Söker en galen fatbiker och bikerafter :)

fingret sa:
Underbar läsning Yonna!

För övrigt hoppas jag att du skriver mer om dina resor, visar fler bilder och även i fortsättningen ignorerar NickPick, Cannondale och de övriga prepubertala ungdomarnas försök att förstöra din härliga tråd.

Förstöra? Försöker ju bara få ts att bära hjälm för att minska risken för att jag och du och alla andra skattebetalare får betala onödiga vårdkostnader.

fingret sa:
Underbar läsning Yonna!

För övrigt hoppas jag att du skriver mer om dina resor, visar fler bilder och även i fortsättningen ignorerar NickPick, Cannondale och de övriga prepubertala ungdomarnas försök att förstöra din härliga tråd.

Varför är det försök till förstörelse? Tycker det är en viktig fråga.

Jimel sa:
fingret sa:
Underbar läsning Yonna!

Självklart är det en viktiga fråga, men som tidigare nämnts kanske den kan diskuteras i andra lämpliga trådar.

Jag som också är paddlingsintresserad börjar ju inte klaga på Bikzz för att hans flytväst ligger på hans packraft på bilderna och inte sitter fastspänd på hans kropp. Vill jag diskutera vikten av att använda flytväst gör jag det i trådar som handlar om flytvästar. Det blir liksom lite OT.

fingret sa:
Underbar läsning Yonna!

Tack! och det ska jag säkert göra :)
Och de som tycker om att tjafsa om hjälmar: det finns förmodligen många hjälmtrådar var ni kan diskutera oändlig, så gör det där för den här tråden är ingen hjälmtråd. Eller ställ i en AASQ (ask a stupid question) topic den superintressanta frågan: Bär Yonna En Hjälm???? Man kan också skicka PM, tack ska du ha, men jag svarar inte.

fingret sa:
Jimel sa:
fingret sa:
Underbar läsning Yonna!

Självklart är det en viktiga fråga, men som tidigare nämnts kanske den kan diskuteras i andra lämpliga trådar.

Jag som också är paddlingsintresserad börjar ju inte klaga på Bikzz för att hans flytväst ligger på hans packraft på bilderna och inte sitter fastspänd på hans kropp. Vill jag diskutera vikten av att använda flytväst gör jag det i trådar som handlar om flytvästar. Det blir liksom lite OT.

Jag delar inte din åsikt. Frågan bör självklart diskuteras där den gör nytta. Konstigt vore väl annars. Om man ser ett barn bli misshandlat på stan går man ju inte precis hem och ringer rörmokaren för att diskutera betydelsen av ett eventuellt ingripande.

fingret sa:
Jag som också är paddlingsintresserad börjar ju inte klaga på Bikzz för att hans flytväst ligger på hans packraft på bilderna och inte sitter fastspänd på hans kropp.

Va*an säger du, nu får Bikzz förklara sig ;)

Förstår vad du säger och man behöver ju inte älta frågan men är det så känsligt att svara på om man använder det eller inte? Är ju inte svårare än att svara på vilken modell utav drybags man använder. Enligt mig men andra kanske tycker annorlunda.

Det kanske inte är samma behov av hjälm när man lunkar på med fullpackad hoj i 5-10 km/h i terrängen jämfört med om man ligger och pressar LVG i 40 km/h. Titta på bilderna och njut :)

Sambal Oelek sa:
Det kanske inte är samma behov av hjälm när man lunkar på med fullpackad hoj i 5-10 km/h i terrängen jämfört med om man ligger och pressar LVG i 40 km/h. Titta på bilderna och njut :)

Absolut. En motivering duger gott, typ som din! Har sett många långdistansare som kör utan hjälm men då är det typ de som ska cykla runt jorden. Antar att man inte vill ha en obekväm hjälm på sig då.
. Oväntat att det ska "styrkekramas" när en viss person är populär. Hjälm förespråkas ju väldigt tydligt på resten av forumet...

