Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Är det meningen att deras "Mein Konto"-sida ska fungera?
Jag fick mail om att kontot upprättats men kan inte logga in.
Risk för lösenordsglömska men återställning verkar inte generera det utlovade mailet.

Slowbuild leverans
Jag beställde med SL EG30 fälgar, ville ha stadiga hjul för park och shuttlecykling. Ingen aning om hur tillgången på dom ser ut så det är bara att hoppas att han håller vad han sa.

Slowbuild leverans
Pratade med Stefan igen och mina hjul har inte byggts än då fälgbanorna kommer bytas ut mot nya Phase Light 30. Väntar man på nått gott heter det ju...

Slowbuild leverans
Mina som skulle ha skickats först för 2 veckor sedan enligt mail, och sedan i onsdag eller torsdags har vad jag vet inte blivit skickade. Har försökt ringa flera gånger idag men får inget svar.

Slowbuild leverans
Jag skickar imorgon, har ju varit Stefans standardsvar länge ?

Det är ju ändå lite humor att det finns en 15(!) sidor lång tråd om hur dålig leverans det är från slowbuild och ändå är folk, som onekligen läser den eftersom de skriver i den, förvånande/frustrerade över dålig leverans?.

Men jag ska inte besservissa, även jag har skrivit i den men till mitt försvar var tråden kortare då?.

Slowbuild leverans
Det är ju ändå lite humor att det finns en 15(!) sidor lång tråd om hur dålig leverans det är från slowbuild och ändå är folk, som onekligen läser den eftersom de skriver i den, förvånande/frustrerade över dålig leverans?.

Men jag ska inte besservissa, även jag har skrivit i den men till mitt försvar var tråden kortare då?.
Kan ju inte beröva dom den äkta Slowbuild upplevelsen!

2månader sent och 4 mail med ”skickas imorgon” ?

Slowbuild leverans

Men att de inte kommer på 2v är väl en grej men går det över 1mån börjar man ju undra om man blivit lurad helt. Finns nog ingen annan webshop jag vet om som kommer undan med sån fördröjning som inte är skriven.
Alibabaexpressosv o alla skräp/kopie/odrägligaarbetsvillkorsbutiker/slavarbete skickar ju ofta från Kina o då står det ju att leveranstiden är lång.

Slowbuild leverans
Men att de inte kommer på 2v är väl en grej men går det över 1mån börjar man ju undra om man blivit lurad helt. Finns nog ingen annan webshop jag vet om som kommer undan med sån fördröjning som inte är skriven.
Alibabaexpressosv o alla skräp/kopie/odrägligaarbetsvillkorsbutiker/slavarbete skickar ju ofta från Kina o då står det ju att leveranstiden är lång.

Jag hade ”turen” och fick mina på två veckor. Dock verkar det som om jag fick dem snabbt för de glömde passera QC för på tredje rundan hade bakhjulet tappat all ekerspänning. Så rekommenderar minst två veckors väntetid.

Slowbuild leverans
Jag har för mig att det finns motsvarande diskussionsgrupper/-trådar hemma i Tyskland. Jag skulle ändå bli förvånad om det inte är kunder som försökt anmäla dem till någon konsumentombudsman eller liknande.

Slowbuild leverans
Men om de har tänkt leverera hjul med andra fälgar än det man beställt, då borde de väl ändå behöva förankra det med kunden först? Det är ju inte som med t.ex en cykel där de reserverar sig för att det kan förekomma skillnader i spec jämfört med annonsen.

Slowbuild leverans

Ja, några verkar tror att det inte ska hända dom för att "man inte får göra så".

Frågan är dock hur SlowBuild överlever så länge med så dålig service. Jag har försökt att hitta reviews av SlowBuild men jag hittade ingen. Han verkar byta namn på bolag ofta (och kanske också bolag).

Och jag vet inte om någon har lämnat i ett officiellt klagomål.

Slowbuild leverans
Ja, några verkar tror att det inte ska hända dom för att "man inte får göra så".

Frågan är dock hur SlowBuild överlever så länge med så dålig service. Jag har försökt att hitta reviews av SlowBuild men jag hittade ingen. Han verkar byta namn på bolag ofta (och kanske också bolag).

Och jag vet inte om någon har lämnat i ett officiellt klagomål.
1712327718222.png

Slowbuild leverans
Visa bilaga 690561

Trodde att optimismen här hos några var något typisk svensk, men tyska tråden är identiska :)

mtbnews.jpg

Slowbuild leverans

Z30G Ultra 333

Gått nu >25 turer. Hela och raka ännu. Primärt köttig stigcykling/enduro. Inte vågat testa dem i Källviken innan semestern. Till hösten blir de att se om de håller att köras med där.

Ihop med Nobby nic soft så känns de verkligen snärtiga.

Är nöjd :).

