Snyggaste klubbdräkten?

mickeh

Ny medlem
Snyggaste klubbdräkten?
Såg i tråden intill att det disskuterades om klubbfärger och hjälmar... Det får mig osökt att tänka på frågan:
Vilken klubb har den snyggaste klubbdräkten?
Lägg gärna in bild/länk till bild!

Snyggaste klubbdräkten?
Denna, kanske:

http://www.cykel.nu{

Även i bilder:

troja400.jpg

Snyggaste klubbdräkten?
Obed Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nä nä ...happytröjan ska vara brun eller
> khaki-färgad hade vi kommit överens

Var vi? Jag skulle föredra svart, så den matschar min cykel.

Snyggaste klubbdräkten?
Jag tyckte Filip Meirhaeghe i vitt för Ritchey och Specialized var lite "speciell"... Finns en bild i honom i senaste MBA i helvitt, ser lite... udda ut om man säger så. =)

Snyggaste klubbdräkten?
Obed Skrev:
> Tänk vad snygg bruse ska bli i happy-khaki med sin
> svarta cykel :)

Argh, vilken mardröm...

Huvudsaken är att vi blir enhetliga å ahr en färg som ingen annan har.
Ja, jag vet, neongult eller neongrönt! Tänk 20 pers i sådana tröjor i skogen, garanterat att vi syns!

Snyggaste klubbdräkten?
Vem gör era kläder? Jag kikade på Enduras priser och det hade väl räckt till en tröja med eget tryck ungefär.

Snyggaste klubbdräkten?
Bioracer.. Ett belgiskt företag. Många klubbar här som kör med dom, även det belgiska landslaget så då måste dom ju vara bra.. ;) Priset beror på hur många färger man vill ha på tröjan och framför allt hur många man beställer. När man kommer över hundratalet börjar det hända saker. Sen sponsrar klubben en del av priset så kläderna kostar mer egentligen.. Byxorna är för övrigt dom bästa jag prövat!

Snyggaste klubbdräkten?
Våra klubbkläder är också av märket Bioracer och jag håller med freddan, byxorna är grymt sköna.
Naturligtvis så tycker jag våra tröjor är snyggast också :)

/ M - Kvänums IF

Snyggaste klubbdräkten?
Jag gillar våra. Nilebiker som fixat cykelloggan bak + sett till att det blev bra med sponsorernas loggor också. :) Sponsortryck har den fördelen att det blir lite billigare... Framför allt för en klubb som inte har så mycket kosing att röra sig med. Kvalitén på tröjorna är super!!! Gores bästa (dyraste) variant.

ymer_fram.jpg

ymer_bak.jpg

Snyggaste klubbdräkten?
Det som är bra med Bioracer är att "trycket" hamnar i kläderna. Dvs klubbmärken, sponsorer och dylikt trycks inte på i efterhand utan trycks samtidigt som färgen på kläderna, så det finns inget som kan skavas eller tvättas bort.. Som en riktig proffströja! ;)

Freddan - som sitter med brännande linementinsmorda ben efter ett pass i spöregn..

Snyggaste klubbdräkten?
Dags att beställa nya kläder till klubben. Vilka firmor förutom de som nämns ovan rekomenderar ni?

När jag cyklade för Spårvägen köpte vi ett år från <http://www.best-bike.com/> deras kläder, speciellt vindjackan var superfin och är fortfarande det bästa cykelplagget jag ägt. Men den va dyr, tror klubben tog 900 för den. Best bike's hemsida får jag ingen ordning på tyvätt, tips?

Ps. Är en väldigt liten klubb..

Snyggaste klubbdräkten?
BEST köpte vi från 2005, så pass dålig kvalité att vi fick alla saker utbytta efter säsongen efter, den omgången va väll bättre, men knappast nått jag skulle kalla av hög kvalitet. de konkade väll sen oxå, eller i alla fall blev det ekonomiska problem här i sverige. 2007 beställde vi från Kalas, de tycker ja har hållit mycket bättre kvalitet, håller färgerna, håller i sömmarna, bättre material o man kan få assos inlägg i byxorna, vilket i alla fall jag trivs med.

Snyggaste klubbdräkten?
Tveklöst visar väl denna bilden på två av klubbens banansvariga från 2007 års Långa Billingeracet att vår klubbdräkt är sk-tsnygg. Ordförande Hasse till vänster nyss kommen imål käkar lite pasta innan det är dax att ge sig ut och plocka in markeringar och diskuterar med Henrik vad som skall göras. De tänker lägga bana i år igen. Du är väl på plats den 18 maj???
Inte tvekar du väl heller på Skövde CK:s tävlingsdräkt levererad av Allebike.

Bilagor

• P1000224 liten.JPG
    P1000224 liten.JPG
    98.8 KB · Besök: 25
Snyggaste klubbdräkten?
Dag Bränfeldt: Den klubbdräkten måste vart billig med all den sponsringen. Nja inte min stil men tack ändå. Måste nog ragga lite fler sponsorer trots allt...Någon här som vill sponsra Hudiksvall CK 2008?

Snyggaste klubbdräkten?
Dag Bränfeldt skrev:
> Tveklöst visar väl denna bilden på två av
> klubbens banansvariga från 2007 års Långa
> Billingeracet att vår klubbdräkt är sk-tsnygg.
> Ordförande Hasse till vänster nyss kommen imål
> käkar lite pasta innan det är dax att ge sig ut
> och plocka in markeringar och diskuterar med
> Henrik vad som skall göras. De tänker lägga
> bana i år igen. Du är väl på plats den 18
> maj???
> Inte tvekar du väl heller på Skövde CK:s
> tävlingsdräkt levererad av Allebike.

Naaa den tröjan är för plåttrig,men jag har lyckats fastna på bilden iaf=)

Snyggaste klubbdräkten?
Kaijan skrev:
> Naaa den tröjan är för plåttrig,men jag har
> lyckats fastna på bilden iaf=)

du såg trött ut, hade du precis kutat uppför en backe och förnedrat cyklister eller? =)

Snyggaste klubbdräkten?
Klart jag måste framhäva min egen klubbs kläder som de snyggaste.
De är från Kalas, http://www.kalaswear.se/
Kvalitetsmässigt helt ok för priset.

IMG_0842.JPG ht=544

från vänster: kortärmströja, långärmströja+väst+byxa, kortärmströja+väst+armvärmare, kortärmströja+väst+armvärmare+byxa, samma igen, samma igen, kortärmströja+byxa

IMG_1096.JPG ht=544

tröjan från sidan/bakifrån och byxorna bakifrån

Om Trimtex som vi oxå valde mellan, kändes de ganska likvärdiga i det mesta.
Sandvikens CK valde dessa, men de hade kvalitetsproblem i form av förskjutet tryck i höjdled på överdelar med hel dragkedja.

Tillbaka
Topp