Ja, ska man summera det hela så struntade Stefan i oss alla (och en del andra i DE) ända tills någon spydde av sig i ett forum som uppenbarligen var viktigt för honom. Jag fick pris på 250euro på crash replacement eller 220euro för en fälg. Lite billigare än Duke på r2 men r2 skickar inom 2 dagar.
Han brydde sig inte om att svara på mina frågor om varför ett helt nytt nav kärvade ihop så jag köpte verktyg till nav också.
Man kan lika gärna handla på eBay/alibaba när service, kvalite och garanti är så usel.
En 28mm bred fälg (invändigt) med uppgiven vikt på 320 gram, det blir ju inte hållbart. Är det sen en vanlig kinafälg så är väl inte kvalitetskontrollen den bästa, så det lär ju bli rätt stor spridning i hållbarheten. De flesta större tillverkare verkar ligga runt 360-370 gram för att ha nån slags marginal, personligen tycker jag det är vettigare än att vara tvungen att köra med högt tryck och/eller inserts bara för att skydda fälgen.
Sen är det förstås ingen ursäkt för att ha dålig kundservice, att man har mycket kunder tycker jag aldrig kan vara en ursäkt. Enda sättet att få till en förändring är ju att folk slutar handla där, annars har de ingen anledning att ändra beteende, så det är jättebra att både positiva och negativa erfarenheter kommer fram.
Själv är jag för snål för att handla fälgar från Europa, så jag håller mig till skumma ebay-handlare :)
Jag knäckte en tre år gammal ebay-fälg i vintras, kontaktade säljaren som direkt skickade en ny (kom fram på en vecka), fick 20% rabatt på (det redan låga) nypriset eftersom garantitiden gått ut. Det tyckte jag var bra service.