hade inga krascher och fick inte ont efteråt heller i lårben eller bäcken så det var ju fullgott resultat. tankar rödtjut nu inför välförtjänt (?) utgång i uppsala ikväll.

Single-speed SM 2007
Det var blött o rätt kul att vara åskådare, här lite okommenterade och snabbbehandlade bilder, de talar för sig själva. Är det någon som är med på bild som vill ha originalfilen med max pixlar så sänd mig ett meddelande.

sm1.jpg ht=544
sm2.jpg ht=544
sm3.jpg ht=725
sm4.jpg ht=725
sm5.jpg ht=725
sm6.jpg ht=544
sm7.jpg ht=544
sm8.jpg ht=544
sm9.jpg ht=725
sm10.jpg ht=725
sm11.jpg ht=725
sm12.jpg ht=725
sm13.jpg ht=544
sm14.jpg ht=544
sm15.jpg ht=725
sm16.jpg ht=544
sm17.jpg ht=544
sm18.jpg ht=544
sm19.jpg ht=725
sm20.jpg ht=725
sm21.jpg ht=544
sm22.jpg ht=544
sm23.jpg ht=544
sm24.jpg ht=544
sm25.jpg ht=544

Single-speed SM 2007
Kattis lånade min kamera, å det var snällt att hon tog massa kort. Men vet inte vad hon druckit, men alla va suddiga ;~)

Får väl va lite ego då:
S6003119Small.JPG ht=480

Å när man lånar ut kameran, vetman aldrig vad man hittar i den. Från vänster Maria/Monglo, Kattis samt okänd tös.
S6003121Small.JPG ht=480

Vet inte hur bilden ska vridas, men det är Birgitta, känner igen henne med kläder på (visar inte omklädningsbilden)
S6003115Small.JPG ht=480

Single-speed SM 2007
Tack till Ville för det trevliga arrangemanget! :) Och inget tack alls till lågtrycket. Grillningen kom liksom av sig litegrann när bröden blev soggiga på tre sekunder... :/

Ballerinadräkten var inte så dum, faktiskt. Jag kände mig oroväckande bekväm både i den och i damstartledet :)

SSSM08 blir i Linköping! Tyvärr är detaljplaneringen inte riktigt klar än, men en helg sent i september låter väl bra?

/Dag

Single-speed SM 2007
Maxpuls? Näe, vet jag inte om.

Skitkul bana, hade bara dodsskräck en gång per varv, mest för rädsla att vurpa på illa sätt. Men noll teknisk bana som var snabb å trevlig, några enstaka rötter, inga stenar. Perfekt för fegisar som mig.

Single-speed SM 2007
Jag sitter fortfarande och ler. Jag tror att regnet gjorde det mysigare. Det kändes väldigt mysigt att trängas under parasollen. Jag tror att tävlingshetsen försvann med regnet. =)

Kalas av Ville och alla hans hejdukar/hantlangare/kumpaner/pyromaner =)

Single-speed SM 2007
Tack för ett fint arrangemang. Jag håller med Rikard, det blev lite mysigt med regnet. Men de där grabbarna som skulle sköta eldningen var ju inte mycket att ha..... ;-)

Tur att Jonas och jag tog tag i situationen.

Single-speed SM 2007
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Kattis lånade min kamera, å det var snällt att
> hon tog massa kort. Men vet inte vad hon druckit,
> men alla va suddiga ;~)

Ja något skoj måste man ju ha för att hålla humöret uppe när man tvingats vara åskådare =)

Single-speed SM 2007
Kattis skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kattis lånade min kamera, å det var snällt
> att
> > hon tog massa kort. Men vet inte vad hon
> druckit,
> > men alla va suddiga ;~)
>
>
> Ja något skoj måste man ju ha för att hålla
> humöret uppe när man tvingats vara åskådare =)

Åh! jag trodde du avstod frivilligt? Vem tvingade dig?

