Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:Va händer här?
Alex Supertramp sa:Shit vad häftig du är, Yonna. Enorma kramar och tillrop från oss i Team Tartare på västkusten. Jag har kört racer i två säsonger och skall precis köpa min fösta XC. Och bättre inspiration än dig får man leta efter (ingen jämförelse i övrigt med magnituden av ditt äventyr).
Kör hårt!
Yonna sa:marr sa:Va händer här?
Haha! Han köpte entusiastisk och ivrigt som han är, liiiite för mycket grejer?
Kelly kettle länken ska jag skicka till en kompis, han skulle älskar den! Och bra att se ett vattenfilter för jag glömmer alltid köpa ett!
Bikzz sa:Och hittade en (gammal) site med info & inspiration för att göra egna frilufts-prylar. Tarps, brännare & kök, tält, hajkbricka, allt möjligt. Har på känn att detta kanske är något för Yonna.. ? http://andersj.se/tarp-nr-1/ Finns en massa bra tips på lätta och billiga prylar man kan göra själv !
Yonna sa:Så vinter får komma, hoppas på metersdjup snö :)
Yonna sa:Oj, vad mycket beröm! Tackar, mycket snällt och roligt att läsa! Men tror inte jag förtjänar, för det är ju bara simpel cykling och paddling :) Men tack igen och stora kramar tillbaka!
TorakP sa:"Bara simpel cykling" ..... hahaha, du är aldrig hemma :D
btw, wha a sweet smiley!
kais01 sa:ha ha, Yonna, ska du inte ta en odling på det där handtaget:)?
DaK sa:Yonna skrev:
Så vinter får komma, hoppas på metersdjup snö
https://flanerase.wordpress.com/2011/01/06/froding-var-forst/
kais01 sa:
Nää, det är inte MIN tråd, tråden är ju för alla, så posta gärna dina urbanbikeraftbilder :)Bikzz sa:Hoppas det är ok att jag postar en massa här i Yonnas tråd......
Bikzz sa:Och idag på em så var det ju superskönt väder, och nästan ingen vind för första gången på länge, tom ganska varmt för att vara 1 Nov, och fortfarande vackert med gula löv... Så då måste man ju passa på --- "Urban BikeRafting". Blev riktigt bra !
Hoppas det är ok att jag postar en massa här i Yonnas tråd......
.
Yonna sa:Har också en bild utan tjock fattie på båten, händer inte ofta och då känner jag mig naken, liten och vilsen. Känns också tryggare med två tjocka simringar på båten. Framförallt i stort vatten som den här:
fhloston sa:Fan, du paddlade ju förbi mitt jobb. Hade jag sett det hade jag sprungit ut och hojtat :-)
TorakP sa:Yonna sa:Har också en bild utan tjock fattie på båten, händer inte ofta och då känner jag mig naken, liten och vilsen. Känns också tryggare med två tjocka simringar på båten. Framförallt i stort vatten som den här:
Vackert bild Yonna! Var är det någonstans? Skärgård?
https://happyride.se/forum/read.php/1/3128252/3392813#msg-3392813PKJoacim sa:Malangsfjorden? Paddlade du runt Senja då? Fantastiskt landskap där uppe.
Jo, jag cyklade Senja runt; har inte sett en enda mygga (det är ju havet), inte heller sett tyska husvagnar, det var fint väder, trevligt snäll folk ..mycket vackert ö! Ön beskrivs ofta som 'Norge i miniatyr', för den har stora kontraster i landskapet. Höga berg som störtar ner i havet, vackra fjordar med små öar, idyllisk skärgård, vita sandstränder, tallskogar, stora klippor, national parker och små gamla fiskebyar.PKJoacim sa:Malangsfjorden? Paddlade du runt Senja då? Fantastiskt landskap där uppe.
Bikzz sa:Äh, däruppe är det ju bara blåsigt & kallt & regnigt & myggigt & hutlöst dyra affärer & och igenproppat med tyska husvagnar på vägarna -- :)
Yonna sa:Jo, jag cyklade Senja runt; har inte sett en enda mygga (det är ju havet), inte heller sett tyska husvagnar, det var fint väder, trevligt snäll folk ..mycket vackert ö! Ön beskrivs ofta som 'Norge i miniatyr', för den har stora kontraster i landskapet. Höga berg som störtar ner i havet, vackra fjordar med små öar, idyllisk skärgård, vita sandstränder, tallskogar, stora klippor, national parker och små gamla fiskebyar.PKJoacim sa:Malangsfjorden? Paddlade du runt Senja då? Fantastiskt landskap där uppe.
Jag är hemma imorgon och då kan jag posta några bilder av Senja, det går tyvärr inte nu. Har nu bara en reklam video, kul att se om man har varit där, jag känner igen många bilder :)
kais01 sa:yonna skrev:
Här en fatbike/packraft video för dem som sitter tråkigt inne just nu eller som jobbar på kontor, eller som bara urbancyklar eller trampa runt i Hellaspark (whateverthatmaybe, jo tror nån cykelpark i Stockholm); alltså liiite inspiration :)
PKJoacim sa:Och sugen på att testa bikeraft.
PKJoacim sa:Blev ju toksugen på en fatbike efter att äntligen ha läst den här tråden. Igen. Och sugen på att testa bikeraft.
Yonna, du är verkligen en störtskön och inspirerande människa.
Vilken dumhet säger du nu. En fatbike är överkurs, den behövs bara i fjällen eller låglandsleder i skogen?? En fatbike är ju den enda cykel i världen som kan köra vart som helst. Var en annan cyklist behövs kliva av, kör en fatbiker glad vidare. Den är den perfekta äventyrcykel, finns ingen bättre.Bikzz sa:En fatbike är överkurs, det behövs bara om man vill cykla offroad i fjällen eller på låglandsleder i skogen.
Yonna sa:Jo, jag cyklade Senja runt; har inte sett en enda mygga (det är ju havet), inte heller sett tyska husvagnar, det var fint väder, trevligt snäll folk ..mycket vackert ö! Ön beskrivs ofta som 'Norge i miniatyr', för den har stora kontraster i landskapet. Höga berg som störtar ner i havet, vackra fjordar med små öar, idyllisk skärgård, vita sandstränder, tallskogar, stora klippor, national parker och små gamla fiskebyar.PKJoacim sa:Malangsfjorden? Paddlade du runt Senja då? Fantastiskt landskap där uppe.
Jag är hemma imorgon och då kan jag posta några bilder av Senja, det går tyvärr inte nu. Har nu bara en reklam video, kul att se om man har varit där, jag känner igen många bilder :)
Hej, det ser ut som lågland Holland; platt som en pannkaka :)Alex Supertramp sa:Såhär såg det ut under min runda nu i eftermiddag. Hur ser landskapet ut hos dig?
Men du, om man paddlar från Senja tvärs över Vågsfjorden då finns ju Lofoten? Jobbar du där?? Wow, det är ju helt fantastiskt! Eller hur?knaper sa:Om du paddlade/cyklade runt Senja kom du förbi mitt jobb med. :) Bara tvärs över Vågsfjorden från Skrolsvik...