Specialized Crave - the Tråd

PKJoacim

Aktiv medlem
Här kan vi tuffa ht-åkare diskutera våra ögonstenar. Jag har en Expert från 2015 och gillar den skarpt. Lite otur med baknavet bara. Här är en bild på den i bilen.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    341.9 KB · Besök: 47
Det verkar som om vi Craveåkare inte har så stort behov av att diskutera våra ögonstenar. Kan det kanske bero på att dom bara funkar?

Jag bytte till en kortare och mer vinklad styrstam härom dagen och när jag provade i mtb-spåret så tyckte jag att styrningen kändes lite livligare och att framhjulet reste sig lättare i korta lågfartsbranter med mycket sten och rötter. Det blir att lära om lite, justera tekniken.

Någon som har en åsikt om sin Crave eller som gjort någon intressant mod?

Har enklaste Crave 2014 som jag uppdaterat till 1x10 och x9. Tycker riktigt mycket om den. Det enda jag saknar är en vettig sänkstolpe, kör med en Tmars idag. Tycker det är svårt att hitta då stolpen endast är 27.2. Har haft funderingar på att skaffa en Camber men tror att jag istället fortsätter med Craven. Tänkte då uppgradera hjul och framgaffel.

Bilagor

• Windows fotovisare Skrivbordsunderlägg.jpg
    Windows fotovisare Skrivbordsunderlägg.jpg
    365.7 KB · Besök: 53
Senast ändrad:
Jag har bytt bort orginaldäcken mot 2,3" Pugatory fram och 2,3" Ground Controll bak. Jag är tung och ville ha större luftkamnare. Och grövre mönster för bättre grepp på stigarna där jag kör.

I morgon ska Craven och jag ta oss runt den 28km långa banan i Pearl Izumi-loppet i Uppsala. Mitt första lopp. Sedan ska jag montera den korta och högre styrstammen och lära mej bunny hoppa.

Klart man har en Carve eller Crave...
Min är en Carve Pro, en 2013

Varför heter den Carve ibland och Crave ibland?

Bilagor

• 2013-07-12 13.53.54 HDR.jpg
    2013-07-12 13.53.54 HDR.jpg
    491.8 KB · Besök: 48
Den hette Carve först. Sedan blev det bråk om namnrättigheter och namnet byttes till Crave 2014. Samtidigt gjordes små justeringar på ramen.

Igår hände något konstigt, min fru säljer sin Scott Scale pga fel ramstorlek och det kom en kille och tittade på den. Han tyckte att den var för liten och fick syn på min Crave. Det slutade med en provtur och prisdiskussion och såld cykel. Så nu är man utan cykel.

Efter upp-och nergång i MTB-andet har jag landat en Crave.
Köpt som vrak, det var mycket som inte funkade på den inkl knäckta ekrar både fram och bak och glappande nav, men framgaffeln är inte *helt* slut och efter lite TLC och reservhjul från gamla hojen är cykeln användbar.
Den duger åtminstone till mina behov, att motionscykla i skogen.
Ingen aning vilken årsmodell det är egentligen... Men kul är den!

Bilagor

• 20210515_174818.jpg
    20210515_174818.jpg
    620.1 KB · Besök: 25
  • 20210609_181957.jpg
    20210609_181957.jpg
    1,023.8 KB · Besök: 19
Tillbaka
Topp