Skärmar?

• Trådstartare Trådstartare Winter
  • Start datum Start datum
W

Winter

Guest
Skärmar?
Är det någon som har bra tips på skärmar till vintercykel hybrid/cross.
Finns ju massor. Raceblade kan det vara något eller är det för vekt?
Känns ju som det bör tåla en riktig vargavinter.

Skärmar?
hejsan! jag har en THE skärm till salu för 450kr. Den är helt splitt ny, inte öppnat packet elle nåt. Kostar 550kr helt ny o det är då fram till. Hör av dig! på mail eller msn

msn/mail: mx_hansen_mx@hotmail.com

Skärmar?
Har nyligen satt RaceBlade på racern och tycker däl de funkar så där. Ger väl en del skydd men det stänker upp bra ändå framförallt vid framhjulet. Dessutom så sitter de rätt rangligt i och med att de bara är fästa med gummistroppar.
Blir helt klart ordentliga låga skärmar på pendlarhojen.

/C

Skärmar?
Med raceblades kommer du ju aldrig att få samma skvättskydd som med fullängdskärmar. Framför allt på framhjulet är det ett problem. Raceblades är ju dessutom dyrare än de bästa fullängdsskärmarna. Jag har SKS P35 (för upp till 28 mm) på två cyklar. Finns det utrymme att montera på dessa så gör det. Själva skärmmaterialet är hållbar kromplast och stagen är styva. Bra och hållbara infästningar också. Jag tycker också det är kanon med skvättlapp. Man sparar både kedja och fötter.

Mange

Skärmar?
Jag kör med ECIs aluminiumskärmar som kostar 150 spänn , dom fungerar ypperligt på min cykelcross (Ridley) med mina Nokia 106-dubbars Farmer John .
Fast jag har monterat på längre "kompislappar" både fram & bak eftersom jag sällan tränar ensam :-)

Tillbaka
Topp