Single-speed SM 2007
Ytterligare några bilder från banans svåraste backe

sm26.jpg ht=725
sm27.jpg ht=725
sm28.jpg ht=725
sm29.jpg ht=725

sm30.jpg ht=725

Segerskålen

sm31.jpg ht=544

Var är motorn på HDn?

sm32.jpg ht=544

Ville rusar tillbaka till mållinjen för att ta emot DLF segraren

sm33.jpg ht=725

Monsunregn i Uppsala?

sm35.jpg ht=544

Resultatlistan höll på att regna bort

sm36.jpg ht=544

Segraren bestiger prispallen

Single-speed SM 2007
the_TnT skrev:
> jansson99 borde hålla gylfen stängd när han
> cyklar med mollobula;
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=43237
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=43246
>
> JLarsson: Vet du inte att det är jättefarligt
> att låta Jocke elda?
>
> Åter till Sagan om ringen-maraton och Maredsous
> 8.
>

Små barn kissar i sängen när de leker med eld. Jag får bula, så enkelt är det.....

Single-speed SM 2007
GPS:n låg i ryggan hos Scand, men jag kunde lika gärna haftbden, för jag glömde bort att jag inte skulle fullfölja. Det var för skoj för att komma på att jag var både förkyld å invalid!

Men Ville! Banan var nada teknisk, men den va skoj! Jag hade säkert vunnit om jag inte var rädd om axeln, å fegade överallt.

Men jag vete fan vilken tävling Scand körde:
sssm07_ala_scand.JPG ht=384

Single-speed SM 2007
Uff!

Börjar äntligen landa efter helgen och återgå till knaprandet av Bisolvon, Alvedon, Noskapin, Bafucin, Baldrian-Dispert och Nezeril. Jag har ett helt underbart träningsvärk, trots att jag inte ens cyklade banan.
Underbart att så många entusiastiska cykliskter dök upp, väder och pågående manga-festival till trots! Jag vill be om ursäkt till alla som cyklade fel. Jag har redan druckit några öl i förberedelse för nästa år för att se om titeln kan tas tillbaka till Uppsala och ett nytt försök med alla lärdomar från i år.
Tex var nummerlapparna var enkla och tydliga, vilket hjälpte föga när många var upplösta redan innan start.

Jag vill också rikta ett varmt tack till Mattias Handley, Magnus Lundström, Tobias/Frost, och alla som andra som har hjälpt till med arrangmanget, och en stor eloge till alla sportsliga deltagare som gav sig själva straffrundor för oavsiktliga genvägar.

Resultatlistorna ligger fortfarande på tork, liksom verktygslådan och alla kläder. Resultat kommer anslås allteftersom utgrävningarna fortskrider.

Vi ses i Linköping 2008!

Med vänliga hälsningar och stora tack,
Ville Lekholm - Avgående svensk mästare i single-speed MTB

---
Korvbröd bortskänkes mot avhämtning

Senast redigerad av en moderator:
Single-speed SM 2007
Jodå, nog är man sportslig allt, men det kändes verkligen som om man skänkte bort en pallplats! Dock helt och hållet, alldeles mitt eget fel. Böjer man ned huvudet och trampar som en galning för att nå de där två stackarna före och inte har mer vett i huvudet än att titta upp och köra samma bana också på andra varvet som under det första så blir det lite fel ibland, speciellt då den vanliga träningsrundan till 99% går rakt fram där jag nu plöjde rakt fram... Det fina var ju att snitslarna dök upp efter typ två sekunder vilket gjorde att jag inte tänkte efter så mycket, det var ju rätt glest med snitslar bitvis ;-) Var lite irriterad på att det dök upp så många "nya cyklister" under varv två, de som körde fel! det bidrog också till det där nedböjda huvudet och tanklösheten! MEN, vad gör väl det! Vi fick cykla på en härligt regntung bana med härligt hala rötter och njuta av att SMHI för en gång skull hade helt rätt i sin prognos. Tyckte dock igår att det vi gott kunde kört tävlingen då istället, strålande solsken och upp typ 15-20 grader varmt i solen! Det had eom inte annat gjort grillningen trevligar och betydligt mer långvarig samt bidraget till inte fullt så saggiga korvbröd!

