Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frega sa:Får man plats med en Brand-X Ascend dropper på en Camber comp 29? Tänkte specifikt på om man vår plats på styret eftersom jag har reglage för framväxeln också.
Verkar som att Brand-X fått bra kritik på Happy och har ett lågt pris jämfört med Rockshox och Fox Transfer.
Annars får jag väl byta till nya eagle GX och köra singelklinga fram :)
sobrius sa:Frega sa:Får man plats med en Brand-X Ascend dropper på en Camber comp 29? Tänkte specifikt på om man vår plats på styret eftersom jag har reglage för framväxeln också.
Verkar som att Brand-X fått bra kritik på Happy och har ett lågt pris jämfört med Rockshox och Fox Transfer.
Annars får jag väl byta till nya eagle GX och köra singelklinga fram :)
En sådan här?
http://www.chainreactioncycles.com/...d-lever-kit-paddle-2x-3x-gears-/rp-prod150119
KJS sa:Till 2018 skulle jag nog titta på nya Epic ihop med en 120-gaffel. Bör blir mumma!
Vargasin75 sa:Funderar på införskaffa mig en Camber, men är lite osäker på stl. Jag är 170cm och kör idag en Epic Expert i stl small. Men när jag testar en motsvarande storlek i Camber känns den betydligt mindre. Läst på gällande måtten, och den är kortare, så är det.
Vad rekommenderar ni och vad kör ni på för storlekar
Tacksam för svar.
//Tommy
Hur mycket det skiljer beror lite på om du kör en Epic eller Epic WC.Vargasin75 sa:Funderar på införskaffa mig en Camber, men är lite osäker på stl. Jag är 170cm och kör idag en Epic Expert i stl small. Men när jag testar en motsvarande storlek i Camber känns den betydligt mindre. Läst på gällande måtten, och den är kortare, så är det.
Vad rekommenderar ni och vad kör ni på för storlekar
Tacksam för svar.
//Tommy
liveforthis sa:Vad menar du med mycket längre bakände ? Epic comp carbon 2018 är 1mm längre i kedjestaget än camber comp carbon 2018.
Roger_Edvinsson sa:liveforthis sa:Vad menar du med mycket längre bakände ? Epic comp carbon 2018 är 1mm längre i kedjestaget än camber comp carbon 2018.
Räknade kallt med att TS inte hade en Epic -18 och idag letade efter en lämplig Camber.
Därav att Epic var längre i bakänden, och hur mycket beror på om han har vanliga eller WC modellen.
thompalompa sa:Tjena!
Ny här på forumet (och med att cykla mtb lite mer seriöst :-). Jag har lite frågor kring Camber, så jag antar att det är rätt tråd att ställa dem i...
1. Jag skulle behöva köpråd beträffande storlek av ram. Själv är jag 178 och har testat en ram som är M och en som är L. Jag har svårt att avgöra vilken som är bäst och skulle förmodligen kunna leva med vilken som. Det som jag märker på L är att jag får sträcka på armarna om jag skall ha en "sittposition" vilket kanske inte är så bra. Med M funkar det bättre (mer upprätt och kan ändå ha svagt böjda armar), men cykeln känns lite "tight". Hade det varit en räser så skulle L passat bra, men jag vill ju inte ha en klumpig cykel om det blir lite tekniskt åkande. Hur bör jag tänka?
2. Årsmodeller har jag också lite funderingar kring. Nu kommer snart 2017-årsmodell av Camber Comp Carbon att börja reas ut. Man verkar kunna få tag i en sådan för 28500:- istället för 38000:- Men vad skiljer mellan den och årsmodell 2018? Jag tycker säljarna är lite vaga här (förmodligen vill de bli av med 2017-modellen)... Om man tänker sig att runt 38000:- är ett rimligt pris finns det helt plötsligt årsmodell 2017 av Camber Expert Carbon att få tag på. Hur tycker ni experter att den är i förhållande till Comp? Det jag tänker är att man kan köpa en lite "värre" modell 2017 istället för en "simplare" 2018 för samma pris.
3. Finns det några bra butiker utomlands som är duktiga på Specialized (och med bra priser såklart)
/Thomas
thompalompa sa:Tjena!
Ny här på forumet (och med att cykla mtb lite mer seriöst :-). Jag har lite frågor kring Camber, så jag antar att det är rätt tråd att ställa dem i...
1. Jag skulle behöva köpråd beträffande storlek av ram. Själv är jag 178 och har testat en ram som är M och en som är L. Jag har svårt att avgöra vilken som är bäst och skulle förmodligen kunna leva med vilken som. Det som jag märker på L är att jag får sträcka på armarna om jag skall ha en "sittposition" vilket kanske inte är så bra. Med M funkar det bättre (mer upprätt och kan ändå ha svagt böjda armar), men cykeln känns lite "tight". Hade det varit en räser så skulle L passat bra, men jag vill ju inte ha en klumpig cykel om det blir lite tekniskt åkande. Hur bör jag tänka?
2. Årsmodeller har jag också lite funderingar kring. Nu kommer snart 2017-årsmodell av Camber Comp Carbon att börja reas ut. Man verkar kunna få tag i en sådan för 28500:- istället för 38000:- Men vad skiljer mellan den och årsmodell 2018? Jag tycker säljarna är lite vaga här (förmodligen vill de bli av med 2017-modellen)... Om man tänker sig att runt 38000:- är ett rimligt pris finns det helt plötsligt årsmodell 2017 av Camber Expert Carbon att få tag på. Hur tycker ni experter att den är i förhållande till Comp? Det jag tänker är att man kan köpa en lite "värre" modell 2017 istället för en "simplare" 2018 för samma pris.
3. Finns det några bra butiker utomlands som är duktiga på Specialized (och med bra priser såklart)
/Thomas
Ante1 sa:thompalompa sa:Tjena!
/Thomas
Jag är 177 och cyklar en medium, har vänt styrstammen så den pekar nedåt för att få en mer aggressiv sittställning på långlopp. För övrigt tacksam att jag inte valde en större cykel, uppskattar att den är lätthanterlig. Tänk även på "stand over" höjden. Man kastas av och på och vill för allt i världen inte slå i...... just det:)
Att köpa lokalt är guld värt, det krävs alltid vissa justeringar, så skönt att bara kunna åka förbi. Flera handlare har även livstids service vilket är mycket värt.
För övrigt en trevlig cykel. Köpte min comp för ett år sedan och ångrar att jag inte gick upp i modellerna, nu sitter jag i uppgraderingsträsket...:)
Rompa sa:Det verkar bli en jäkla massa Camber på Ceres Challenge imorrn :)
Rompa sa:Det verkar bli en jäkla massa Camber på Ceres Challenge imorrn :)