Söker en galen fatbiker och bikerafter :)

TorakP sa:
Bada naken???? YES I'm coming!!! :D

:)
Om du kommer kan du då också ta med 1-2-3 superlim? För jag limmade min sko men tror att den andra skon är också sönder nu. Vet inte om limmet håller länge, skorna har ju ett hårt fatbikeraftliv, de är ofta blöta och skitleriga. Jag kan förstås också försöka hålla dem ihop med spännband men det ser lite fattigt ut och det är jag ju inte alls ;)

P1050895S.jpg

Om man kollar inte så noga ser skorna jättevackra, modern, funktionella och riktigt bikeraftprofessionella ut. Eller hur?

P1050895C2S.jpg

Men om man zooma i, åj det är lite bedrövligt :(

BTW, instagramma du? Vill gärna följa dej :D

Härligt tråd! Utan tvivel det bästa på Happy! ?

Tack :)
Jag har Instagram men jag glömmer alltid använda. Egentligen har jag aldrig använd, det var en kompis som skickade på en dag 100 av mina bilder och det var meningen att jag skulle fortsätta med detta men tyvärr är jag inte så aktiv i social media. Har inte så mycket tid för digitalsnack, internetcykling och sånt.
Det är också att OM jag vill vara en aktiv socialmediabrukare då vill jag inte bara läsa på forum, Twitter, Facebook, Instagram etc. Man kan inte bara ta, man får också ge tillbaka, tycker jag iaf, för så är ju hela livet. Och det är även roligare och det håller trådar/forum i liv. Jag känner tex nån som ofta klagar att det finns många tråkiga trådar på Happy, men själv skriver han nästan aldrig nåt. Kanske han har ingenting att säga, inga åsikter, erfarenhet och glädje att dela med sig. Men ändå kan han ge fint respons på ett fint inlägg, det kostar ju ingenting, Bara slå på tangentbordet :)

Men ska försöka skicka några bilder på Instagram, om jag kommer ihåg hur man gör. Får man också skicka gamla bilder, tex från Svartån och Nittälven? Jo, jag vill ju inte göra fel ;)

Var är du nånstans??
Jo det är en bra fråga. Finns det en Gissa-var-jag-är tråd på Happy för då kan jag skicka några Hjälp-jag-är-vilsen! bilder? Nån som vet tex vad den vackra bron heter? Eller egentligen är dem två broar. De måste vara gamla:

P1050919S.jpg

P1050932S.jpg

Mycket jobb att bygga, och många sten också.

P1050928S.jpg

Den lilla bron har många krull på staketet:

P1050924CS.jpg

Och allt är vackert skev:

P1050930S.jpg

Yonna sa:
Har lyckats skapa fotoalbum på Flickr igen, från Svartån, Nittälven och några vinterfatresor. Inte lätt om man har mer än 3000 bilder och alla ser likadana ut, för det är ju bara en fatbike och en packraft i skogen. Men kanske man får ändå liiite bike&raft inspiration, eller fatvinterfun :)

Jag vill också tacka vackra Sverige och Allemansrätten, och Happy förstås, för alla tips, stöd och entusiasm!

Här är Flickr länken: https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums
Jag tror att det bästa sättet att veta vilken tur som hör ihop med vilka bilder är följande:
Skaffa flera sorters whiskeyflaskor, och sedan tar du med en på varje äventyr. Och så kan du med fördel skriva med svart tuschpenna på Highland Park flaskan tex "Nittälven" och så har du med flaskan på en del bilder...:)

Jag inser, med alla strapatser du är ute på, att det kommer att bli ett rejält lager med olika sorters whiskeyflaskor.
Men den lilla detaljen bjuder jag på...:)

Lycka till!

Yonna svamlar om en """fixie fattie"""
En yonna med fixed terrengsykkel i skog o fjäll o snö ?? Kan nån pratar vett i henne !!