Gäller detta ännu snart ett år senare?

Jag ringde för att höra läget angående de Newmen SL XA30 jag beställt. Han säger att han får nya framskjutna datum som besked från Newmen angående när fälgar kan dyka upp. Han tänker i första hand bygga med nya Phase lite som @Mickem02 nämnde, och senaste beskedet var att de skulle komma in den 29 april (vilket han inte själv litar på). Han började prata om båttrafik, röda havet och Suez-kanalen o.s.v.
Sen undrade han om jag var intresserad av de Z30G och om dem håller vad de lovar så känns det som ett alternativ i nuläget. Hjul som håller har jag redan, tanken var att köpa lätta hjul till svetto-cykling.

Slowbuild leverans

Z30G Ultra 333

Jag ringde för att höra läget angående de Newmen SL XA30 jag beställt. Han säger att han får nya framskjutna datum som besked från Newmen angående när fälgar kan dyka upp. Han tänker i första hand bygga med nya Phase lite som @Mickem02 nämnde, och senaste beskedet var att de skulle komma in den 29 april (vilket han inte själv litar på). Han började prata om båttrafik, röda havet och Suez-kanalen o.s.v.
Sen undrade han om jag var intresserad av de Z30G och om dem håller vad de lovar så känns det som ett alternativ i nuläget. Hjul som håller har jag redan, tanken var att köpa lätta hjul till svetto-cykling.
Tjena. De är hela ännu.

Överlevt en dag i Trysil (liftburen) och är annars utan anmärkning. Ska kolla eker spänningen och gå igenom efter sprickor närmaste veckorna. De hade fortfarande 18psi i däcken efter stått i garaget sedan november (tubeless). Kör du max trailduro med mindre hopp och drop så är det bara köra på skulle jag säga.

Kan tillägga jag är ganska snäll åkare. Får typ aldrig punka och har inte heller lyckats buckla en fälg.

Edit: jag kör insert bak för att minska risken att de ska knäckas om jag gör något korkat.

Slowbuild leverans
Måste slå ett slag för Z30G-Ultra. Körde ett dubbeldropp igår där jag trodde de skulle stryka med men de klarade de galant. Bottnade ur framdämparen. Är man en snäll åkare så är det bara köpa. Lite sugen på ett till par för 2025.

Slowbuild leverans
Fick med svart tesa från Slowbuild, har funkat bra i 2 säsonger och 2-3 däck-skiften. Inga klagomål.

Att jag fick tejpa själv ser jag som positivt, för snål för att betala någon annan att göra det, dessutom stod det i beskrivningen att tejp medlevereras löst när man beställde.

Slowbuild leverans
Fick med svart tesa från Slowbuild, har funkat bra i 2 säsonger och 2-3 däck-skiften. Inga klagomål.

Att jag fick tejpa själv ser jag som positivt, för snål för att betala någon annan att göra det, dessutom stod det i beskrivningen att tejp medlevereras löst när man beställde.
Då hade du tur, den tejp jag fick med har knappt någon vidhäftande förmåga alls och sabbas när man tar av däck.

Slowbuild leverans
Pratade med Stefan igen och mina hjul har inte byggts än då fälgbanorna kommer bytas ut mot nya Phase Light 30. Väntar man på nått gott heter det ju...
Någon här i tråden som vet om denna uppdatering av modellerna även gäller aluminiumfälgarna?

Beställde ett par Newmen Performance 30 den 25/4. Radiotystnad sen dess ?
Läste den här tråden innan, så allt verkar gå enligt gängse ordning - försöker bara lista ut hur långsam denna slow build kan tänkas bli.

Slowbuild leverans
Nöjd med hjulen fortfarande?
De ser fina ut i alla fall. Har det senaste dryga året haft problem med hälsan och får inte anstränga mig eller träna enligt läkaren. Väntar på ytterligare besked strax efter femtioelfte remissen, har inte sålt av mina cyklar än - hoppet är det sista som lämnar en... Kanske något att ta upp i misär-tråden.

Slowbuild leverans
De ser fina ut i alla fall. Har det senaste dryga året haft problem med hälsan och får inte anstränga mig eller träna enligt läkaren. Väntar på ytterligare besked strax efter femtioelfte remissen, har inte sålt av mina cyklar än - hoppet är det sista som lämnar en... Kanske något att ta upp i misär-tråden.

Det var tråkigt att höra! Hoppas på bättre besked framöver!

Slowbuild leverans

Z30G Ultra 333

Har du hört något mer? Har ringt varje dag i över en vecka men kommer bara till mobilsvaret. Man hoppas ju att de stängt av telefonen för att komma ifatt.

Slowbuild leverans
Ifall det är någon tröst så är det kass kommunikation, dåliga svar och oklara leveranstider även om man väljer att köpa av en svensk LBS :)

Tillbaka
Topp