Som hen innan skrev så måste det vara bästa tråden att läsa. Det händer ju mycket också. :)

Tack Yonna för din fina berättelse och tråd. Inser att det är äventyret som fått mig fascinerad. Har läst din tråd som en följetong, en sida varje dag. Måste erkänna att jag läste rubriken fel, det blev bike after. Men nu vet jag vad bikerafting är!

gnilrub sa:
Grymt bra tråd Yonna. Kanske den bästa forumtråden jag har läst. Alla kategorier.
revben sa:
Instämmer!
Får massa idéer om egna äventyr genom att följa den här tråden.
MEL F.AT sa:
Tack Yonna för din fina berättelse och tråd. Inser att det är äventyret som fått mig fascinerad. Har läst din tråd som en följetong, en sida varje dag. Måste erkänna att jag läste rubriken fel, det blev bike after. Men nu vet jag vad bikerafting är!
Thanks, kul och uppmuntrande! Måste också akta mig att inte blir för stor för mina stövlar ('too big for your boots')!

fingret sa:
Jag vet att jag behöver inte försvara Bikzz, men vill gärna förklara lite :) Vi paddlade bara på lugnt vatten och på sjöar nära strandkant, inga motorbåtar/vågor/vind, han var inte ensam, kunde alltid lätt ta västen och en packraft är mycket stabil, inte alls som en wobbly gungande kajak. Så inget problem! När jag var ensam hade jag nästan alltid flytväst på, det känns som en michelingubbe men framförallt i fjällen eller när man har ingen karta och nån på Happy varnar att det finns forsar i närheten, känns det inte onödigt ;) Flytvästen var också fint som vindskydd i tältet när det blåste, och som kudde under liggunderlagen, härligt att läsa i sovsäcken med huvudet lite högre!

Men västen är en stor grej på cykeln. Framförallt bikepackning, finns nästan ingen plats för den. Först hade jag den på sadelväskan, ett bra ställe för orange ser bilister bättre. Men i fjällen var det lite jobbigt att kliva av/på med en hög/bred packning bak på sadeln och det ser också ful ut på bilder (tycker jag) så jag flyttade den bak på ryggsäcken. Ser konstigt ut, en flytväst på en cyklist men äsch. Förresten, med eller utan flytväst, fatbiken och jag ser alltid konstiga ut :)
Tvivlade om jag skulle ta med min egen flytväst för den är mindre, men då måste jag skicka den på posten och det kostar pengar (ville inte ta med den på hela resan). Samma sak med min egen paddel, känns dum att cykla 1000km med paddel/flytväst och utan båt. Så Packraft-sverige skickade allt i en gång och slapp jag frakten :) Förresten, paddeln, en 4-delat Celtic Power https://packraft-sverige.se/produkt/celtic-classic-power/ var jag mycket nöjd med! Vill absolut köpa den om jag har pengar (jo jag drömmer). Kul att den också är självlysande i mörkret, som två mjuka lampor. Försökte ta bilder men det har tyvärr inte lyckats :(

P1010078800x595.jpg

Stor grej en flytväst. Kanske nästa gång blir det en mix bikepackning och pakethållare ..

P1010197800x600.jpg

Lätt att ta flytvästen när den behövs.

Härligt Yonna, vi är båda personer som rest väldigt mkt, cyklat väldigt mkt och campat väldigt mkt. Som vet hur det funkar, och vad som passar och behövs !

Yonna sa:
fingret sa:
Underbar läsning Yonna!

Tack! och det ska jag säkert göra :)
Och de som tycker om att tjafsa om hjälmar: det finns förmodligen många hjälmtrådar var ni kan diskutera oändlig, så gör det där för den här tråden är ingen hjälmtråd. Eller ställ i en AASQ (ask a stupid question) topic den superintressanta frågan: Bär Yonna En Hjälm???? Man kan också skicka PM, tack ska du ha, men jag svarar inte.
Hihi...Love it!!

Yonna, detta är årets tråd, vansinnigt bra berättat, cyklat och paddlat. Väldigt inspirerande!