Haha, du söker förstärkning på Happy :)

Men bespara dig mödan för jag kan ändå inte läsa svaren, mobilen är nästan slut hihi
Och snälla du, om du tjatar mer på happy är din mobil också snart slut, du googlade ju många gånger 'fixed gear fatbike dangerous'. Drick istället ditt kaffe :)

Yonna sa:
Haha, du söker förstärkning på Happy :)

Men bespara dig mödan för jag kan ändå inte läsa svaren, mobilen är nästan slut hihi
Och snälla du, om du tjatar mer på happy är din mobil också snart slut, du googlade ju många gånger 'fixed gear fatbike dangerous'. Drick istället ditt kaffe :)

Skulle gärna vilja leva i de gode gamle dager där en kvinna lydde o respekterade en man. O lyssnade på honom ;)

TorakP sa:
Skulle gärna vilja leva i de gode gamle dager där en kvinna lydde o respekterade en man. O lyssnade på honom ;)

Som när du hoppade i vattnet?

'Kolla Yonna, jag ska hoppa i vattnet!'
'Hmm, dåligt idé, vattnet är för kallt och stark.'
'Jag har vikingablod i mina ådror, no problem for a guy like me!'
'Jaha, har du därför rosa kalsonger med små lila elefanter på dig?'
'Sexy va?'
'Framförallt att du får hålla upp den hela tiden annars hänger den under dina knän. Hoppas också för dig att det finns nåt vikingablod kvar i de sexy kalsongerna efter det kalla doppet i forsen.'
'Äsch, min snopp är som ett vikingsvärd; made of steel!'
'En snopp är en snopp, den ska skrumpna till en ärta i det kalla vattnet, kanske till och med ramla av. Och förresten, ingen tjej längtar på ett svärd av stål. Dåligt reklam.'
'Tyst med dig nu kvinna! Kolla hur en riktig karl bete sig!'

Och IronMan hoppade i vattnet, skrek omedelbart "AHHHHH VA FUCKING KAAALTT!!" och började snabbt som fan simma tillbaka. Men forsen ville inte gärna ge den stora vikingen tillbaka, den drog och slet och den stackars viking kämpade hårt för sitt liv. Och för sina rosa elefantkalsonger, för plötsligt såg jag nåt lilarosa flyter sig snabbt bort i vattnet. IronMan skrek "VAFAN MINA KALSONGER!! YONNA SPRING EFTER DEN!!" Men de små elefanterna kastades mot ett stort stenblock och försvann i djupet. Så jag skrek tillbaka: "Ditt skepp har sjunkit!" "MITT SKEPP??" "Yep! Men du kan låna en av mina sexy stringtrosor, no problem for a guy like you!" "VAAFAAAN!!"
När KaptenUtankalsonger äntligen lyckades nå kanten, bad han mig att INTE titta på honom när han skulle resa sig upp ur vattnet. "Vadå, har ditt svärd förvandlas till en ärta?" "Snälla Yonna, have mercy .."
Så jag sa ingenting och teg som en snäll kvinna :)

när det gäller singelspeed är min erfarenhet att man kommer så mycket längre med tvåväxlat. t ex med en hammersmidt eller hellre schlumph planetväxel där fram, då kan man ta bort bakväxeln och om ramen tillåter tom gå över till drivrem. men motstå frestelsen med ett (multi)växlat nav där bak, det kommer bara sluta med elände på någon avlägsen plats.

för övrigt kan en cykel med sadelvinkel som militärcykel ha ungefär samma effekt på blodcirkulationen till vikingasvärdet som ett kallt bad.

Yonna sa:
TorakP sa:

'Sexy va?'
'Framförallt att du får hålla upp den hela tiden annars hänger den under dina knän. Hoppas också för dig att det finns nåt vikingablod kvar i de sexy kalsongerna efter det kalla doppet i forsen.'
'En snopp är en snopp, den ska skrumpna till en ärta i det kalla vattnet, kanske till och med ramla av. Och förresten, ingen tjej längtar på ett svärd av stål. Dåligt reklam.'

