Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
torsten-var-namnet sa:Har aldrig någonsin i mitt liv hört att spång i plurar blir spänger, men tydligen är det lika korrekt som spångar. Alltid lär man sig något nytt, ha en trevlig lördag! :)
glitch sa:Spänger, precis som det heter "tänger".
Aah, nu fattar jag, precis som en gång, flera gängerMakten sa:glitch sa:Spänger, precis som det heter "tänger".
Du menar ungefär som en sång, flera sänger?
Jimel sa:Älskar STS. Synd att han börjat göra fin videos som tar tid, gillade mera när han körde en gång i veckan.
thomalin sa:
Vi bör alltså börja blanda in spenngier och spängiar som alternativa pluralformer.thomalin sa:thomalin sa:
Vid en sökning hamnade Happy före Svenska Akademiens ordbok ;)
http://www.saob.se/artikel/?seek=spång
Der Kaiser sa:torsten-var-namnet sa:Har aldrig någonsin i mitt liv hört att spång i plurar blir spänger, men tydligen är det lika korrekt som spångar. Alltid lär man sig något nytt, ha en trevlig lördag! :)
Spänger är det korrekta ordet. Bara för att folk som inte kan säger **å**** är det inte rätt.
Tvärt om. Spänger är korrekt men spångar är en accepterad avvart. ;-)torsten-var-namnet sa:Der Kaiser sa:torsten-var-namnet sa:Har aldrig någonsin i mitt liv hört att spång i plurar blir spänger, men tydligen är det lika korrekt som spångar. Alltid lär man sig något nytt, ha en trevlig lördag! :)
Spänger är det korrekta ordet. Bara för att folk som inte kan säger **å**** är det inte rätt.
Vill nog ändå hävda att spångar är korrekt men även spänger är accepterat. Bara för att folk som inte kan säger **ä**** är det inte rätt.
Rattnalle sa:Vi bör alltså börja blanda in spenngier och spängiar som alternativa pluralformer.thomalin sa:thomalin sa:
Vid en sökning hamnade Happy före Svenska Akademiens ordbok ;)
http://www.saob.se/artikel/?seek=spång
torsten-var-namnet sa:Der Kaiser sa:torsten-var-namnet sa:Har aldrig någonsin i mitt liv hört att spång i plurar blir spänger, men tydligen är det lika korrekt som spångar. Alltid lär man sig något nytt, ha en trevlig lördag! :)
Vill nog ändå hävda att spångar är korrekt men även spänger är accepterat. Bara för att folk som inte kan säger **ä**** är det inte rätt.
De flesta svenska NS-byggena är väl raserade sedan många år. Var väl sådär 15 år sedan det var på modet. Svensk natur är ju inte sådan att det behövs byggnationer av det där slaget för att ta sig fram.tramparne sa:Någon som känner till några bra och roliga spängerställen ? Har vi något svenskt Northshore tro??
tmalm sa:torsten-var-namnet sa:Der Kaiser sa:torsten-var-namnet sa:Har aldrig någonsin i mitt liv hört att spång i plurar blir spänger, men tydligen är det lika korrekt som spångar. Alltid lär man sig något nytt, ha en trevlig lördag! :)
Vart har du hört det?
/T
Rattnalle sa:Tvärt om. Spänger är korrekt men spångar är en accepterad avvart. ;-)
tramparne sa:Någon som känner till några bra och roliga spängerställen ? Har vi något svenskt Northshore tro??
Markägartrassel ingår i konceptet.thomalin sa:tramparne sa:Någon som känner till några bra och roliga spängerställen ? Har vi något svenskt Northshore tro??
Ja det vore kul om någon sv de svenska mtb-orterna byggde något kul. Ska man göra själv så blir det nog en massa markägartrassel...
H. sa:Markägartrassel ingår i konceptet.thomalin sa:tramparne sa:Någon som känner till några bra och roliga spängerställen ? Har vi något svenskt Northshore tro??
Ja det vore kul om någon sv de svenska mtb-orterna byggde något kul. Ska man göra själv så blir det nog en massa markägartrassel...
Kolla Darcy Turennes dokumentär "The Moment" på Redbull för att se hur det började.
https://www.redbull.com/us-en/films/AP-1YE45FT252111