Tack ändå alla för ett sjysst rejs på och omkring Sunnerstabacken!
Jag var till slut inte ens i närheten av pallen längre, men likväl grymt först i startbacken och halva första varvet!

/Mattias

Single-speed SM 2007
Tack för i år Ville! Trevligt arrangemang men synd att banan inte markerats tillräckligt. Det är nog det vanligaste misstaget när man arrangerar verkar det som. =o)

Själv blev jag lite smått upprörd när jag från att ha legat tvåa plötsligt låg femma i början på andra varvet. Gormade visst "Undan!" till någon stackare som hamnat framför och fipplade till det på någon rot. Jag ber om ursäkt för det och hoppas att inte personen i fråga tog illa vid sig.

Välkomna till Linköping nästa år! Jag misstänker att Dag/Dagny kommer koka ihop ett riktigt skojigt arrangemang som kommer passa anti-svetton lika bra som svetton.

Single-speed SM 2007
JojjeM skrev:
> Kul med bilder.
> Nån som vet något om rariteten i bakgrunden
> här. En Proflex?
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=43269
>
> /Johan

Jäpp... en Pro~Flex 857 fråm 1997, har levt hela sitt liv i Soliga californien, min kompis skulle säljer den, och jag sa att jag vill har den... då fick vi den gratis... "Hammer, if you want it, then it's yours"

Karolina äger och cykla på den nu... riktigt skön och fin gång... cykeln är inte dålig heller!

Take it easy,

Hammer

Senast redigerad av en moderator:
Single-speed SM 2007
Instämmer i tack och beröm till Ville! Bra gjort att få ordning på alla uppblötta papper ;).

Det sportsliga blir lite snårigt när alla kör olika banor, men det var kul i alla fall.

Lite längre körtid och mindre regn hade inte heller skadat även om vädret faktiskt kändes ganska ok tyckte jag. Banan var riktigt trevlig, höll väldigt bra för vattnet och hade varit grymt snabb om det inte varit så halt.

Att ingen åker vilse vågar vi kanske utlova inför 2008, att det blir bättre väder är mer osäkert. De som körde SSSM senast i Linköping kommer kanske ihåg åtminstone ett tekniskt parti som blir lite hårigt när det är blött :). Det finns filmbevis att flera använder alternativ teknik där redan i torrt före :).

/D

Single-speed SM 2007
edicviz skrev:
> De som körde SSSM senast i Linköping
> kommer kanske ihåg åtminstone ett tekniskt parti
> som blir lite hårigt när det är blött :). Det
> finns filmbevis att flera använder alternativ
> teknik där redan i torrt före :).

Tänker du på Bruses hasande på rumpan nerför branten? Det partiet påverkas inte så mycket av vätan, eller har jag fel?

Eller tänker du på Bruses trippande över plankan? Den påverkas väl en del av vätan förstås.

Att du tänker på Bruse när du tänker på alternativ teknik råder det i alla fall ingen tvekan om. =o)

Single-speed SM 2007
Jordfräs skrev:
> edicviz skrev:
> -----
> > De som körde SSSM senast i Linköping
> > kommer kanske ihåg åtminstone ett tekniskt
> parti
> > som blir lite hårigt när det är blött :).
> Det
> > finns filmbevis att flera använder alternativ
> > teknik där redan i torrt före :).
>
> Tänker du på Bruses hasande på rumpan nerför
> branten? Det partiet påverkas inte så mycket av
> vätan, eller har jag fel?
>
> Eller tänker du på Bruses trippande över
> plankan? Den påverkas väl en del av vätan
> förstås.
>
> Att du tänker på Bruse när du tänker på
> alternativ teknik råder det i alla fall ingen
> tvekan om. =o)

Ska jag här känna mig smickrad?