Och IronMan hoppade i vattnet, skrek omedelbart "AHHHHH VA FUCKING KAAALTT!!" och började snabbt som fan simma tillbaka. Men forsen ville inte gärna ge den stora vikingen tillbaka, den drog och slet och den stackars viking kämpade hårt för sitt liv. Och för sina rosa elefantkalsonger, för plötsligt såg jag nåt lilarosa flyter sig snabbt bort i vattnet. IronMan skrek "VAFAN MINA KALSONGER!! YONNA SPRING EFTER DEN!!" Men de små elefanterna kastades mot ett stort stenblock och försvann i djupet. Så jag skrek tillbaka: "Ditt skepp har sjunkit!" "MITT SKEPP??" "Yep! Men du kan låna en av mina sexy stringtrosor, no problem for a guy like you!" "VAAFAAAN!!"
När KaptenUtankalsonger äntligen lyckades nå kanten, bad han mig att INTE titta på honom när han skulle resa sig upp ur vattnet. "Vadå, har ditt svärd förvandlas till en ärta?" "Snälla Yonna, have mercy .."

Haha! Bästa ja läst på länge på happy.

storfiskarn sa:
Yonna sa:
TorakP sa:

'Sexy va?'

Haha! Bästa ja läst på länge på happy.

Hahaha!!

+1000!!! Denne tråd är den enda ja läser!

Hon är søt når hon sover :D

210603693-1L.jpg

Hej Yonna! Riktigt fin tråd du fått till!

Vet att jag läst att du använt en påse för å blåsa upp din ”raft”. Utgår ifrån att det e nån fiffig specialuppdrag med nippel i ena änden. Var kan man köpa sådan alt vad kallas den?

Ha en skön försommar å ser fram emot bilder (RR) från framtida rutter!

Fantastiskt liv du lever! Jag fick erbjudande av en arbetskamrat häromdagen att köpa en såndär kanot som du har. Det kliar rejält i köptarmen ska jag säga!!!

Tack igen för fina ord, alltid kul att läsa!
Och tack för bilden, du IronMan, kul att se :) Och riktigt kul att man kan använda en raft som säng, det går mycket bra. Stor fördel är att små skogsdjur inte kan komma upp, så man ligger jättetryggt (och varmt, mjuk, skönt). Jag är inte nån som gallskriker när det går nån spindel, myra eller troll förbi men ändå känns det fint att ingen igelkott, snigel, orm, mus etc mitt i natten kan komma på besök. Och under raften finns gott om plats för packningen, mycket fint att sova på en raft!

Mathias B sa:
Fantastiskt liv du lever! Jag fick erbjudande av en arbetskamrat häromdagen att köpa en såndär kanot som du har. Det kliar rejält i köptarmen ska jag säga!!!
Kul! Hoppas du köper! Vad är det för packraft? Också en MRS? Har du bilder? Yes! förstås du har :)

lindengbg sa:
Hej Yonna! Riktigt fin tråd du fått till!

Vet att jag läst att du använt en påse för å blåsa upp din ”raft”. Utgår ifrån att det e nån fiffig specialuppdrag med nippel i ena änden. Var kan man köpa sådan alt vad kallas den?

Ha en skön försommar å ser fram emot bilder (RR) från framtida rutter!

Jag vet inte vad det heter, min svenska är inte så bra men ska försöka förklara vad raften har. Det finns ett gängat munstycke (threaded nozzle på engelska?) på pumpsäcken och den skruvas in i ett gängat hål i raften. Då blåser man upp raften, skruvar bort pumpsäcken och skruvar in en gängat ventil med hatt/cap och klart. Men jag vet inte om alla packrafter har samma system som en MRS raft som jag har. Men Martin här (Martin_PkrftSrge) från Packraft Sverige vet säkert svaret och han säljer också pumpsäcken: https://packraft-sverige.se/produkt-kategori/packrafts/tillbehor/pumpsackar/ Tror att ventilen heter Boston valve, men vet inte säkert. Fråga Martin, han vet bäst!

