Beofred sa:
Yonna, detta är årets tråd, vansinnigt bra berättat, cyklat och paddlat. Väldigt inspirerande!
För er som diskuterar hjälmar och inte kan väl fortsätta det i den här tråden istället, jag cyklade trots allt på redaktionell plats med väskor och utan kruka utan en enda kommentar på det. Skärpning!
https://happyride.se/2017/08/04/langtidstest-rose-xeon-cdx-gravel-del-tre-bikepacking/
Lämna denna tråd ren från trams, det är den värd.
Tack Beofred, för ditt stöd! Ska läsa din RR, kul!
'Kruka', har aldrig hört, I love it :)
Nu kommer äntligen sista sträckan. Ja, jag är mycketsnabbt ;)
Sista sträckan var fem dagar med Bikzz plus några dagar solo. Vi mötes i ett vandrarhem när Svartälven och Bikzz (super entusiastisk) ville gärna börja bikerafta på en cool älv men jag (tråkigt kallblodig) kände mig ansvarig och ville gärna börja på en lugn sjö med fina strandkanter och utan forsar. Och eftersom kvinnor har alltid rätt och får sin vilja, döptes han i Lisjön till en bikerafter :) Början av en ny äventyrligt cykelkarriär och början av ett nytt cykelsällskap för vi passade bra ihop. Vi är lite lika; sorglös, vi tar livet som det kommer, njuter av utelivet, älskar frihet, cykling, paddling, whiskey .. Allt gick alltså jättebra, trots att jag är lite kaotisk, pratar konstigt, vill inte på bilder, love kalla makaroner och kan skrika frustrerat att det känns hemskt att inte kan vara migsjälv i ett främmande språk. Tack Bikzz !
Vi paddlade över Lisjön, sökte ett vindskydd men kunde inte hitta för det fanns för många flytöar, paddlade till en fin tältplats, eldade, skålade glad för bikerafters och äventyr, för oss och livet. Vi cyklade på fina skog- och grusvägar, paddlade den vackra Svartälven, var still av naturens skönhet, jublade av glädje, sjunger 'On the road again' och kunde inte texten, vi hittade snabbt ett fatbike-touringcykeltempo, en 3cm-15cmdäcktakt, paddlade lugn bredvid varandra, tog bilder, skrattade förtjust när vi såg hemska ut på bilderna, tjatade att Bikzz hade glömt en såg .. och den sista dagen kom för snabbt, så jävlasnabbt att vi inte vill acceptera och därför ska vi träffas nästa veckan igen. Lite käk, bärs, kolla på resebilder, ta en whiskey och fundera på bikerafting för vi ska säkert bikerafta mer :)
Efter Bikzzs sista dag trampade jag ensam vidare, lite fundersam och med mycket energi, kunde inte sluta trampa, fatbiken rullade som en aldrig-stoppande-tank, mina ben hittade tempot vad man kan håller ut mil efter mil, gick fruktansvärd läckert, härligt cykel. Jag tvättade packraften, skickade med posten, postade ett vykort som jag hade hela tiden i ryggsäcken, åt den rismåltid som Bikzz hade lagat, kunde inte sova för det var för varmt i tältet ..och då var jag hem igen.
Var en fin resa, har lärt mycket, vad precis måste jag fundera lite längre på, iaf över mig själv och det känns bra. Och att det kan vara skönt att ha en lite kikare på vattnet, då blir chansen att man paddlar vilsen mindre :)
Vill också tacka ni på Happy som svarar så entusiastiska, och alla snälla PM!
Framförallt vill jag tacka Martin, ägaren från Packraft-Sverige. För hans fina packraft. För hans stöd och råd. För att han alltid svarar när jag frågar nåt. För hans entusiasm. Hans tålamod med mig. Att han omedelbart förstod varför jag frågade om en grön packraft, att han bara sa "Du får en grön raft för du behöver". Att jag inte behövde förklara hur det känns som kvinnliga solocyklist i en mansvärld, att jag gärna vill vara osynligt när jag tältar ensam, att en svart fatbike med svarta väskor och en grön raft inte är bara cool men också trygg för en ensam tjej.
Så tack för ditt fina stöd, Martin. Tack för allt!
Ett grönt tält, grön raft och svart bike när solen går ned .. känns trygg att vara lite osynligt när man tältar ensam i vildmarken
Den gröna packraften är osynligt, jättefin tycker jag.
Också på strandkanter är den mindre synlig
Några pics från dagarna med Bikzz:
Lisjön
On the road again! Kände jättegod att trampa på asfalt, fatbiken flög :)
En av den godaste måltiden jag åt när jag var utsvulten, kallt och blött som fan; hallonsylten fick jag från en trevlig pratglad tysk downhiller, 6 hembakat tunnbröd från en snäll gammal tant i ett supergammalt hus mitt i skogen och varm kaffe. Härligt när allt är simple :)