Skrammel i carbonramen!

Skrammel i carbonramen!
Har precis köpt en Bianchi XR4 med skivbromsar. Underbar hoj men verkar som om hydralslangarna ligger och skramlar lite i ramen på skrovlig asfalt, vilket stör mig lite. Har någon samma problem och tips på vad man kan göra åt det så det blir tyst?

Skrammel i carbonramen!
Finns en slags rörisolering just för detta ändamål. Man trär dessa på slangarna i ramen. Gäller dock att kunna komma åt slangarna för detta samt att bromsarna måste luftas efteråt.
Går även att sätta buntband runt slangarna på flera ställen och inte klippa av av banden. Då håller buntbanden slangen i lite spänn.

Senast ändrad:
Skrammel i carbonramen!
Om du bor i GBG så råkade jag köpa på mig ca 20m av denna...
Haha, jag gjorde också det inför ett cykelbygge. Återstår att se hur svår den är att trä över slangar och höljen. När jag byggde en Open UP åt en kompis var det ett helsike att trä över motsvarande dämpare som medföljde ramen.

Skrammel i carbonramen!
Haha, jag gjorde också det inför ett cykelbygge. Återstår att se hur svår den är att trä över slangar och höljen. När jag byggde en Open UP åt en kompis var det ett helsike att trä över motsvarande dämpare som medföljde ramen.

Har bara gjort det på växelhöljet och till dropperposten.
Ett jäkla pill, samt hydraulslangen måste man ju skaffa massa grejer till. :/

Skrammel i carbonramen!
Testat spänna åt så de inte ligger för långa i ramen.
Jag hade lite rassel på min Mtb och det försvann när jag spände.

Tillbaka
Topp