För er som diskuterar hjälmar och inte kan väl fortsätta det i den här tråden istället, jag cyklade trots allt på redaktionell plats med väskor och utan kruka utan en enda kommentar på det. Skärpning! https://happyride.se/2017/08/04/langtidstest-rose-xeon-cdx-gravel-del-tre-bikepacking/

Lämna denna tråd ren från trams, det är den värd.

Beofred sa:
Yonna, detta är årets tråd, vansinnigt bra berättat, cyklat och paddlat. Väldigt inspirerande!

För er som diskuterar hjälmar och inte kan väl fortsätta det i den här tråden istället, jag cyklade trots allt på redaktionell plats med väskor och utan kruka utan en enda kommentar på det. Skärpning! https://happyride.se/2017/08/04/langtidstest-rose-xeon-cdx-gravel-del-tre-bikepacking/

Lämna denna tråd ren från trams, det är den värd.
Tack Beofred, för ditt stöd! Ska läsa din RR, kul!
'Kruka', har aldrig hört, I love it :)

Nu kommer äntligen sista sträckan. Ja, jag är mycketsnabbt ;)
Sista sträckan var fem dagar med Bikzz plus några dagar solo. Vi mötes i ett vandrarhem när Svartälven och Bikzz (super entusiastisk) ville gärna börja bikerafta på en cool älv men jag (tråkigt kallblodig) kände mig ansvarig och ville gärna börja på en lugn sjö med fina strandkanter och utan forsar. Och eftersom kvinnor har alltid rätt och får sin vilja, döptes han i Lisjön till en bikerafter :) Början av en ny äventyrligt cykelkarriär och början av ett nytt cykelsällskap för vi passade bra ihop. Vi är lite lika; sorglös, vi tar livet som det kommer, njuter av utelivet, älskar frihet, cykling, paddling, whiskey .. Allt gick alltså jättebra, trots att jag är lite kaotisk, pratar konstigt, vill inte på bilder, love kalla makaroner och kan skrika frustrerat att det känns hemskt att inte kan vara migsjälv i ett främmande språk. Tack Bikzz !

Vi paddlade över Lisjön, sökte ett vindskydd men kunde inte hitta för det fanns för många flytöar, paddlade till en fin tältplats, eldade, skålade glad för bikerafters och äventyr, för oss och livet. Vi cyklade på fina skog- och grusvägar, paddlade den vackra Svartälven, var still av naturens skönhet, jublade av glädje, sjunger 'On the road again' och kunde inte texten, vi hittade snabbt ett fatbike-touringcykeltempo, en 3cm-15cmdäcktakt, paddlade lugn bredvid varandra, tog bilder, skrattade förtjust när vi såg hemska ut på bilderna, tjatade att Bikzz hade glömt en såg .. och den sista dagen kom för snabbt, så jävlasnabbt att vi inte vill acceptera och därför ska vi träffas nästa veckan igen. Lite käk, bärs, kolla på resebilder, ta en whiskey och fundera på bikerafting för vi ska säkert bikerafta mer :)

Efter Bikzzs sista dag trampade jag ensam vidare, lite fundersam och med mycket energi, kunde inte sluta trampa, fatbiken rullade som en aldrig-stoppande-tank, mina ben hittade tempot vad man kan håller ut mil efter mil, gick fruktansvärd läckert, härligt cykel. Jag tvättade packraften, skickade med posten, postade ett vykort som jag hade hela tiden i ryggsäcken, åt den rismåltid som Bikzz hade lagat, kunde inte sova för det var för varmt i tältet ..och då var jag hem igen.
Var en fin resa, har lärt mycket, vad precis måste jag fundera lite längre på, iaf över mig själv och det känns bra. Och att det kan vara skönt att ha en lite kikare på vattnet, då blir chansen att man paddlar vilsen mindre :)

Vill också tacka ni på Happy som svarar så entusiastiska, och alla snälla PM!