Tog några bilder förstås :)

P1060415.jpg

Raften har ett gängat hål (eller vad den kallas) och en ventilcap/valve.

P1060416.jpg

P1060417.jpg

Pumpsäck kan skruvas in.

P1060418.jpg

När man är klar med pumpa då skruvar man ventilen i hållet. Egentligen är det 2-in-1 ventilcap. Den större är en one-way ventil: man kan blåsa luft i raften men det kan inte komma ut, den mindre skruvats i den större och håller vatten/skit ute.

P1060419.jpg

Senast ändrad:
Tyvärr blev det inget av, båten var i sämre skick än vad säljaren utlovat. Den var rätt så misshandlad. Men nu har det såtts ett frö, så jag funderar på att försöka hyra en raft några dagar under semestern för att prova. Jag tror mitt bankkonto är mer nöjd med den lösningen.

Yonna sa:
Jag vet inte vad det heter, min svenska är inte så bra men ska försöka förklara vad raften har. Det finns ett gängat munstycke (threaded nozzle på engelska?) på pumpsäcken och den skruvas in i ett gängat hål i raften. Då blåser man upp raften, skruvar bort pumpsäcken och skruvar in en gängat ventil med hatt/cap och klart. Men jag vet inte om alla packrafter har samma system som en MRS raft som jag har. Men Martin här (Martin_PkrftSrge) från Packraft Sverige vet säkert svaret och han säljer också pumpsäcken: https://packraft-sverige.se/produkt-kategori/packrafts/tillbehor/pumpsackar/ Tror att ventilen heter Boston valve, men vet inte säkert. Fråga Martin, han vet bäst!

Tog några bilder förstås :)

Tack Yonna, då har jag koll på läget :-)

Beofred sa:
Nu har jag också provat Packraft, jävlar va kul det var! Tack för inspiration Yonna!
Kul!! Och vad en roligt video!!! Fint att vakna med den!
Vem var så jättesmart att använda en luftmadrass som raft? Kul att se! Funkade detta, jaaah förstås! :)
Hur gick det förresten med tävlingen du berättade om? Hittade du många fatbikerafters eller är dem fortfarande för fega för att paddla? Om så är: jävla svenska killar! Nästa gång vill jag säkert följa med, kul initaitiv!
Tack för video! Det pirrar i blodet när jag ser vackra fjällen!

TorakP sa:
TorakP sa:
OK: mat, öl, loctite snabblim och nya skor :D
happykorrekta five-ten?
Hej Yonna, håller skor med loctites power glue?? Vill også laga ett par o limma ihop :D

Happykorrekta five-ten? Har aldrig hört om 5-10 skor och happykorrekt är förstås mycket fel för det är ju huvudsakligen internetcyklister här, och ännu värre, stockholmcyklister, för dem tror att fatbikes bara kör på snö, mycket dumt förstås. Så 5-10 skor måste ju vara fashionskor med en stor titta-på-mig halt och med varje dag en annan skosnörefärg så man kan förändra uttrycket på skorna. Fan vad tråkigt att syssla med uttrycket på skor, neeej, vi i storskogen limmar våra skor, mycket smartare !

"När en klack eller sula behöver akutlimmas finns det Loctites högeffektiva Super Glue. Perfekt resultat på nolltid så att du kan fortsätta använda dina favoritskor. Det blir genomskinligt när det torkar och bildar en stark, osynlig fog som håller länge. Och bladibladibla!" Resultatet blev därför mycket bra så nu är mina skor som nya igen och har jag sparat en slant:

P1060516.jpg

Vackert, eller hur? Vem vill inte ha sådana riktiga bikerafting skor ;)

