Hej alla!
Jag hade tänkt ställa upp men jag tar det säkra före det osäkra och tänker efteranmäla mig på söndag. Om det regnar så ställer jag in, jag är en solskenscyklist och det tänker jag inte ändra på. Motionsvarianten är f ö jobbig nog för mig.
Förra året cyklade jag på 2 h 32 min (motionsloppet, 1 varv). Målsättningen i år är att slå det. I fjol kroknade jag helt på slutet pga av för lite vätska och för lite energi-påfyllning. Det kändes som backen upp till Enduro-spåret och resten av varvet tog 45 min (det borde man kunna klara mycket fortare). I år ska jag inte göra de misstagen men å andra sidan tror jag att jag är sämre tränad, har knappt cyklat nåt alls i år. Får se hur det slutar.
Cykeln är uppgraderad med ny gaffel, nya hjul och nya bromsar så ekonomi-samvetet kräver resultat, annars får jag aldrig mer köpa nya grejor....
Mitt däckval är Nobby Nic och Racing Ralph men jag är lite osäker vilket som hamnade bak och vilket som hamnade fram :-)
Vi ses på söndag, och Lundatok, kör inte sönder cykeln bara för att du inte orkar cykla loppet... :-)
/Peter