Framförallt vill jag tacka Martin, ägaren från Packraft-Sverige. För hans fina packraft. För hans stöd och råd. För att han alltid svarar när jag frågar nåt. För hans entusiasm. Hans tålamod med mig. Att han omedelbart förstod varför jag frågade om en grön packraft, att han bara sa "Du får en grön raft för du behöver". Att jag inte behövde förklara hur det känns som kvinnliga solocyklist i en mansvärld, att jag gärna vill vara osynligt när jag tältar ensam, att en svart fatbike med svarta väskor och en grön raft inte är bara cool men också trygg för en ensam tjej.
Så tack för ditt fina stöd, Martin. Tack för allt!

DSC02586800x533.jpg

Ett grönt tält, grön raft och svart bike när solen går ned .. känns trygg att vara lite osynligt när man tältar ensam i vildmarken

DSC02760800x533.jpg

Den gröna packraften är osynligt, jättefin tycker jag.

DSC02768800x533.jpg

Också på strandkanter är den mindre synlig

Några pics från dagarna med Bikzz:

P1010407800x600.jpg

P1010350800x600.jpg

P1010154800x600.jpg

Lisjön

P1010148800x600.jpg

DSC07001800x533.jpg

On the road again! Kände jättegod att trampa på asfalt, fatbiken flög :)

DSC07003800x533.jpg

20170912_162107800x480.jpg

En av den godaste måltiden jag åt när jag var utsvulten, kallt och blött som fan; hallonsylten fick jag från en trevlig pratglad tysk downhiller, 6 hembakat tunnbröd från en snäll gammal tant i ett supergammalt hus mitt i skogen och varm kaffe. Härligt när allt är simple :)

Senast ändrad:
Jag är egentligen inte alls sugen på äventyr men det är svårt att inte bli det utav dig yonna. Tack!

Tack Jimel och Zwinto!

Nästa bikerafttur vill jag ha mindre vikt på framhjulet och mer på bakhjulet. Det gick jättebra på framhjulet, men ändå vill jag prova med en pakethållare. Enda sak är att det finns ingen plats för sadelväskans drybag så då behövs också sidoväskor och blir cykeln ännu tyngre. Och singeltracks/vandringsleder är jobbigt med sidoväskor och dem är ju fetspännande. Så tror inte det blir en vacker fjälltur.

Skulle gärna vilja cykla Östersjön runt nästa sommaren (cyklade för 3 år sedan Bottniska Viken runt så då är hela rundan klar) och funderar att ta med en packraft. Estlands nationel park Sooma måste vara ett riktigt kanotparadis, i Lettlands nat.park Gauja är älven Gauja en omtyckt kanotälv och finska sjöar är inte heller tråkiga :) Och mil efter mil på stränder med en fattie och sidoväskor går utmärkt så kanske det blir nästa bikerafttur. Måste först spara för en raft men hoppas det lyckats om jag bara tänker på jobbajobbajobba och inte på rymmer med cykeln :)
Om nån har tips från Östersjöns länder, tackar! Och om nån vill följa med, hela sträckan eller bara några meter, med eller utan packraft och fatbike, gärna! Det enda är att jag ska posta här hundratals bilder av dig och berätta noga hur du ler, vad du säger, äter, dricker .. ;)

Några bilder för att pigga upp texten:

DSC03755800x530.jpg

Gick utmärkt med en fattie och stora sidoväskor på nordsjöns stränder (från norrholland till Bourlogne i Frankrike) så med mindre/lättare Arkel väskor och en packraft på pakethållare går det säkert också (hoppas jag). Kanske bredare däck än 4" så cykeln kör lättare på sand men tror det behövs inte, min vikt är inte alarmerande tung. Om jag äter mig inte fett och runt för det är lätt när man bara jobbar .

43DSC04275800x533.jpg

En fatbike pakethållare är härligt bredd, speciellt byggt för en packraft! Det är bara att en fatbike med sidoväskor ser mycket mindre äventyrligt ut och framförallt ser väskorna stora och jättefula ut.

DSC06129800x533.jpg

Man kan förstås fuska när man tar bilder, ställa fatbiken till.ex vid ett stort objekt ..

