Slowbuild leverans

Berk

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Nej det var hjulset på alla tre ställen. Ett prime där det ingick en massa lullull, newmen från tcm inget lullull och nu slowbuild inget lullull vad det verkar.

En kompis köpte Hunt där ingick det också typ som Prime. Kanske är en grej på billigare hjulset

Men om vi diskuterar olika tillverkare så finns det stora skillnader. DT Swiss hjul brukar komma med 6-bult adapter och också nav adapter på lvghjul. Jag var förvånad att min Syntace hjul kam även utan fäljtejp (körde utan innan jag bytte till tubeless som kostade mig två slang). När jag köpte Newmen hjul visste jag att jag måste ha koll och såg att dom kam utan tejp, så beställde med.

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Men om vi diskuterar olika tillverkare så finns det stora skillnader. DT Swiss hjul brukar komma med 6-bult adapter och också nav adapter på lvghjul. Jag var förvånad att min Syntace hjul kam även utan fäljtejp (körde utan innan jag bytte till tubeless som kostade mig två slang). När jag köpte Newmen hjul visste jag att jag måste ha koll och såg att dom kam utan tejp, så beställde med.

Jo så är det väl mina newmen från tcm var tejpade, det fixade tcm. Slowbuild borde väl också leverera hjulen tejpade eller iaf med en rulle tejp i lådan?

Berk

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Jo så är det väl mina newmen från tcm var tejpade, det fixade tcm. Slowbuild borde väl också leverera hjulen tejpade eller iaf med en rulle tejp i lådan?

Beställde aldrig hos Slowbuild. Men från den här tråden verkar det att de flesta kommer med tejp på fälgen eller rullen. Men allt verkar kunna hända ...

sparven

Ny medlem
Slowbuild leverans
Det e ganska underhållande att ringa Slow-Steffe å undra vad som hänt med sitt 7 veckor nya track-nr.. "Oj konstigt har du inte fått dom hjulen ännu? [Papperprassel] Då skickar jag dom imorgon .." . Det låter väldigt inövat och väldigt övertygande :-)

Johnken

Medlem
Slowbuild leverans
köpte nya hjul till racern. Övervägde slowbuild, men med tanke på hans Trackrecord om 2-4 mån leverans, trackingnr utan försändelser och massvis med obesvarade Mail så föll valet istället på kolhjul från mavic. Leverans från alltricks på 3 dagar. Även om jag varit mycket nöjd med mina 2 uppsättningar newman från Stefan så lär jag nog aldrig handla av honom igen….

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Det e ganska underhållande att ringa Slow-Steffe å undra vad som hänt med sitt 7 veckor nya track-nr.. "Oj konstigt har du inte fått dom hjulen ännu? [Papperprassel] Då skickar jag dom imorgon .." . Det låter väldigt inövat och väldigt övertygande :-)
Haha, ja jag har ju ingen förhoppning om att mina skickas idag direkt..

Barometer

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Igår blev det hjulafton.
Kunde hämta ett paket från Stefan hos min lokala tuggummiförsäljare. Tog en vecka från beställning till upphämtning.
Otejpade men rulle finns med. Inget annat extra.

Bilagor

• EC6C4008-0CD3-4709-8387-A24AB3BBB30E.jpeg
    EC6C4008-0CD3-4709-8387-A24AB3BBB30E.jpeg
    1 MB · Besök: 30
  • 0912C74E-9E85-4909-BCAE-BE84F2450876.jpeg
    0912C74E-9E85-4909-BCAE-BE84F2450876.jpeg
    429.2 KB · Besök: 34

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Igår blev det hjulafton.
Kunde hämta ett paket från Stefan hos min lokala tuggummiförsäljare. Tog en vecka från beställning till upphämtning.
Otejpade men rulle finns med. Inget annat extra.
Han är ju rätt otroligt ojämn i leverans alltså! Vad köpte du för setup? Måste ju skilja lite där, och en del har han färdig på hyllan och kan skicka direkt.

Barometer

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Okej, ja det är fina hjul jag har ett par oem sla 30 newmen. Tål väldigt mycket stryk 👍

Har nog bara riktat dom en gång på +300 mil
Tål mycket stryk passar mig bra.(y)
Jag är inte direkt känd för min precision, men jag försöker kompensera det med fart och pondus. Då är det bra om grejerna håller.
Kommer nog ta några veckor innan de kommer på men den som väntar på nåt gott..

Hälsingland

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Tål mycket stryk passar mig bra.(y)
Jag är inte direkt känd för min precision, men jag försöker kompensera det med fart och pondus. Då är det bra om grejerna håller.
Kommer nog ta några veckor innan de kommer på men den som väntar på nåt gott..
Jag kör park och allt möjligt med mina utan problem, fick ett genomslag igår som jag trodde skrotade framhjulet men det syntes inte ens 😁👍

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer