Södertälje 40-milare (18/5)

Hejar från Sveriges tredje största ö (aka Södertörn). Egentligen borde jag väl ha köpt en drickyoghurt när jag var nere och handlade bara för att få lite randostämning i lägenheten denna lördagskväll.

Förstöra!? Skulle säga att du höjer stämningen bland Sveriges samlade kår av misärälskande internetcyklister. ;-)

Slutstämpling ?

Bilagor

• 22FD4E6A-57B6-466D-A884-DA66FF2812DC.jpeg
    22FD4E6A-57B6-466D-A884-DA66FF2812DC.jpeg
    265 KB · Besök: 35
ooms sa:
Vill inte förstöra stämningen, men smhi:s radar visar att ett område med kraftigt regn el skurar och åska just nu rör sig in längs ostkusten, sträcker sig typ fr Västervik upp mot Nynäshamn. Ser dock ut som det kraftigaste regnet hamnar söder om Norrköping och mer skurbetonat i norr.
https://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/radar-blixt#colorblind=false,layerselected=5min

Typ de sista 3,5 h har regnet öst ner
Nu i Nyköping för att värma oss

Ha ha! Vid åttasnåret började de första dropparna falla precis som vi var på väg in i Nyköping. Vi blev såklart glada eftersom vi utlovats regn men turen fram till denna stund i princip bara varit solsken och medvind. typ. Hursomhelst, jag får regnpunka direkt i Nyköping, duggregnet övergår i ösregn medans jag lagar och sen var det så. Biten från nyköping blev episk! Inte ett öga var torrt och inget annat heller. Med undantag för ett kort uppehåll i Vagnhärad regnade det hela tiden. Det regnade helt sjukt ibland, vägen blev en sjö, sikten blev noll, rullesprut upphörde existera eftersom det kom så mycket vatten uppifrån, bilar började köra cykelfart, vi körde krypfart. Vi stämplade in precis innan midnatt och frös sen ihjäl på pendeln som var svinkall

Bra jobbat och tack för att ni tog tag i misären. Blev lite småorolig då ju snabbisarna mest verkar ha haft en glidarrunda. ;-)

De var helt omöjligt att få en taxi eller boka ett hotellrum i Nyköping så vi satt på McD till vi fick värmen tillbaka o forts cykla
Nu i Sillekrog

Tillbaka
Topp