Men hur skulle det där forumet se ut om man hade allt på samma ställe. Om jag petar in en ny tråd så vill jag att den ska vara synlig åtminstonde ett par dagar. Med dagens aktivitet är den "borta" på ett dygn om ingen skriver i den.
Man får ju organisera ett forum efter aktiviteten, eller hur? Ett litet forum där det skrivs 3-4 inlägg om dagen behöver kanske bara en mycket simpel layout. Men när det handlar om uppåt 100 inlägg per dygn (där dessutom 50% är OT) så kanske man ska se över verksamheten. Man behöver inte segregera i stil med MTB/Landsväg, utan snarare kanske "tekniska frågor", "socialt babbel" och "nybörjarfrågor", bara för att ge ett exempel.
Har hängt här sedan i våras och gillar forumet, men det börjar bli j-vligt drygt att läsa ironiska dialoger och ordvitsar i varenda tråd eller se sin egna (för en själv) kanske väldigt viktiga tråd drunkna i havet av OT-junk.
Har hört motargument som "men om det är intressant och viktigt så ligger det ju i toppen", men det gäller ju -enbart- om det är viktigt och intressant för ALLA som läser. Är det något som rör ett färre antal personer så dör tråden innan den ens hunnit synas för de som inte sitter och hamrar på F5 hela dagarna.
Man behöver inte kategorisera sönder ett forum, bara man gör det på ett smart sätt!
Mina 5 biljarder zimbabwe-dollar...