Jag följer upp mitt förra inlägg med ytterligare erfarenheter. Pga strul med första ordern fick jag rabatt på ett nytt köp. Då jag inte kom i närheten i pris hos andra samt att de då nya Lucky Jack SLS 3 6ters samt de då nya 350 naven inte fanns hos någon annan körde jag på Stefan.
För att säkerställa att allt fanns i lager för bygge för leverans ringde jag och kontrollerade. Det var inga problem 2v leveranstid. Detta var i april 2021 och jag har fortfarande inte fått några hjul.
Min strategi har varit att ge Stefan dubbla tiden att slutföra inom ramen för vad han kommunicerar. Det har inneburit ca 50 mail med kanske 10 svar av den välkända typen.
"shit, will send next week"
"Sorry, give me some days more"
...
Det har jag följt upp med samtal varje månad.
Efter några månader fick jag en orderbekräftelse, ytterligare en eller två månader senare en tracking länk som aldrig uppdaterades.
När säsongen, enligt mig, för finhjul var över taggade jag ner för att efter årsskiftet få ett slut. Några ytterligare samtal gav ingenting mer än att han ville ha reminders på mail.
Till slut lyckades jag fånga honom på kontoret och fick honom att öppna datorn och avsluta ordern och återbetala mig. Jag fick kvitto på transaktionen direkt. Samt informationen att han hade stor leverans från Duke på gång inom 2 veckor alltså samma information som för nästan ett år sedan. Jag fick tillbaka mina pengar idag.
Mina köp har alltså varit specialbyggen och inte gått via express konfiguratorn via webshop:en
Så bra priser på hjul.
Den här tråden visar ju att leveranser, kvalite, hantering kan va allt från snabbt, bra, smidigt till osnabbt, obra, osmidigt.
Lycka till med era köp.