8DSC05934800x533.jpg

.. eller en vackert gammal lada, då krymper fatbiken

10DSC04282800x533.jpg

.. eller en vackert utsikt

DSC03727800x533.jpg

eller ett stort och vackert fatbikehjul :)

Jag har en helt annan fråga också. Ska cykla måndag till Stockholm, hämta två cykeldäck jag köpte på Happy (jo, jag vet att bilen kör fortare men jag tycker om att cykla/tälta). Hoppas de tjocka Nate däcken går med bak på cykeln! Men nu hittade jag en GPSies-route och när jag kollar Googlemaps och Roadfinder ser det ut att vägen över vattnet när Ekolsund är en järnväg? Streetview slutar på en grusväg till ett hus och då finns det bara E18. Nån som vet om vägen 263 är den enda cykelvägen?
Jag måste jobba i helgen nu (långa kvälltjänster) så vet inte om jag hinner svara!

karta1640x392.jpg

karta3640x448.jpg

karta2640x400.jpg

Senast ändrad:
Det som syns på dina bilder är järnväg. Men som de ser på den här satellitbilden så verkar det finnas en lite väg över mellan järnvägen och motorvägen. Jag har dock inte varit där själv, så jag vet inte om man kan komma över där.

Bilagor

• ekolsund.JPG
    ekolsund.JPG
    228.3 KB · Besök: 85
Thanks Mats och Adrian! Fint att det går att cykla !

ForesterGuy sa:
Thules pakethållare går att montera både fram och bak.
Vet inte säkert, men tror inte att den passar på en fatbike. Om den är lämpligt för fatbike-våld och mycket vikt tvivlar jag också, skulle iaf aldrig rekommendera den för fatbike-expeditioner :) Har själv fram och bak en Surly Nice Rear Rack, stål, kan bära 36kg och väger 1269gram så ingen ultralight pakethållare. Men jättestark! Har t.ex ramlat i vintern från en brant backe på isen, nedförsbacke i diket, från en skidbacke rakt ned (åj det gjorde jävla ont) men de klarade sig underbart! Lite sned och sliten men jag såg mycket värre ut ;)

Nu kommer förstås några bilder, för jag är en bildmaniak :)

27DSC04603800x552.jpg

Ser lite konstigt ut men de är jättestarka och det är viktigaste, tycker jag iaf :)

28aDSC04874800x527.jpg

30DSC04589800x533.jpg

23aDSC04663800x533.jpg

29DSC04625800x533.jpg

32DSC04727800x533.jpg

31DSC04702800x536.jpg

vägen över ekolsundsviken som du tänkt är den gamla järnvägen, numera gc-väg. nya järnvägen går några hundra meter söderut.

ser att du ritat ut en rutt över litslena. den är mer än trist, försök hitta alternativ...

<https://goo.gl/maps/rHemW43sg2n>

Denna väg rekommendera jag från Enköping till Bålsta, bara grusvägar i stort sett.

kais01 sa:
ser att du ritat ut en rutt över litslena. den är mer än trist, försök hitta alternativ...
Rutten har jag hittat från GPSies.com, https://www.gpsies.com/home.do;jses...3844.fe2#10_57.649993896484375_12.5_hikebike, den har jag inte gjort själv. Tror jag hinner inte hitta en bättre alternativ innan måndag, samma sak när jag cyklar tillbaka, skulle vara fint att köra en annan väg. Men äsch, har aldrig cyklat till Stockholm och första gången är alltid fint :)

MZ sa:

Denna väg rekommendera jag från Enköping till Bålsta, bara grusvägar i stort sett.

Tack! Den ska jag säkert en gång köra med fatbiken! Men nu tar jag racern, den går liiiite fortare. Vet bara inte om det går att ta med två stora tjocka fatbikedäck men det ser jag om några dagar. Om det går ska jag posta en bild av racern med de två fatbikedäcken :)

Tack för hjälpen!

2IMG-20151106-WA0003800x528.jpg

Stor skillnad, 4" och 28mm!

