Skellefteå

Jimpan

Ny medlem
Skellefteå
Finns det några cyklister i Skellefteåtrakten som är intresserade av köra lite gemensamma träningspass eller träningstävlingar någon gång i veckan???
Jag cyklar mest i terrängen runt Vitbergsområdet.

Skellefteå
Jo det finns ganska många MTB-cyklister som håller igång. Ibland lyckas vi dra ihop en grupp som träffas någorlunda regelbundet på Vitberget.

Just nu har vi en sändlista för att spontant kunna ordna träffar, mejla mig så får du den.

Finns även en Skellefte-tråd här på Happy, sök så hittar du den.

Skellefteå AIK Cykel anordnade träningstävlingar/motionstävlingar tre gånger i juni. Vet även att någon gjorde ett spontant försök under sommaren att ordna en träningstävling. Under hösten är det inte inplanerat några träningstävlingar via klubben så därför vore det kul om vi kunde få ihop en regelbunden grupp.

Skellefteå
Jag tror att det bästa är att kontakta Bsk för sändlistan. Det är han som är"spindeln i nätet".

(Bsk, jag har ett höger STI liggande här hemma. Det är väl ditt, eller?)

Skellefteå
stibbo skrev:
-------------------------------------------------------
> (Bsk, jag har ett höger STI liggande här hemma.
> Det är väl ditt, eller?)

Menar du högerreglaget som är i tusen bitar? Ja det kom nog från mig. Går det att få ihop?

Skellefteå
Finns en hel del fina områden. Som vanligt gäller att ju mer folk som bor i närområdet desto bättre utbud av stigar. Här har Vitberget en stor fördel, många stigar av olika svårighetsgrad. Du har säkert redan hittat en stor del av dessa.

Prova även området öster om Solbacken, längs åsen som går ut mot havet. Har tyvärr inga gps-filer på det området.

Söder om stan finns även en del fina områden, tänker bl.a på området kring Nyckelgatan.

Du får säkert fler tips av andra.

Om du vill så kan jag lägga in dig på en sändlista för Mtb-åkare i Skellefteå, skicka i så fall ett PM med din mejladress.

Skellefteå
Kedjehoppet skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag harvar omkring några gånger i veckan
> (amatör) uppe på Vitberget.
> Finns det några andra fina ställen att trampa
> på i Skellefteåområdet?
>
> Jag gillar eljusspår bäst.. så man kan få upp
> farten rejält.
>
> Min favoritrunda på Vitberget, som är värd att
> pröva, om ni inte redan gjort det:
> http://connect.garmin.com/activity/48383997?sms_ss
> =gmail&at_xt=4caa1ce671eb9735,0

Din runda verkar fin. Vill du göra den mer intressant skulle jag(när du är nästan längst uppe vid elljusspåret på sjungande)svänga vänster vid"korp/klubb brevlådorna" som är bredvid spåret, följa stigen upp till Mineralleden, svänga höger där den slutar, följa den upp till Stortallen och där svänga vänster, köra Getryggen upp till masten och därifrån leta mig vidare ned på stigarna mot MTB banan eller ned mot din ordinarie runda.

Men Bsk´s förslag att du anmäler dig till hans mailinglista är ypperligt.

Tillbaka
Topp