P1060514.jpg

Men tack för hjälpen och limmet du IronMan, det var mycket snällt av dig! Och limmet på den ena skon håller fortfarande, och jag kan nu prata med den andra skon, den babblar mycket :) Men om jag var du skulle jag använda annat lim!
Är nu på en liten ö mellan några andra öar så tyvärr ingen chans att beställa bättre lim eller riktiga fatbike skor, tror inte att Posten kan hitta mig:

P1060550.jpg

P1060498.jpg

Jag ska limma mina vintercykelskor, men tänkte gå till lokala skomakaren och be om hjälp, jag vet de har sånt starkt och säkert hälsovådligt lim. Ungefär som Bostik Kontaktlim fast starkare. Det blir liksom segt men starkt.

ForesterGuy sa:
Silvertape lagar det mesta...tillfälligt.
Det är förstås också en idé! men har tyvärr inte mycket tejp med mig, får köpa en rulle. Inte lätt när skor går sönder när man är på cykeltur i skog eller fjäll.

Sambal Oelek sa:
Jag ska limma mina vintercykelskor, men tänkte gå till lokala skomakaren och be om hjälp, jag vet de har sånt starkt och säkert hälsovådligt lim. Ungefär som Bostik Kontaktlim fast starkare. Det blir liksom segt men starkt.
Skomakaren är bästa idé, men dem finns också i städer. Och hoppas skomakaren vill laga skor omedelbart och behövs det inte mycket väntetid, jag kan förstås vänta utan skor på men inte en hel dag eller natt. Men kan förstås också köpa billiga crocs, de är ju jättesnygg, sexy och tål vatten och det är precis vad en bikerafter behövs :)

P1060604.jpg

Jag gjorde nu så, med ett Salsa spännband. Också snygg eller hur?

P1060605N.jpg

Om det finns en 'Visa Din Salsa' tråd får jag då posta bilden där?

Liquisole är också bra att ha, det borde finnas i portionspåsar bara...
Hm, har tydligen utgått, och ersatts av Rubberfix. Undrar om Liquiseam finns kvar?
Cirka 12 timmars härdningstid, dock. Rubberfix hävdar 48 timmar, men det är nog tjockare spacklingar.

brukar laga skor med biltemas vindrutetätning, gjord för att limma fast framrutor på bilar.

även den är polyuretan, och håller både ihop och funkar som sula. tror liquisole är i princip samma sak. en byggtub kostar 70-80 sek, räcker till många par skor. låt inte härda på händer eller kläder det går absolut inte att få bort.

Okej, då ska jag googla Liquisole, Liquiseam och Rubberfix! Och kanske också cykla med en stor omväg till Biltema och köpa en byggtub framrutorlim. Tack för tipsen!

Har nu alltid med mig Thermarest repair kit, Patch-N-Go kit, packraft reparationslappar, cykelslang lim&lappar, ParkTool tire boots, tältstångtejp, ductape, buntband, spännband, plåster för när jag får ett hål var jag inte vill ha .. och ändå räcker det inte när man är på långtur. Egentligen behöver jag också nåt att laga Siggs vattenflaska för den har en liten spricka. Men först laga mina skor för utan skor är livet liiite jobbigt :)

Jag tänker nu på min största hjälte Iohan (BikeWanderer) som jag följer hela världen runt. Han hade en gång bromsproblem med sin fatbike och hittade en bra lösning: custom made braking shoes. Kolla videon (från minut 4:00), jättesmart :) Mycket vackra videos har han förresten, en fest att se dem! Också bikerafting, härligt! mycket inspiration.

See the world, Peru. 23rd episode of a ride from Alaska to Argentina and around the world:

Paracord? Nej det har jag inte, ska googla vad det är för nåt, kanske jag behövs :)
Har inte heller köpt skolim eller nya skor. När jag kom hem har jag bara lagat gräsklipparen (bytte knivar, det var superenkelt), den lilla husqvarna traktor (bytte knivspindellager och det gick också bra), grästrimmer (nåt fel med gasknappen och det gick bra med några kraftiga svordomar) och idag försökte jag fixa mina sötnosar Golfer, jävla bilar! Och då väntar också vedkapmaskinen som har nåt 400volt problem vad jag inte heller fattar. Livet är ibland underbart fantastiskt ;)

Vill gärna hoppa på cykeln igen men det är ju svag och feg så istället tar jag en whiskey till och googlar hela tiden 'startproblem med jävla bilar'. Men jag blir bara skelögd av alla obegripliga svenska ord :(

Kanske det finns en vedkaptråd på Happy?