Yonna sa:
kais01 sa:
Rutten har jag hittat från GPSies.com, https://www.gpsies.com/home.do;jses...3844.fe2#10_57.649993896484375_12.5_hikebike, den har jag inte gjort själv. Tror jag hinner inte hitta en bättre alternativ innan måndag, samma sak när jag cyklar tillbaka, skulle vara fint att köra en annan väg. Men äsch, har aldrig cyklat till Stockholm och första gången är alltid fint :)

MZ sa:

Tack! Den ska jag säkert en gång köra med fatbiken! Men nu tar jag racern, den går liiiite fortare. Vet bara inte om det går att ta med två stora tjocka fatbikedäck men det ser jag om några dagar. Om det går ska jag posta en bild av racern med de två fatbikedäcken :)

Tack för hjälpen!

Stor skillnad, 4" och 28mm!

Med racet så är det rätt väg den du visade först, det är bara grovt grus över den gamla järnvägsbron. Men det är bara att leda den där ett par hundra meter.

Att det är uppfriskande att läsa om dina äventyr i skog och mark är det minsta man kan säga, århundradets tråd alla kategorier ligger närmare till hands! Go Yonna!

Yonna sa:
Thanks Mats och Adrian! Fint att det går att cykla !

ForesterGuy sa:
Thules pakethållare går att montera både fram och bak.
Vet inte säkert, men tror inte att den passar på en fatbike. Om den är lämpligt för fatbike-våld och mycket vikt tvivlar jag också, skulle iaf aldrig rekommendera den för fatbike-expeditioner :) Har själv fram och bak en Surly Nice Rear Rack, stål, kan bära 36kg och väger 1269gram så ingen ultralight pakethållare. Men jättestark! Har t.ex ramlat i vintern från en brant backe på isen, nedförsbacke i diket, från en skidbacke rakt ned (åj det gjorde jävla ont) men de klarade sig underbart! Lite sned och sliten men jag såg mycket värre ut ;)

"Utrymme för däck upp till 29" × 2,5"..." gör ju att den inte passar...
Själv kör jag 2,35", så det funkar bra.

Bilagor

• DSC_0690.JPG
    DSC_0690.JPG
    429.2 KB · Besök: 105
Yonna sa:
Måste först spara för en raft men hoppas det lyckats om jag bara tänker på jobbajobbajobba och inte på rymmer med cykeln :)

Yonna sa:
Ska cykla måndag till Stockholm, hämta två cykeldäck jag köpte på Happy (jo, jag vet att bilen kör fortare men jag tycker om att cykla/tälta).

Haha!!

Fantastiskt fin tråd Yonna !! Både med bild och text! Mycket inspirerande !! Tackar!

Yonna sa:
Det enda är att jag ska posta här hundratals bilder av dig och berätta noga hur du ler, vad du säger, äter, dricker .. ;)
Hahaha, det kan vara den roligaste skrivningen i happys historia!

Fina bilder & inspirerande berättelser, tack för det!

borgis sa:
Yonna sa:
Måste först spara för en raft men hoppas det lyckats om jag bara tänker på jobbajobbajobba och inte på rymmer med cykeln :)

Så många som vi är som gillar dina reseberättelser så är det väl frågan om inte crowdfunding skulle fungera. ?

Funderade härom veckan på att starta en insamling så hon kunde köpa en egen båt, eller motsvarande. Allt för att hålla liv i tråden ?. Så varför inte? Nu orkade jag inte gå längre än så, men intresse finns nog. Frågan är dock vad Yonna själv tycker om saken.

Vi kan nog övertala Martin på Packraft Sverige att ge Yonna en ordentlig rabatt också. Om alla som läst tråden och suktat efter äventyr får tummen ur så lär hans omsättning fördubblas nästa år.

Arsozath sa:
borgis sa:
Yonna sa:

Så många som vi är som gillar dina reseberättelser så är det väl frågan om inte crowdfunding skulle fungera. ?

