Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Har de bytt lösenord på sidan kundklubben? Det jag hade sparat (Slowbster22) verkar inte funka och kan inte se att man fått något nytt på mailen.

Slowbuild leverans
Någon som kör slowbuild lätta enduro hjul?

lite kluven mellan 800 euro CF eller om man ska hålla sig i kragen och ta AL för hälften.

EDIT:
Rea på Z30G-Ultra 333 - 799euro
1250g låter inte som endurohjul?.

Jag har newmen advanced kolhjul som väger där någonstans och dom kör jag relativt hårt med. Men tar dom inte om jag ska mosa på i park eller typ källviken el.dyl. Jag betalade typ 13-14 tkr för mina kolhjul.

När det ska mosas på har jag newmen SL A fram och EG bak

Slowbuild leverans
1250g låter inte som endurohjul?.

Jag har newmen advanced kolhjul som väger där någonstans och dom kör jag relativt hårt med. Men tar dom inte om jag ska mosa på i park eller typ källviken el.dyl. Jag betalade typ 13-14 tkr för mina kolhjul.

När det ska mosas på har jag newmen SL A fram och EG bak
Stefan påstår de ska duga till allt utom DH med lift.
Kör källviken med mina SL A 30 så tror nog de kommer överleva. Frågan är som alltid hur känslan är.
EDIT: Är 1360 gram med DT350.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Stefan påstår de ska duga till allt utom DH med lift.
Kör källviken med mina SL A 30 så tror nog de kommer överleva. Frågan är som alltid hur känslan är.
EDIT: Är 1360 gram med DT350.
Okej ja det kanske är så då, jag har kört slut på ett bakhjul SL A 30. Så jag gick upp till EG då och testar om det håller bättre.

Slowbuild leverans
Hum... Står inget om vikten. Då brukar det inte vara något att skryta om :). Tanken är att ha ett lättare par med mindre aggressiva däck som man pallar trampa stig och inte går sönder första backen med en sten.
Det är väldigt lätt att chatta med dem via chattfunktionen och speca exakt vad man är ute efter så får man svar väldigt snabbt, det går att custom anpassa. Om du vill ha en annan upplevelse än Slowbuild så kan jag bara rekommendera.

Slowbuild leverans
Okej ja det kanske är så då, jag har kört slut på ett bakhjul SL A 30. Så jag gick upp till EG då och testar om det håller bättre.
Beroende på körstil så kan jag absolut se att man käkar upp ett SL A 30 där bak. Kör en korv i och den lär ha räddat fälgen mer än en gång. Ekrarna tappar spänning så kontrollerar alltid före en Park dag.

Slowbuild leverans
Beroende på körstil så kan jag absolut se att man käkar upp ett SL A 30 där bak. Kör en korv i och den lär ha räddat fälgen mer än en gång. Ekrarna tappar spänning så kontrollerar alltid före en Park dag.
Jag har haft korv jag också men är förhållandevis tung också. Byggde mitt första hjul nyligen och har tidigare lämnat in för riktning, men nu lär jag väl ha bättre koll framöver när jag vet hur man gör.

Slowbuild leverans
B7CA158E-0F93-47E8-A4FC-D6AFCBF59671.jpeg

Slowbuild leverans
Någon som fått vettig kontakt med slowbuild efter skada/problem med hjulen?
Inte varit drabbad själv men det verkar som alla som gjort det rekommenderar att man ringer. Mail fungerar inte.

Edit: Dom har ingen frikostig garanti direkt. 2år för tillverkningsdefekter, så minimum nivå lagen kräver.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Inte varit drabbad själv men det verkar som alla som gjort det rekommenderar att man ringer. Mail fungerar inte.

Edit: Dom har ingen frikostig garanti direkt. 2år för tillverkningsdefekter, så minimum nivå lagen kräver.
Ok. har frågat om de kan bygga med pro lock brass nipplar istället så nipplarna inte behöver bytas utan svar :/ Är väl ganska uniformt känt att alunipplar över lag håller dåligt för enduro (vilket jag lärt mig nu :/) men slowbuild bygger ju både evo sl a30 och eg 30 med alunipplar som blir uttjänta efter ett tag.
Någon som vet andra som kan bygga hjul för vettigt pris men där man kan välja nipplar??

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Ok. har frågat om de kan bygga med pro lock brass nipplar istället så nipplarna inte behöver bytas utan svar :/ Är väl ganska uniformt känt att alunipplar över lag håller dåligt för enduro (vilket jag lärt mig nu :/) men slowbuild bygger ju både evo sl a30 och eg 30 med alunipplar som blir uttjänta efter ett tag.
Någon som vet andra som kan bygga hjul för vettigt pris men där man kan välja nipplar??
Slowbuild är i särklass billigast så visst finns det andra men det kommer bli dyrare. Actionsports har en fin konfigurator där du kan ändra allt.