Single-speed SM 2007
edicviz skrev:
> Instämmer i tack och beröm till Ville! Bra gjort
> att få ordning på alla uppblötta papper ;).
>
> Det sportsliga blir lite snårigt när alla kör
> olika banor, men det var kul i alla fall.

Ni i mera lera är lite kinkiga med det där va?

> Att ingen åker vilse vågar vi kanske utlova
> inför 2008, att det blir bättre väder är mer
> osäkert.

It´s a deal then! Jag tänker arkivera denna tråd och plocka upp den lagom till 2008 så får vi se då. *muahaha*
Dags att ge igen! ;)

Single-speed SM 2007
Mr Handley skrev:
> Ni i mera lera är lite kinkiga med det där va?

Det beror nog på vad man är van vid för banmarkeringar antar jag. Loppen som anordnas av klubbarna här i trakten är det sällan ens möjligt att åka fel på eftersom alla alternativa vägar är avspärrade med band. Det brukar uppskattas av svetton med tunnelseende... =o)

Å andra sidan anordnar vi själva tidsträningar där vi inte markerar vare sig med schnitzlar eller kotletter. Det har väl hänt att en och annan åkt fel där, ska väl erkännas.

> It´s a deal then! Jag tänker arkivera denna
> tråd och plocka upp den lagom till 2008 så får
> vi se då. *muahaha*
> Dags att ge igen! ;)

Shit, bäst att bunkra upp med en rejäl laddning plastband, enduropilar och flaggvakter tills dess då. Å Dagnys vägnar hälsar jag dig hjärtligt välkommen till Sveriges singlespeed-mecka (det kanske var att ta i lite) hur som helst.

Single-speed SM 2007
Jordfräs skrev:
> ens möjligt att åka fel på eftersom alla alternativa vägar är avspärrade med band.

Det har aldrig hindrat deltagarna på FMT från att köra rakt fram på sista utförsstigen efter Krabobacken. :D

Single-speed SM 2007
edicviz skrev:
> Instämmer i tack och beröm till Ville! Bra gjort
> att få ordning på alla uppblötta papper ;).
>
> Det sportsliga blir lite snårigt när alla kör
> olika banor, men det var kul i alla fall.

Du va inte med på Illertrillern hör jag?

Single-speed SM 2007
bruse skrev:
>
> Du va inte med på Illertrillern hör jag?

Jodå. Jag vill minnas att han som vann åkte en egen bana och sedemera skänkte förstapriset till ungdomsverksamhet av den anledningen. Jag fick själv vända ett par gånger. Faktiskt har jag åkt fel på alla tävlingar jag åkt som arrangerats av Ett Annat Lopp, fast på SiR skedde det bara på provvarvet 2005. Därefter fick jag snabbt tillräckligt med övningsvarv, men såg däremot andra som genade friskt (antagligen utan uppsåt). De flesta andra felåkningar har varit SS-relaterade. Fast Tobias och banmärkarna ska ha credit för att det var i stort sett perfekt uppmärkt även för ett tunnelseende blindstyre som jag på SSWC. Bara en liten miss tror jag och där var jag antagligen alldeles extraordinärt ouppmärksam.

För att sätta saken i perspektiv har jag ALDRIG kört fel på ett vanligt XC-lopp eller på ett långlopp.

Jag ser inte charmen med dåligt märkta banor, ledsen.

/D

Single-speed SM 2007
När det gäller sswc så körde jag banan precis innan start och kompletterade märkningen på några ställen. Det var därför starten dröjde, sorry. På flera ställen hade frilufsare rivit ner en hel del band, och på andra ställen var det ganska klart att om man kom i svettotempo så såg man inte nästa snitsel när man nådde en. Det är ett måste (att kunna se en eller två band framåt vid varje tillfälle).

