Söker lager i stockholmsområdet

Road_Runner

Aktiv medlem
Dimensioner ID 15mm x OD 21mm x Width 4mm

Vet inte ens om det är ett lager som kanske någon cykelbutik kanske har på lager ?
Eller om någon kanske har detta hemma av någon anledning och vill sälja.

Om du inte skulle få tag i någon butik/företag som har detta i Sthlm så kan jag rekommendera http://www.vxb.com. Jag beställde lager därifrån till min baktriangle, riktigt snabb leverans och billigt. Fick typ 10st lager till samma pris som ett lager i Sverige.

ibland säljs de över disk på Mekonomen, Lantmännen(granngården) eller Biltema. Finns dock inga garantier för att de skulle ha just den dimensionen hemma, det är nog väldigt lokalt dessutom på vad de lagerför..

Tackar allihopa, speciellt Städar_sällan som fick mig att tänka på RC-butiker, letade på nätet samt var hos en innan jag hittade www.reservdelarsrc.com i Hammarby.
Sen gasa på för att hinna till www.cykloteket.se i Norrtull där mekanikerna hjälpte mig att byta lager tackar för hjälpen med lagerbytet :-)

WP_20140405_29541.jpg

Visst att biltema kan ha lager att sälja åt oss cyklister men de har inte stor expertis inom området. Det kan vara mera betryggande för en som verkligen är mån om att få rätt lager till sin cykel att gå till en riktig lager-butik.
Det kostar mera men ibland betalar jag det gladeligen för att få lära mig mera över disken av en som kan.

Kunskap är ovärdeligt.

Tillbaka
Topp