Funderade härom veckan på att starta en insamling så hon kunde köpa en egen båt, eller motsvarande. Allt för att hålla liv i tråden ?. Så varför inte? Nu orkade jag inte gå längre än så, men intresse finns nog. Frågan är dock vad Yonna själv tycker om saken.

aahlborg sa:
Vi kan nog övertala Martin på Packraft Sverige att ge Yonna en ordentlig rabatt också. Om alla som läst tråden och suktat efter äventyr får tummen ur så lär hans omsättning fördubblas nästa år.

Så...
Om Jag ger 100 spänn.
Om 47 st till ger 100 spänn.
Om Martin lägger lika mycket som oss tillsammans (eller säljer en Packraft till halva priset).
Då borde det lösa sig?

Drar borgis, Arsozath och/eller aahlborg i trådarna och fixar insamling och ett deal med Martin så bangar inte jag på att betala minst en hunka iallafall.

Senast ändrad:
Om Yonna själv är positiv till en liten crowdfunding, så är det månadens lättaste beslut för mig att sponsra det!

Vafan, vad pratar ni om?? ni är galna!! Och vad är ni snälla och entusiastiska!!!
Känner mig jätteblyg och också lite osäkert. Nää , inte lite osäkert, känner mig osäker som en fågelunge som ska kasta sig ut från boet för första gången. För jag är inte så kul som ni tänker, jag är bara en yonna, ett lite galen skogstroll med en för stor cykel, inget mer! Och förstås vill jag gärna ha en happyraft, helst imorgon för då blir det bikerafta i Stockholm, hälsa på kungen, vifta med paddeln och ta bilder om han viftar tillbaka :) Men då får jag också ansvar, HappyAnsvar, och måste jag också se till att överleva mina äventyr, fyfan det är inte lätt när man gör ofta idiota och dumma saker. Vet inte om jag är rätt person för ett sådant ansvar.
Men jättekul att läsa! Jättesnällt! Spelar ingen roll om det blir verklighet, bara att läsa är nog, då blir man mycket happy! Tack ni snälla happyriders!

Jag är nu förbi Västerås, varm och trygg i tältet i skogen, med dåligt nätverk så hoppas texten vill flytta sig. Vågar inte skicka bilder, det går aldrig nu. Det var förresten livsfarligt på vägen i mörkret, jag saknade fatbikes tjocka däck, det är jättejobbigt i diket med 28mm och fastklistrad på spdpedaler .. och tröttsamt att varje gång sticka upp långfingret och skrika "Tack!" till bilister som kör som fan. Vet inte om jag tycker om en eat-ride-sleep tur i hösten till Stockholm, kanske i sommaren är bättre :)

Tack för era snälla ord, det ger ny energi, ska flyga över vägen imorgon!

Senast ändrad:
Vem tar tag i detta nu då?
Jag kan inte vara ansvarig för då kanske jag råkar ta pengarna och raften själv? (drömmer om en ö-luff i skärgården här hemma).
Arsozath, aahlborg, borgis? Var sätter jag in hundringen?

Lars.E sa:
Jag kan inte vara ansvarig för då kanske jag råkar ta pengarna och raften själv? (drömmer om en ö-luff i skärgården här hemma).

Om inte Yonna vill lämna ut sitt mobilnummer för en Swish-insamling så kanske bikzz vill vara mottagare och föra summan vidare?

#spekulation

Lars.E sa:

Åkte precis på semester till Tyskland så jag har lite dåligt med tid att organisera det hela. Enda alternativ jag kan ge är att lämna ut mitt nummer så får ni swisha mig, så lämnar jag över till Yonna om två veckor när jag har kommit hem igen. Antingen via Swish, konto, Paypal eller något annat skoj. Upp till henne. Om det anses ok så lägger jag ut det.

Och appropå happyansvar. För egen del struntar jag i vad du gör med pengarna. Du har givit så mycket redan i denna tråd. Förväntar mig inga stordåd utan vill bara att du ska kunna fortsätta vara du. Förhoppningsvis är det fler happyiter som tar chansen att få uppleva världen med dig. Hade gärna gjort det själv, men livet kommer tyvärr emellan.

Tillbaka
Topp