Single-speed SM 2007
Nu finns klassvinnarna uppe på hemsidan!
Det digra arbetet med att desciffrera texten på torkade skrynkliga papper, skriven med kulspetspenna på pappersmassa börjar närma sig sitt slut. De goda nyheterna är att den största delen av informationen har gått att rädda. Dock finns ett par frågetecken, och utan klarhet är jag lite motvillig att lägga upp fullständiga resultat.

Vill Lars Eriksson, Viktor Karlin och Magnus Lindrot kontakta informationen! (PM)
Lars Eriksson, Viktor Karlin och Magnus Lindrot till informationen.

Vi kan alla glädjas åt att jag inte ville chansa på att batterierna i laptopen skulle räcka tiden ut, för då hade situationen varit en annan :-)

Single-speed SM 2007
Mr Handley skrev:
>
> Ni i mera lera är lite kinkiga med det där va?
>

Jag är ledsen Mattias men i det här fallet är det definitivt du som är extremt okinkig och inget annat... ;-)

Single-speed SM 2007
mytomspunnen skrev:
> Mr Handley skrev:
> -----
> >
> > Ni i mera lera är lite kinkiga med det där
> va?
> >
>
> Jag är ledsen Mattias men i det här fallet är
> det definitivt du som är extremt okinkig och
> inget annat... ;-)

Kan inte annat än att hålla med.
Så djävla irriterande att vara snorttrött och inse att man är lost i skogen=(

Single-speed SM 2007
jansson99 skrev:
> Har det blivit någon resultatlista ännu?

Skrivet av DrSbaitso igår 23:25
Nu finns klassvinnarna uppe på hemsidan!

Single-speed SM 2007
nisseson skrev:
> jansson99 skrev:
> -----
> > Har det blivit någon resultatlista ännu?
>
> http://home.student.uu.se/vile2155/sssm/result.htm
> l
>
> Men jag bör nog flyttas ner från min 18:e plats
> med någon minut för ofrivillig genväg (jag
> körde ju bara som han framför gjorde! :-) ).

Jag med. Jag missade den där extrasvängen när vi rundade målområdet.....

Single-speed SM 2007
> >
> > Men jag bör nog flyttas ner från min 18:e
> plats
> > med någon minut för ofrivillig genväg (jag
> > körde ju bara som han framför gjorde! :-) ).
>
> Jag med. Jag missade den där extrasvängen när
> vi rundade målområdet.....

Hur blir det med mig då, jag körde alla extra svängar och lite till?

/STEFAN

Single-speed SM 2007
Själv måste jag säga att av allt som hände under dagen så tyckte jag att kampen om DFL var en av höjdpunkterna! Först (nåja) kom Phil i mycket maklig takt nedför backen - en av förhandsfavoriterna till DFL. Där visste jag dock att bruse var kvar på banan, och Phil verkade ha koll på det också men var inte för bekymrad. När sedan bruse en stund senare rullade ner trodde jag det var avgjort, och det var, måste jag säga, ett snyggt sätt att hantera tävling med axelskada. Långt senare - jag tror det var när banvakterna kom gående tillbaka och sa att det var någon i rött kvar på banan - som jag insåg att det här lutade åt inte bara en skrällseger, utan en helt överlägsen skrällseger!

En seger som dessutom bottnade i en allvarlig strategisk miss från Phils sida. Mike hade frågat om andra varvet var likadant, Phil hade sagt nej. Hade de varit lika hade Mike brutit efter första varvet. (Var och när den här växlingen tog plats övergår dock mitt förstånd).

Det var en episk kamp! David mot två Goliater. Det känns naturligtvis bittert för Phil och bruse just nu, men jag kan trösta er med att det kommer skrivas sånger om det här, och ni kommer vara med!

Som har nämnts så finns resultatlista uppe på hemsidan. Denna är dock i ett alfa-stadium och är den hittills bästa tolkningen av text på en lista som ser ut som den har gått genom tvättmaskin. Synpunkter uppmuntras!

Jag har lite bilder som jag ska försöka rädda också. Kommer inom kort!

Tillbaka
Topp