Aldrig testat själv. Bara min/maxa i konfiguratorn :D

För min del tog det två veckor efter att jag fått tracking innan han beställde upphämtning och det faktiskt skickades...
jaja, nu ska vi vara sådan :D. Nä men du har helt rätt. dock fick polaren sina hjul på 14 dagar för ett par veckor sedan.

Slowbuild leverans
Jag hittade den här sidan
Men inte beställt själv.

Jag ville handla från slowbuild men gav upp då det inte verkade gå att lösa mässingsnipplar och 12mm framnav ?

Slowbuild leverans
Pratat med desssa?

Slowbuild leverans

Det finns en billig byggare i, jag tror, Tjeckien som nämndes i en annan tråd, men jag minns inte namnet.

Annars har bike-discount Evolution SL A.30 hjulpar för 606 euro. Då behöver man inte oroa sig över byggkvaliteten.

Slowbuild leverans
Det finns en billig byggare i, jag tror, Tjeckien som nämndes i en annan tråd, men jag minns inte namnet.

Annars har bike-discount Evolution SL A.30 hjulpar för 606 euro. Då behöver man inte oroa sig över byggkvaliteten.
Oroar mig inte för byggkvaliteten utan alunipplarna som slits ut och inte håller och de används även på Newmens fabriksbyggda hjul. Med kolfälg är det i princip ett ickebekymmer. DT-pro lock alu verkar fungera ok längre. Fråga alla mekaniker som bor nära en bikepark eller behöver bygga hjul för ändamålet och de skrattar och skakar på huvudet åt alunipplar för utförscykling!

Slowbuild leverans
Oroar mig inte för byggkvaliteten utan alunipplarna som slits ut och inte håller och de används även på Newmens fabriksbyggda hjul. Med kolfälg är det i princip ett ickebekymmer. DT-pro lock alu verkar fungera ok längre. Fråga alla mekaniker som bor nära en bikepark eller behöver bygga hjul för ändamålet och de skrattar och skakar på huvudet åt alunipplar för utförscykling!

Trodde att mina Newmen hjul hade nipplar i mässing, men jag blandade ihop det med mina kolhjul. Varför är det ingen problem på kol? Jag skulle alltid föredrar mässing.

Hur vet du att alla Newmen hjul har nipplar i alu? Jag tittade just på de Evolution SL A.30 och SL A.35 som jag har hem och jag kan inte ser av vilken material nipplarna är.

Slowbuild leverans
Beställde 27/4 och fick mail idag om att hjulen skickas på måndag. Blir spännande att se hur lång tid till det tar innan jag har dem i handen.
Men över förväntan än så länge. Även att få svar på mail gick snabbt och utan problem.

Slowbuild leverans
Beställde 27/4 och fick mail idag om att hjulen skickas på måndag. Blir spännande att se hur lång tid till det tar innan jag har dem i handen.
Men över förväntan än så länge. Även att få svar på mail gick snabbt och utan problem.

Hur har det gått? La nyss också en beställning efter en del velande och hoppas på att ha dom till nästa vecka (är dock lite pessimistisk :)

Slowbuild leverans
30/4 beställde jag ett hjulset som skulle skickas på 1-3 dagar och har inte hört något alls, får se hur snabbt det går.

Förra hjulsetet (också 1-3 dagar) beställde jag 7/2, fick tracking 16/2, skickades 3/3 och kom fram 7/3

Slowbuild leverans
Leveransen mottagen.

Snyggt och prydligt packat, väl skyddat och en rulle tubelesstejp med också.
Hjulen ser bra ut enligt en första visuell inspektion. Ska titta närmare på dem och väga dem närmsta dagarna.
IMG_2854.jpeg

Slowbuild leverans
Snygga bilder.
I all välmening välkomnar vän av ordning en kortare spec till bilden.

Typ nav, fälg, eker.
Jag förstår att det förmodligen finns någonstans tidigare i tråden men det blir lite tydligare om man lägger det i samma post som bild eller när man anger vikt.

Slowbuild leverans
Snygga bilder.
I all välmening välkomnar vän av ordning en kortare spec till bilden.

Typ nav, fälg, eker.
Jag förstår att det förmodligen finns någonstans tidigare i tråden men det blir lite tydligare om man lägger det i samma post som bild eller när man anger vikt.

Hej,
Det är dessa, med DT 350-nav som framgår av bilden: https://www.carl-z.de/produkt/z50i24sl/

/Viktor

Slowbuild leverans
Blev ett par Z30G-Ultra 333. 1360gram med DT350 nav. Ska hålla för enduro så får se om det stämmer. 899 euro med frakt.
Gått nu >25 turer. Hela och raka ännu. Primärt köttig stigcykling/enduro. Inte vågat testa dem i Källviken innan semestern. Till hösten blir de att se om de håller att köras med där.

Ihop med Nobby nic soft så känns de verkligen snärtiga.

Är nöjd :).

Tillbaka
Topp