Skibike! Ngn som har provat?

kais01

Aktiv medlem
inte prövat men sett irl på 60-70 talen. de ekipagen var mer bmx-lika. kommer ihåg filmsnuttar från den tiden med härliga stunts.

weldion

Aktiv medlem
Vi byggde egna 2000-2001 och åkte runt på.
6BD7713A-F53E-4043-A6A9-388E50BFCA9E.jpeg
F1BBCFFF-23A8-4179-B1FA-2BA43F1881BB.jpeg
8D46E1A0-206A-48A2-A7E4-0494D9C157D0.jpeg

Rassemouse

Aktiv medlem
Testade nån bmx liknande i Idre fjäll typ i början av -09 tro jag det var. Kommer ihåg det som att det var ganska svårt att svänga och bromsa med dom.

nieves

Aktiv medlem

Peth

Aktiv medlem

Karl-Luis

Aktiv medlem
Grejen är att dom flesta kör med snowbaords, skulle man välje en äldre carving skida, truckar ifrån en rullskridsko och gummiband/fjädrar så kan man ha en potent skibike.
Jag prova barnvagnen skidor har inte kommit till att prova ibak i backen men bara fram och full patte i djupsnö gick redigt gött

C-dale

Aktiv medlem
Skibikes var/är förbjudna i franska backar, men tillåtna i Österrike. Ett gäng motocross o trialåkare från en klubb jag var med i hyrde skibikes i Saalbach. Lämnade in en samling skrot. Uthyraren grät.

Senna81

Aktiv medlem
Jag håller på för fullt med att bygga en...
Bild som inte har kommit ut på Instagram @hajahoj än... Så ni har lite förtur här, annars kommer bilder från bygget där... Men lägger väll upp en färdig bild här när den är klar sen i helgen 🤘😎
Visa bilaga 470045
Grymt kul att få se färdig lösning och inspireras själv att bygga :)

EriXinders

Medlem
Tyska sledgehammer har tagit fram ett riktigt schysst kit, dyrt men det bästa på marknaden iaf.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer