Singlespeed hjul som klarar 35mm däck

snajgel

Aktiv medlem
Söker singlespeed hjul som klarar 35mm däck helst över disk i stockholm.
Norvelo har erbjudit sig att bygga men skulle behöva det lite akut.. :(

Någon som vet var man kan få tag i det?

Vore lite enklare om du informerade om skivbroms, fälgbroms, navbredd etc.

Försöker komma på ett par hjul som inte klarar singlespeed och 35mm däck men det är svårt.

cal. sa:
Vore lite enklare om du informerade om skivbroms, fälgbroms, navbredd etc.

Försöker komma på ett par hjul som inte klarar singlespeed och 35mm däck men det är svårt.

Ah, sorry missade!
Det är fälgbroms, kanttråd och 120mm navbredd.

Köpte ett hjul igår som däcket inte går på helt och hållet, går lixom inte ner ordentligt vid ventilen.

Mitt problem med 35 mm i en singlespeedram blev tvärtom. Däcket gick på fint på mina gamla träraljor men så skulle hjulet på plats i ramen också. Gick icke. Efter jag hade mätt fram och tillbaka rambredd, gaffelbredd osv så bestämde jag mig för ett köp av 35 mm däck för det skulle ju enligt mina fina mätningar funka. Jag hade dock glömt en liten detalj. Den extra däckhöjden gör att det tar i uppe i framgaffeln respektive bromsbryggan bak. Så det sket sig totalt och jag får fortsätta att använda 28 mm i stället. Och jag som hade sett fram emot lite fetare däck på cykeln både för komforten och stilen.

Jag kör 35:or pä ett vanligt Fixed hjulpar med 120mm nav bak (Halo Aerotrack) Minns ej fälgbredd men fälgarna är ”smala” och rekommenderad maxbredd på däcken är 30mm, men jag kör 35:or ändå. Det funkar, men är ju inte optimalt då vitsen med bredare däck försvinner på en smal fälg.

Jag letade bredare fixed/ss hjul som fan tidigare men hittade inga kompletta. Det är nog bygga själv eller beställa custom som gäller.

Däcken har jag tidigare kört på liknande hjul som @Steel is Real, någon typ av Halo.
Men tänkte byta hjul för att dom börjar ta slut i bromssidorna (heter det så?).

Tillbaka
Topp