Japp Husqvarna, när man bara cyklar då växer gräset hemma som fan, det blir en djungel och skogen tar över trädgården. Det enda som hjälper är då en Husqvarna traktor och några andra maskiner. Och då kapa och klyva träd men det är bara bra för vintern :)

Och rep har jag, vet inte om det heter paracord men det var iaf en gång för kort. Jag drog raften på repet över isflak och runt några träd och då satt den plötsligt fast. Grenar greps fatbikes hjul och ville inte släpa. Var jobbigt för jag kunde inte stå på isen, det var för tunn och kunde inte heller stå på träden för de var döda och ruttna. Men med hjälp av yxan, paddeln och några spännband lyckades att dra loss packraften. Jag var helt blött och frusen men det var ju del av äventyret så man får inte klaga ;)

Tack för paracord tipset, det ser bra ut, mycket stark. Några meter vill jag säkert ha!

Nu ska jag fråga nåt i den Stora Bilmekstråden, fint att den finns!

Har en Husqvarna själv, den får slita nu eftersom hydrauliken har pajat på min BM-traktor. Har ju annars slåtterbalk till den, nytt sexvoltsbatteri har den fått också...

Paracord är bra till lite av varje, och tar nästan ingen plats. Skosnöre och tältlina är de uppenbara, har hittills inte behövt testa det som suturtråd. ?

Att laga skor är såklart inget fel, men skor slits ju på mer än ett sätt, dom ger ju inte samma stöd hur länge som helst. Står mycket på jobbet & arbetsskorna börjar kännas rätt trötta efter ett år & ont i fötterna kommer, nya skor & allt känns bra igen.

Jag ska säkert köpa nya skor. Det går att limma men det skulle säkert gå sönder igen på en lång fatbiketur, framförallt i fjällen. Och det är i augusti :) Jag får skjuts den första augusti till Saltströmmen, några km under Bodo i Norge. Tänkte på sex veckor cykling och tar med mig Happyraften men har ännu ingen aning vad jag ska göra och vart. I alla fall ströva omkring i den norska och svenska fjällen och hälsa på en kompis i Jokkmokk.
Om några har tips eller kul ideer att cykla&paddla, gärna! Eller om nån vill följa med, om man vågar med mig, vore också kul!

Saltströmmen är förresten världens starkaste tidvattenström, maximala hastighet är omkring 40 km/t. Otroligt! Och var strömmen är starkast finns 5meter djupa och 10meter diameter strömvirvlar. Finns också fenomenet 'bore'. Enligt wikipedia: "Bore, som inträffar vid tiden för den så kallade springfloden, det vill säga vid ny- och fullmåne, består däruti att vattnet stiger till en ovanlig höjd och våldsamt störtar sig in över stranden. Redan en stund före flodens ankomst hörs ett fruktansvärt dån, och därpå kommer flera, efter varandra 3,5-4,5 m höga, långsträckta vågor."

Mycket intressant förstås men tror inte det är nåt att paddla med en fatbike på bogen. Okej, det är en Happyraft och jag har ju en flytväst och fatbiken kan simma men ändå känns det lite för spännande :)

var som liten ett antal gånger vid saltstrømmen. rätt farlig ställe för småbarn. det är inte samma charm nu när det finns en bro. mäktig ström.

för ett antal år sedan skulle två svenska dykare följa med strömmen nere vid botten ut i havet, den ena backade ur, den andra överlevde.

några mil söderut nedåt svartisen finns ett sevärt grottsystem.

