Slowbuild leverans

Jensen

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Du som verkar ha koll - hur länge är det man ska vänta?
Koll o koll, men läser man denna tråd så verkar det inte finnas något svar på den frågan. Och efter läst tråden borde det ju inte var en nyhet, inte heller att Stefan på slowbuild ibland kanske lovar leverans som inte håller den tidsram han uppger.
Sen förstår jag ju självklart att det är frustrerande. Menar bara att hade jag haft bråttom är det inte en butik JAG skulle använda. Men det är ju min högst personliga åsikt.

Lilk

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Mina SMCi28 fick tyvärr en spricka nu vid första punkteringen :/. Hjulet är demonterat och skickar ned navet till Stefan för ombyggnad på crash replacement. Får se hur detta går.

Slowbuild leverans
Tid hade jag räknat med att de skulle ta. De tråkiga är att Stefan "slowbuild" har nu nämnt flertal ggr att hjulen skickas imorgon. De blir ju dock aldrig av. jag står utan bakhjul, så får ändå köpa ett annat hjul så länge. Verkar inte finnas någon logik i vilka som får hjul efter lagd beställning. Men jag får får köpa på mig några hjul och beställa när man inte har behov av hjulen tills nästa gång 👍🙂
Haha, "I will ship tomorrow" . Den har jag hört några gånger nu. Skickade bara mitt ena hjulpar. 3v efter "I will ship tomorrow"
Bra kvalite, lätta o fina, men lite virrig byggare.

Lilk

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Trist!
Var det ett hårt genomslag eller anser du att fälgen var/är vek?
Nej märkte inte ens genomslaget. Åkte genom lite stenar och rötter, sen kände jag att däcket var svajigt = punka och lågt tryck. Stannade omedelbart för att fixa och upptäckte då skadan i närhet till punkteringsstället.

Tobbe#204

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Haha, "I will ship tomorrow" . Den har jag hört några gånger nu. Skickade bara mitt ena hjulpar. 3v efter "I will ship tomorrow"
Bra kvalite, lätta o fina, men lite virrig byggare.
Blev nog dessvärre ännu en "ship tomorrow" utan resultat... Då blev då att åka och köpa ett bakhjul ändå, inför cykelsemester. Jag har förstått nu att beställer man av slowbuild så är de ett par hjul som man inte har behov av utan att man bör ha lite uppsättning hjul, så blir de en bonus när hjulen av slowbuild dyker upp...

Tobbe#204

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Tillslut så händer det. Hoppas ni andra som beställt med får en uppdatering om era beställningar.
Screenshot_20210618-210450.jpg

Slowbuild leverans
Jag fick ett spårningsnummer, sedan hände inget på 2 veckor.. sedan fick jag halva min beställning. Resten Will ship tomorrow.
Näfan, tummen ner på den göken, bygger lokalt med lightbicyclefälgar i fortsättningen.

CD

Medlem
Slowbuild leverans
Tyvärr ingen uppdatering än, över 2 månader sedan jag beställde. Har även jag fått ett "will ship tomorrow".

Inte riktigt panik än, lite liv kvar i mitt baknav som rullar trögare och trögare för varje vecka som går 😂

Tobbe#204

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Verkar, om jag skall tro PostNord att mina hjul kommer imorgon👍 beställde 1 maj. Håller nu bara allt är rätt, för där verkar ju nästa problem för vissa 😝 min lärdom av detta är att beställ inte hjul du är i behov av, utan mer att de är hjul du är sugen på att äga framöver...

Calcifer

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Hoppsan, nu fick jag ett mail med trackingnummer.
Men baserat på tidigare kommentarer i tråden är ju inte det någon garanti att faktiskt är postade.
😐

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Verkar, om jag skall tro PostNord att mina hjul kommer imorgon👍 beställde 1 maj. Håller nu bara allt är rätt, för där verkar ju nästa problem för vissa 😝 min lärdom av detta är att beställ inte hjul du är i behov av, utan mer att de är hjul du är sugen på att äga framöver...
Jag beställde 19:e så finns det någon logik i det hela så dröjer det väl ca tre veckor till för mig då 😂

HP

Medlem
Slowbuild leverans
Spännande! Jag beställde 4/5, så kanske mina kan komma i början på nästa vecka då... Tracking fick jag 28/5...

hermannjoh

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Mina skickades iväg igår, jag hade antagligen ringt fel nummer, därför han svarade aldrig mina samtal. Men när han svarade (på tisdag) då lovade han skicka dom dagen efter, som han gjorde!

Calcifer

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
EEC29289-53A6-497F-85F5-38782BA5137B.jpeg
Hjulafton!
3 veckor blev totalen för mig från beställning till att hjulen fanns att hämta ut hos ombudet, varav själva leveransen tog drygt en vecka.

Barometer

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Beställde i onsdags och det verkar redan hända saker med min leverans. Kan det verkligen stämma?
Här hade man förväntat sig nya hjul lagom till hösten...

Calcifer

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Nä det är gamla 350 så det ska vara en fjäder där har lite efterforskningar visat, går inte att trampa bakåt på hojen utan 😆

Så fort och fel eller bra och långsamt verkar vara devisen för slowbuild 😐

Nån som råkar ha en fjäder till övers? Lär ju ta en månad att få den skickad till sig från slowbuild och hojen är obrukbar i dagsläget. 😢

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Nä det är gamla 350 så det ska vara en fjäder där har lite efterforskningar visat, går inte att trampa bakåt på hojen utan 😆

Så fort och fel eller bra och långsamt verkar vara devisen för slowbuild 😐

Nån som råkar ha en fjäder till övers? Lär ju ta en månad att få den skickad till sig från slowbuild och hojen är obrukbar i dagsläget. 😢
Är väl komponentbrist så Stefan resonerar väl att det är bättre att skicka någonting än ingenting 😂

Calcifer

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Nya 350 har samma ratchet och fjäder som gamla. Dom ramlar dock ut jätteenkelt. Finns flera här på happy som har tappat fjädern när frihjulet gled av semi-spontant, t.ex. på balkongen.
I mitt fall följde bägge ratchetringarna med ut när jag tog loss bodyn, ingen fjäder syntes till när jag plockade loss ringarna från bodyn. Men ska dubbelkolla på marken ännu en gång.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer