Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Magnus.Bovall sa:Jag tror att det finns bättre fullface hjälmar men jag tänker i alla fall köpa en Bell super 2R hjälm verkar grymt smidigt att kunna lossa hakskydet tänker att det måste vara bättre med någon form av hakskydd än inget alls.
WAKIdesigns sa:Runt 2008 var det mycket "Göteborgsk DH" där de flesta åkte långslagliga hojar i full skydd. Och det kändes lite farligt, flera som jag kände till hade brutit ben eller armarna i Blixås eller Kallebäck så man tänkte att det var ganska bra motiverad att ha bra skydd. Nuförtiden kör vi ännu svårare banor, ännu fortare på mindre hojjar och plotsligt open face hjälm med små knä skydd är helt ok, så länge har man baggy shorts och gogglez. Jag gick med Enduro skydd tränden och provade lite kula grejer. Resultaten är att mina POC VPD Air skydd landar snart på Köp/Sälj för att de räcker knappt till motionaren som kör lagom stigcykling. Ramlade i de bara en gång - skit! No padding no care. Sen har jag sj'lv en Bell Super 2R men jag skulle aldrig köra i den i bergen när klockan går. För snabb åkning är det bara en riktig Fullface som gäller, samt tjockare knä skydd. På tävlingen i Änggården börde Bellen räcka, men inte i Åre för fan.
Wirzén sa:Vad är skillnaden på en crosshjälm vs ff/ downhill/ enduro?
Den stora skillnaden man som användare märker är väl vikten. Crosshjälmen är gjord för större krafter och våld som Zliper säger.Wirzén sa:Vad är skillnaden på en crosshjälm vs ff/ downhill/ enduro?
Jag antar att du menar att det är crosshjälmen som är gjord för att svettas i?mikipedia_ sa:Skulle gissa vikten och ventilationen. Den ena ska du svettas i medans du "arbetar" den andra medans du "åker med"
Boromir sa:Den stora skillnaden man som användare märker är väl vikten. Crosshjälmen är gjord för större krafter och våld som Zliper säger.Wirzén sa:Vad är skillnaden på en crosshjälm vs ff/ downhill/ enduro?
Jag antar att du menar att det är crosshjälmen som är gjord för att svettas i?mikipedia_ sa:Skulle gissa vikten och ventilationen. Den ena ska du svettas i medans du "arbetar" den andra medans du "åker med"
//T
Boromir sa:Jag har då aldrig svettats så mycket som när jag kör MX. Att "åka med" är årets underdrift, det är inte som att köra moppe till korvmojjen.
Wirzén sa:Mao så är det bara att lägga crosshjälmen på hyllan och leta nytt?