Slowbuild leverans

jonte987

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Byter man ofta, absolut. Även om man ju kan skruva ur me maskin (i vill man nog skriva för hand). Eller så köper man en skiva till 😉
Ja, det är ju ett special case - men jag var/är inte klar över om det finns någon nackdel med att välja CL. Om jag inte pajar skivan som du säger.

Alternativet är att likrikta storleken på skivorna istället för typen av skivor..... Blir tungt för barnen i framtiden med 203mm på xc hojen men det bygger muskler :)

Jensen

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Ja, det är ju ett special case - men jag var/är inte klar över om det finns någon nackdel med att välja CL. Om jag inte pajar skivan som du säger.

Alternativet är att likrikta storleken på skivorna istället för typen av skivor..... Blir tungt för barnen i framtiden med 203mm på xc hojen men det bygger muskler :)
Ja det är ju olika vad man anser som fördel o nackdel. För mig är det som sagt att utbudet på skivor är mindre (ja man kan ha adapter men varför inte rätt infästning direkt då, skulle vara för xtr skivor då), ett verktyg mer som alltid måste med, om inte vid själva turen så när man är ute i fällt. Överkonstruktion på något som inte behöver vara komplicerat. Men är ju högst personlig åsikt. Finns säkert nån fördel

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Hehe, inte ännu! Har ringt varenda dag nu och ingen svarar även skickat påminnelse mail några gånger.

Men jag ser att han svarar på ett tyskt mtb forum, verkar ha världens längsta backlog.

Har man det problemet bör man ju vara lite proaktiv som tex allebike och stoppa beställningar tills man kommit ikapp. Det blir ju bara problem om man låter det rulla på och inte hinner med.

CD

Medlem
Slowbuild leverans
Inte fått jag heller, var tre veckor sedan jag fick "de skickas i imorgon". Beställde 15 april och trodde nog de skulle gå lite snabbare iaf. Har skickat tre mail och fått svar på ett, han verkar verkligen ha mycket att göra och en lång backlog.

NLC

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Har man det problemet bör man ju vara lite proaktiv som tex allebike och stoppa beställningar tills man kommit ikapp. Det blir ju bara problem om man låter det rulla på och inte hinner med.
Antingen det eller vara mer ärlig med förväntad leveranstid. När jag beställde förra året angav (gamla) hemsidan att det skulle skickas ”so fort” eftersom de var en standardkonfiguration (antyddes att den fanns färdigbyggd på lager att skickas).

Trots ”skickar imorgon”-svar varje gång jag frågade tog det 4 veckor innan hjulen kom iväg.

Tobbe#204

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Har fått mail av Stefan några ggr att hjulen skall skickas under morgondagen. De har varit en del morgondagar sedan dem mailen ... Nu är jag dessutom behov av nya hjul... 😔

Slowbuild leverans
Hur hållbara är dessa fälgar? Vet att de är xc fälgar men står att dem även fungerar till trail. Jag kör ingen större enduro men blir ju lite utför emellanåt. Bikepark så kan jag använda evulotion fälgarna.
Kör rätt mycket på rötter och sten, väger 85 kg. Har aldrig vari rädd för att fälgarna skall gå sönder. Mina originalfälgar väger runt 1700 g kolfiber. Mina nya känns minst lika styva om inte styvare. Tål en del smällar också. Detta är mitt fjärde par kolfiberfälgar och inga problem.

jolov

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Att du ens orkar 🙄😁

"Kära kunder, pga spam från svenska internetcyklister måste vi stänga våran mail". 😁

Han skrev ju att på vårenr det högtryck och man får välja på mer "färdiga" val. Stod iofs på Facebook...

ja, förlåt för att jag inte gick in på facebook och försökte hitta information som inte finns på hemsidan :)

Är det slowbuilds egna, eller kanske t.om hans privata facebook som är bäst att kolla på?

Berk

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
ja, förlåt för att jag inte gick in på facebook och försökte hitta information som inte finns på hemsidan :)

Är det slowbuilds egna, eller kanske t.om hans privata facebook som är bäst att kolla på?

