Slutet för Pro Tour?

Slutet för Pro Tour?
"-Vi tänker följa reglerna och stallen riskerar uteslutning, kommenterar förbundsordföranden Pat McQuaid."

Jahopp. Vem följer sponorpengarna? Stallen eller UCI?

Slutet för Pro Tour?
Har för mig att Vacchi och Adamsson snackade om detta under någon av vårklassikerna att det var på G. Kan dock minnas fel, har hänt en gång tidigare.

Slutet för Pro Tour?
Det var som tusan.

Inte förvånande, men på något sätt sorgligt att det inte gick att komma överens. ProTour-serien var dålig idé, men skulle nog hellre se UCI i kontroll än totalt kommersiella intressen (ASO & Co.).

Om någon frågar mig tycker jag att cyklisterna borde stå upp och ryta till (men de smågnäller bara och slänger ur sig plattityder) och att ASO, UCI osv är småungar som slåss i en sandlåda.

Slutet för Pro Tour?
Det är väll i cykel-sandlådan som alla andra sandlådor. (Politik, företag eller grupparbeta i skolan) Det viktiga är inte vad som bestäms. Det viktiga är att jag bestämde/kom med ideen, så jag kan ta åt mig hela äran om det skulle råka bli bra.

Fast när det blir fel är det ju pga andra. Inte en själv som bara ville (sin plånboks) väl.

Slutet för Pro Tour?
onegear skrev:
-------------------------------------------------------
> Lägg ner hela LVG skiten på en gång!Jag cuklar
> hellre i skogen och luktar på blommorna;p

Får man verkligen säga så :)

Slutet för Pro Tour?
onegear skrev:
-------------------------------------------------------
> Lägg ner hela LVG skiten på en gång!Jag cuklar
> hellre i skogen och luktar på blommorna;p

bli en skogsmulle aldrig ja trivs bättre ute på vägarna

Slutet för Pro Tour?
I skuggan av långtradarna och lukta på avgaserna...Att hoja på bilvägar är ett nödvändigt ont för att ta sej till olika skogsområden.Bilar är hårdare än träd.

Tillbaka
Topp