ForesterGuy sa:
Tyvärr inte billigt! för det är inte alls fel att ha som bikerafter, det finns ju alltid vatten :)

Yonna sa:
johnboy sa:
Vad är det för Tarp/tält-lösning yonna kör nu igen?
Oops, lite sent svar, förlåt! Ska omedelbart trolla fram några ord ur tangentbordet och posta hundratals tältbilder!
Det sa jag kl14 men fick också plötsligt ett sms att jag måste jobba så det var jobb idag/ikväll och tältbilderna fick vänta.
Men ska nu bombardera tråden med tråkiga tältbilder. Och jag är förstås lat, hoppades att slippa skriva på hemskt svenska så sökte 'Hammocks' på Happy och hittade sidor 17 och 18 i den här tråden med några tältbilder och fina respons, det var lite roligt att läsa igen :)
https://happyride.se/forum/read.php/1/3128252/3261389#msg-3261389

Men ska ändå berätta nåt om tältet igen, lite inspiration är ju alltid bra ;) Det är ett DD Hammocks Superlight tipi pyramid tent, 260x245x H120cm, vikt är bara 460gram och tillsammans med innertält 1kg. Stort som en balsal och därför utmärkt för påldansing och om man vill ha sin tjocka fattie bredvid sängen. https://www.ddhammocks.com/product/dd_pyramid_tent
Om man googlar 'ultralight tipi teepee pyramid tarp' på tex Alieexpres hittar man många tipitältar och de är billiga också :)

1kg är utan tältpinnar och stång för det beror på vad man har med sig. Jag har tex en sommar- och en vinterstång; vinterstången är tjockare/tyngre för den måste ju hålla mycket snö. Samma sak med vintertältpinnarna för de är jättestora. Man kan också hänga upp tältet på ett träd eller gren, då behövs bara ett rep men det har en smart äventyrare förstås alltid med sig. Eller använda två/tre stänger så att man kan ha det mysigt med tex en snygg varm viking ? Då står pålen inte i vägen ;)

Här hur man sätter upp tältet utan stång, lätt som fan:

Jag har tältet bara några månader nu och också bara använd i vintras i skogen så har inte så mycket vackra och olika bilder. Hoppas nästa vinter (vill använda tältet bara på vinter). Stor chans att jag har skickat bilder i tråden tidigare men det kommer jag inte ihåg, har skickat så många bilder här ..

Tältet ser kanske litet ut:

P1040960.JPG

Men är jättestort för bara en person :)

P10202111024x768.jpg

Går utmarkt utan innertält, även med tre dm snöfall under natten:

P10206991024x768.jpg

Med mycket snöfall är tältet bara liiite smalare men det finns fortfarande gott om plats.

2P10207031024x768.jpg

Finns även plats med en stor tjockis:

P10203941024x768.jpg

Alltid kul att vakna och se tjocka hjul :)

P10203951024x768.jpg

P10208121024x768.jpg

P10302271024x768.jpg

P10305981024x768.jpg

Jag använder ofta några pinnar/grenar som dörrpelare:

P10404871024x820.jpg

P10404671024x768.jpg

Eller cykelhjul för det har man ju som bikerafter :)

P10502611024x757.jpg

Sexy Campa Zonda med exotiska ekrar ?

13aP10607021024x768.jpg

P10606961024x768.jpg

Om man vill ha en större absind för tex laga mat inne i tältet går det bra att ta loss första del av innertältet (då får man ett 1persons innertält), det är ett två sekundjobb:

P10607041024x768.jpg

Då får man mycket plats i yttertältet:

P10606851024x768.jpg

Två personer och ingen tältstång, det gick mycket bra med tre grenar och ett Salsa spännband (och två paddelskaftdelar som dörrpelare). Det ser konstigt ut men äsch, det finns ju värre saker :)

P10607171024x768.jpg

P10607191024x768.jpg

Tillbaka
Topp