Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Men vafan, 500 spänn för en jävla skumkorv. Vad kostar materialet i den där? Skulle bli förvånad om det var värt mer än fem kronor. Man är ju i fel bransch...
Rätt bransch är HiFi-prylar till segelbåtar. Där kan man ta hur mycket överpris som helst. Tänk dig en jordavskiljare i mässing/mahogny som ger HiFi-känsla och tål saltstänk.
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Rätt bransch är HiFi-prylar till segelbåtar.
> Där kan man ta hur mycket överpris som helst.
> Tänk dig en jordavskiljare i mässing/mahogny som
> ger HiFi-känsla och tål saltstänk.
"Cradle of Silence har sin egen lösning. Små eleganta fötter håller upp en kropp av Corian® som är ett av de mest antiresonanta (och dyra!) materialen som går att finna"
Ett av de dyraste materialen som går att finna. åååååååhhhh..
Istället för en plastbit med två gummiband och några järnbitar så kan man ju köra mahogny, mässing och hampa. Lite mer classy och säkert värt fem gånger så mycket.
Kupa skrev:
> Ja, just det: var kan man hitta en sån här
> skumrulle som tjejerna i filmen använder?
>
>
Skulle det inte fungera lika bra med ett hårt ihoprullat liggunderlag ( som du kanske redan har hemma )?
Jag har en bok med bålstyrkeövningar där man använder en sån där rulle till vissa grejer. Jag har även ett skapligt hårt papprör som skulle kunna kläs in med t.ex. liggunderlag, lär nog testa det innan nån får 500 spänn av mig.
Alltså överpriset på träningsutrustning är ju lite smågalet kan jag tycka. Ta t.ex. sånt där gummiband som man kan köpa hos sjukgymnasten för 80 spänn. Vad kan det kosta att tillverka? 50 öre?
TobiasC skrev:
> Ser inte riktigt meningen med den där rullen
> faktiskt. Vill man massera sin muskler så funkar
> det väldigt bra att använda händerna.
Jag har använt en sån rulle för att massera musklerna i låret efter att ha fått löparknä. Nu vet jag inte om resultatet hade blivit likadant med handmassage men jag kan lovat att det känns bra mycket mer att rulla med sin kroppstyngd över en skumrulle.
Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> TobiasC skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ser inte riktigt meningen med den där rullen
> > faktiskt. Vill man massera sin muskler så
> funkar
> > det väldigt bra att använda händerna.
>
>
> Jag har använt en sån rulle för att massera
> musklerna i låret efter att ha fått löparknä.
> Nu vet jag inte om resultatet hade blivit likadant
> med handmassage men jag kan lovat att det känns
> bra mycket mer att rulla med sin kroppstyngd över
> en skumrulle.
TobiasC skrev:
> Uppenbarligen var man inte intresserad av det
> skrev:
> -----
> > TobiasC skrev:
> >
>
> > -----
> > > Ser inte riktigt meningen med den där rullen
> > > faktiskt. Vill man massera sin muskler så
> > funkar
> > > det väldigt bra att använda händerna.
> >
> >
> > Jag har använt en sån rulle för att massera
> > musklerna i låret efter att ha fått
> löparknä.
> > Nu vet jag inte om resultatet hade blivit
> likadant
> > med handmassage men jag kan lovat att det
> känns
> > bra mycket mer att rulla med sin kroppstyngd
> över
> > en skumrulle.
>
> Har man stålarna så är det säkert värt att
> testa.
Ska man massera ska det enligt uppgift också gå att använda en vattenfylld PET-flaska. Det håller säkert men jag har inte provat.
Jag har kört med någonslags badleksak som barnen har men den är längre och inte lika tjock. Var betydligt billigare är 500.
Kan rapportera att jag håller på att bygga en skumrulle. Köpte en meter avloppsrör (110 mm diam) för 64 kronor. Kommer att limma samt silvertejpa på något eller några lager kasserat liggunderlag.
Lite festligt var det när jag frågade vad 160-mm rör kostade på fina rörfirman. 429 kr för en meter. Jag vågade inte fråga om det var inkl moms.
Bwahaha.. Så otroligt mkt överprisat trams det finns. Har testat en sån på gymmet men en vanlig boll går lika bra. En gadget som är bra däremot är "maghjulet". Vad dom där brudarna behöver är lite spanking av dr löve aka vo2max
Just det, på Barnens Hus såg jag 1½ meter långa skumrullar typ 75 mm i diameter. 50,- styck. Kanske kan passa inne i din rörisolering om inte annat. De var rätt hårda.
Ingen aning vad de var ämnade för, men färgglada var de.
freddan skrev:
> "Cradle of Silence har sin egen lösning. Små
> eleganta fötter håller upp en kropp av Corian®
> som är ett av de mest antiresonanta (och dyra!)
> materialen som går att finna"
>
> Ett av de dyraste materialen som går att finna.
> åååååååhhhh..
> http://www.mutfakraydolapbanyo.com/resimler/corian
> _01.jpg
Patentet på det där materialet är väll ute sedan länge, måste väll finnas massor av billiga alternativ idag.