Jag förstår inte hur företag och klubbar tänker (troligtvis inte) som lägger ut viktigt information både på en webbsidan och Facebook. Hur ska man som kund veta att det också finns information på någon Facebook sidan? Och även om man vet, hur ska man veta vilken information gäller? Ska man alltid titta på både? Jag undvika helst såna aktörer, men ibland går det tyvärr inte.

Tobbe#204

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Ni som har beställt tidigare hur lång tid har de tagit för er att få hjul? Beställde 1 maj, 21 maj en elektronisk bekräftelse av Stefan till DHL. Sedan har de inte hänt något.. fått enstaka mail att hjulen skickas imorgon men utan framgång... De här med att vara dumsnål får man ju ångra bittert. Hade varit värt dem extra tusenlapparna att ha hjul och cykla på..

hermannjoh

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Ni som har beställt tidigare hur lång tid har de tagit för er att få hjul? Beställde 1 maj, 21 maj en elektronisk bekräftelse av Stefan till DHL. Sedan har de inte hänt något.. fått enstaka mail att hjulen skickas imorgon men utan framgång... De här med att vara dumsnål får man ju ångra bittert. Hade varit värt dem extra tusenlapparna att ha hjul och cykla på..
Jag beställde 6e april. Fick liknande notis från DHL men sen tyst.

Primera

Medlem
Slowbuild leverans
Hej,

fick mina hjul ganska snabbt (beställdes mitten mars och kom ca 2 veckor senare) men tyvärr kom de med fel body och de beställda däcken saknades. Fick kredit för däcken efter ca 2 månader och idag fick jag bekräftelse att bodyn ska vara skickad, detta efter ganska många påstötningar både på telefon och mail.

alidhojd

Medlem
Slowbuild leverans
samma här, beställde 5maj. Jag beställde alu newmen polaren beställde carbon newmen och hans kom för 3 veckor sedan.

FRUSTRERANDE!

LDG

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Köpte 2 hjulpar förra året som kom efter 4-5v har jag för mig, ungefär som väntat när man insett att 2v som det stod på sidan var bullshit då iaf.
Beställde ett hjulpar till i början av maj som kom efter 3,5v tror jag, däremot hade de skickat fel body så Stefan bad mig skicka tillbaka bodyn och end cap vilket jag gjorde med spårbar frakt.
Igår kväll skrev jag och frågade var min body var? idag fick jag spårningsnr. Sjukt dåligt att vänta med att skicka bodyn till mig när det är de som gjort fel. Nu blir det 7v från beställning till att jag har hjul att cykla på.

Med det sagt vet jag inget bättre alternativ för väldigt bra och prisvärda hjul. Newmenfälgarna känns så sjukt mkt tåligare än alla aluhjul jag tidigare haft och sett. Inga bucklor på hela förra säsongen, absurt i min värld :)

Jag hade beställt därifrån igen och rekommenderar andra att göra det men räkna med att saker kan ta lite tid!

Jensen

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Slowbuild beställer man ju inte från om man har bråttom. Det borde vara vida känt nu. Därifrån beställer man om man vill ha bra hjul till bra pris. O då får man kanske räkna med att vänta. O det borde man veta om man läst detta tråd. O tror få här har funnit den sidan utan att varit här o läst.

Tobbe#204

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Tid hade jag räknat med att de skulle ta. De tråkiga är att Stefan "slowbuild" har nu nämnt flertal ggr att hjulen skickas imorgon. De blir ju dock aldrig av. jag står utan bakhjul, så får ändå köpa ett annat hjul så länge. Verkar inte finnas någon logik i vilka som får hjul efter lagd beställning. Men jag får får köpa på mig några hjul och beställa när man inte har behov av hjulen tills nästa gång 👍🙂

HP

Medlem
Slowbuild leverans
Slowbuild beställer man ju inte från om man har bråttom. Det borde vara vida känt nu. Därifrån beställer man om man vill ha bra hjul till bra pris. O då får man kanske räkna med att vänta. O det borde man veta om man läst detta tråd. O tror få här har funnit den sidan utan att varit här o läst.
Du som verkar ha koll - hur länge är det man ska vänta?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer