Specialized Epic Comp Carbon?

CrilleJ

Ny medlem
Hej,

Ska uppgradera mig med en ny hoj hade jag tänkt och fastnat lite för en fulldämpad Specialized
Epic FSR Comp Carbon från i år. Finns det någon som kör den idag och kan ge lite feedback på vad som är bra och ev dåligt? Några synpunkter på utrustningen?

Tack på förhand!

/Crille

Hej, jag köpte själv en sådan i tisdags! 2011, nersatt till 28500.har cyklat två rundor. Känns fantastiskt lätt. Styv, bekväm brain-dämpare. Lätt-trampad. Stumpjumper o enduro var mina alternativ, men epic är snabbare på grus samt uppför... Fick jag höra.

I priset skickade de med spd-pedaler, "tunga" shimano 540, cykeldator, pump till dämparna, och en cykeltröja. Tumme upp för cykelmagneten i Falkenberg! Vart köper du din? Vilket pris?

har med kollat och provsuttit lite på epic.dock alu.
polaren har stumpjumpern fsr carbon.
ser redit najs ut.
funderar på ny hoj nästa år.
vilka hojar har ni kört innan?
vad kör ni för typ av cykling?

Kört en Kona Caldera instegshoj innan och eftersom jag i huvudsak kör snabba stigar och långlopp tror jag Epic:en blir perfekt. Gav 24 utan pedaler från bike scene i UK men fick även ett pris från en LBS på 37 för exakt samma hoj så vi har nog båda gjort en bra deal.

Funderar på att köpa Shimanos m780 XT pedaler som är lätta och fått bra recensioner.

Jag cyklar ganska teknisk Göteborgsterräng men även långlopp. Ränneslätt avklarad, bockstensturen nästa. Funderar också på hammarby Hill xc i sept, hur är den? Deras webb ligger nere. Sen blir det lida loop nästa år...

Tillbaka
Topp