Skivbromsar

bengan36

Medlem
Skivbromsar
Har tänkt byta ut mina avid juicy 3 bromsar som jag inte alls är nöjd med.
Undrar därför om det finns nån här som har hunnit byta till shimanos nya xt och om ni i så fall är nöjda med dom eller inte ?

Skivbromsar
Jag tycker att frambromsen vibrerar och skrapar trots byte av belägg och skivor.
Samma sak med bakbromsen efter att hjulen har varit avtagna måste jag centrera oken ska detta verkligen vara nödvändigt ?
Säger inte att det är dåliga bromsar men förhoppningsvis finns det bättre eller vad säger happy expertisen ?

Skivbromsar
Har kört med två par juicy och ett par code bromsar och aldrig behövt centrera om oken efter att monterat av och på hjulen. Vibrationer och skrap känner jag inte igen heller.

Skivbromsar
En av mina Juicy 5-bromsar (av totalt fyra) vibrerar också som satan. Allt ser ut att vara centrerat och fint, men när man bromsar skrämmer man skiten ur sig själv och alla andra och hela cykeln vibrerar.

Skivbromsar
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du kollat lagerspänningen i hjulen så att
> det inte är det som är problemet?

Ja lagerspänningen är kollad och den var ok.

Skivbromsar
Jag förstår inte hur det ksulle kunna vara bromsens fel att inte hjulet hamnar på samma ställe varje gång du monterar det.

Vibrationerna däremot låter lurt, det borde ett bromsbyte råda bot på.

Skivbromsar
jag säger inte att det är bara är bromsens fel. Hjulet hamnar på samma ställe som innan men förklara då för mig varför det skrapar från bromsen när man har satt tillbaka hjulet , efter centrering av bromsok brukar jag märka förbättring men bromsarna vibrerar fortfarande.

Tillbaka
Topp